Gå til innhold

Cummins 5.9 24v TDi

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

BMW M3/M5 V-åttere synest jeg er råe motorer De hadde vært tøffe å bruke i en rod. Problemeter at de er alrfor brede, siden BMW har 90 grader mellom sylindrene, mens alle de ameriaknske V-åtterne er 60 grader.

 

 

 

Amerikanske V8 har 90 grader mellom sylinderene, grunnen til BMW V8'eren er bred er at de har kamakslene i toppene og flere ventiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe.. regnet du med at jeg ville? :boxing

 

Gjett om jeg sjekket først......... alacocaina :smilbmw :chevy

 

Å stikke ut hodet ofte blir lett en vane og da kappes det jo av engang iblant....

 

Nei, har ikke oppfattet deg som å vere en kverulant, men man vet aldri. Noen har stor ære å beholde :D

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit happens. :hammer

Synest det stort sett er gode innlegg på forumet her jeg.

Håper moldestuket forumet kommer i gang igjen da.

Har skjedd mye der på under et år.

Fordømte hackere må de brenne lenge. :fire:

 

hot rod: Du stiller ivertifall noen av de spørsmålene som hever dette forumet.

 

Feil kan alle gjøre, forskjellen ligger i å ta det til seg å fortsette med ny viten eller å nekte på alt og fortsette like dum.

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hot rod: Du stiller ivertifall noen av de spørsmålene som hever dette forumet.

 

Feil kan alle gjøre, forskjellen ligger i å ta det til seg å fortsette med ny viten eller å nekte på alt og fortsette like dum.

 

Enig, når man skriver så mye og bra som Hot Rod gjør så kan det noen ganger også bli noen små feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kan da vite om det blir dårlig resultat eller ikke uten å prøve det først vel?

 

Hvis noe er tilstrekelig dumt så vet man det.

 

69 Mustang (ditt første forslag) har som mange andre amerikanere har litt mere vekt foran enn det som er optimalt, da hjelper det ikke med 200 kg ekstra foran.

 

En V8'er har mer enn nok dreiemoment, det ofte er et problem og kunne akselere fort uten for mye hjulspinn.

 

Da er det "kjempelurt" med en motor som ekstremt mye bunndrag og ødelegge vektbalansen totalt i bilen, slik at den står stille og bare spinner. Man vinner ikke race på den måten.

 

Pluss at vil nok være omtrent umulig å få plass til motoren og girkassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er selfølgeli litt rått med cummins diseldyr i en amcarbil :spider ,men jeg sjønner poenget her.extrem dreimoment å rimeli å kjøre..... hadde du stoppet en 69 musse å spurt om han/hun hadde rød eller grønn disel i tanken :wonder :watchout joda det er montert 6,5 td i 1963 caddilac. brodern hadde sedd den i søtabror.var sveist i caddylac toppdeksler å farge(orange) men med diesel... frekt som fy!!hadde vurdert 6,5 td i pontiac gto'en happyhappy men det blir nokk den org 455 ho'en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kan da vite om det blir dårlig resultat eller ikke uten å prøve det først vel?

 

Man kan ikke vite om man dør når man hopper ut for en nøyaktig 453 meter høg berghylle heller, før noen har prøvd det. Det går ann å tenke litt fornuft av og til.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noe er tilstrekelig dumt så vet man det.

 

69 Mustang (ditt første forslag) har som mange andre amerikanere har litt mere vekt foran enn det som er optimalt, da hjelper det ikke med 200 kg ekstra foran.

 

En V8'er har mer enn nok dreiemoment, det ofte er et problem og kunne akselere fort uten for mye hjulspinn.

 

Da er det "kjempelurt" med en motor som ekstremt mye bunndrag og ødelegge vektbalansen totalt i bilen, slik at den står stille og bare spinner. Man vinner ikke race på den måten.

 

Pluss at vil nok være omtrent umulig å få plass til motoren og girkassen.

 

Nå skal det også sies at det ikke er noen som har peiling på hvor mye en slik motor veier så jeg lurer på om noen i det hele tatt vet det?

 

Jeg har prøvd i flere dager å finne det ut men det er ingen som vet det, alle synser og sier det at den er "vertfall" 200kg tyngre. Selfølgeli uten å vite det sikkert.

 

Hvist noen kan komme med bevis på at den motoren er så tung som dere skal ha det til går det faktisk ikke ann å si at den ikke har noe å gjøre i f.eks en mustang pga at den er for tung.

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår