Zievert Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 Jeg har ett merkelig problem på gang. Bil: Bmw 318i e30 1984 Symtomer: Den går fint også plutselig begynner den og få dårlig tenning eller lite bensin eller no også stopper den helt. så prøver jeg å starte den, men starter slår ikke inn. jeg venter jeg ca 10 min og er alt bra igjen. jeg begynner å kjøre men etter 200-300 meter skjer det samme igjen.... om og om igjen. hva kan det være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 Slår ikke starteren inn sier du? kommer det ikke lyd fra starteren i det hele tatt? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigRoar Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 det er jo ikke starteren som er problemet ihvertfall! den kommer sånn av og til. høres ut som om du har en stykk CRAZY e30 going on... fatter ikke hva som er galt.. men du kan da begynne å sjekke div småting under panser da.. fordelerlokk, plugger, bensinfilter, luftfilter.... småting... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 Jeg kan heller ikke skjønne at starteren har noe med saken å gjøre.... kan også være tett lufting på bensintanken, slik at det blir vaakum i tanken når du kjører, og pumpa ikke klarer å suge bensin....prøv å kjøre uten tanklokk en liten tur, og se om det hjelper.... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 Dårlig kontakt noe sted? kalde metaller leder bedre enn varme og sånn..? Siter Sjarmedes! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tortilla Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 Dårlig kontakt noe sted? kalde metaller leder bedre enn varme og sånn..? Jepp. Sjekk batteripoler, jording for minusen og tilkoplingen på innslaget og hovedpluss som kan gå videre fra innslag. Kan faktisk være så banalt som en løs polsko.... Tor Siter '88 Astro 4.3 TBI, '89 Blazer T10 4.3 TBI '00 Spacestar,'95 Spacewagon TD, '98 Spacewagon TD,'65 Volvo L3314N '66 Volvo C202 Pickup,'64 REO M621 '73 John Deere 2020 D,'80 Deutz 6808 D 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet Oktober 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 Når bilen din stopper, prøv å ta opp tanklokket og hør om det er blitt vakum i tanken. Kan være luftingen i tanken som gjør det. I såfall starter den med engang . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet Oktober 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 men det høres jo litt rart ut at startern ikke slår inn da.. selv om det hadde vært vakum skulle jo starteren slådd inn å dratt rundt motoren. virker nesten som om det er noe som blir for varmt, rele eller noe sånnt. Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboDad Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Heller mer til Tortillas teori... Sjekk opp jordingene på bilen. Virker som at hjernen ikke får nok jord, og da vil vel ikke starter slå inn heller, så lenge den ikke får nok jord. Siter www.samepower.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
markoolio Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 kunne vært feil fra "hjernen" ? feil sprut osv?! Siter bmw 318i e30 89 touring :scared Jøss så rød.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fi_asko Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Har ikke lest hele tråden. men fikk med meg noe om at startmotoren ikke funker av og til. Sjekket bensinrele/startrele? Bytt eller åpne og se om noe må looddes over igjen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 fant ut at det var noe feil med kontakten til tenningsmodulen idag så den ikke fikk gnist. byttet denne. da startet den fint. kjørte så en km før den begynnte å fuske. høres ut som tenninga er på tyttebærtur. får taue den hjem å prøve å bytte tenningsmodulen.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zievert Skrevet November 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 tenningsmodul\tennings kontroll enhet er byttet. fant ikke en til min modell (e30 318i 84') fra høgger, men fra en 5 serie. Den starter så vidt, men får nok alt for mye bensin, sansyneligvis pga 5 serie delen. Det eneste som er litt rart er at det kommer samme smellelyder som det gjorde med 3 serie delen. Blir dette borte når jeg bytter til riktig del? håper det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zievert Skrevet November 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 byttet en sikring (nr12 eller nr14, 7.5amp, husker ikke helt, den var vertfall gått) etter det starta bilen som normalt. burde ha sett den sikringen litt før kanskje. vi tok en testtur, etter 500m midt i en nedoverbakke da jeg ga ganske bra med gass, begynte den og fuske og til slutt dø. jeg prøvde og starte den igjen på startern, motoren gikk helt fint rundt ikke noe tegn til tenning, men vanvittige smell fra potta en gang i blant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 vi fikk og byttet ut et par bensin slanger, så nå skal de være i orden. Bilen starta jo lett som bare det, men etter test tur starta den ikke i det hele tatt. Kan det være luftmengde måler som har hengt seg opp? så den drukner i bensin hele tiden ? Må få orden på bimmern før snøen kommer!! Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg