Gå til innhold

Cummins 5.9 24v TDi

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jøye meg!

Stakkars Opel freak, du må snart forstå at om du fikk en vill ide så betyr ikke det at dersom "nesten" alle er uenig så har du likevel rett.

En påståelig dj"#*% er du ivertfall. Det skal du ha.

Min mening er at diesel er for båter.

Cummins i båt er kanon.

At den de bruker i desse diesel trucksa tåler mye trim og funker greit er det vel ingen som sier noe på.

MEN

De mangler 2 sylindere. Får ikke V8 lyd i en 6er. Sånn er det bare.

Ryk så svart de må ha Høyre lane i dragrace for å ikke sote ned motstandere. (Eksos ut til høyre ja.)

Og så lukten da mann: DIESEL STINKS.

 

Bare min mening.

 

cheers

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste 3 ordene i innlegget du tok til deg var det komplimentet?

Well du er jo det så synest ikke jeg rakker ned på noen jeg.

Men sannheten svir vanligvis mest :-)

 

:D

 

Føler at dette temaet er utdiskutert nå så jeg tror jeg trekker meg tilbake.

 

Farlig å være på amcar forum gitt!

 

hehe

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vist ikke bare på Amcar forumet du tåkker i salaten. Ho. Ho. Ho

 

Whistler DE-1743 var jo en fin tråd. eller?

 

http://www.bilforumet.no/topic/80875-whistler-de-1743/?do=findComment&comment=843146

 

Og så er du endatil fra Smøla Ha Ha He He Ho :afro

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt OT dette her.

 

Har ikke tråkka i salaten jeg på noe som helst måte.

 

Angående Whistler tråden tenkte at jeg skulle la den saken ligge. Problemet er at folk plutselig blir enig om at her er det ugler i mosen og leter etter noe å sette fingeren på. Her fant de da noe å klage på å det ble beskyldninger i hytt å pine.

 

Det hadde vist seg at jeg var fra møre og romsdal og at nettbutikken var fra samme fylke, dermed var det plutselig dårlig forsjøk på skjult reklame å greier.

 

Det alt endte med var at jeg ikke fikk svar på det jeg spurte om.

 

Du har vel en sur kommentar til dette svaret her å tenker jeg........

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor så du det hen egentlig?

 

 

Her så jeg det. Men kan anbefale en god åtgjersle:

K.I.S.S. :-)

 

Mazda99

Registered User

 

Medlem siden: Aug 2005

Sted: Smøla

Innlegg: 6

 

#26

31st August 2005, 00:01

opel freak

Registered User

 

Medlem siden: Aug 2005

Sted: Huttiheita

Innlegg: 162

 

Ops, ser nå at jeg skreiv inn med feil bruker navn, det var broren min sitt

 

Forøverig gjelder det samme svaret.....

 

 

 

Så må du ikkje bli sur for dette synest eg var råartig. Flirer jaggu enda.

Husk eg prøvde å hjelpe deg med skjerm på Firebirden.

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne motoren finner du KUN i doge ram, den er spesialbygd for "vanlige" kjøretøyer og derfor er den så lett som mulig.

 

Alle bilmotorer er "bygget så lett som mulig" i henhold til budsjettrammene som følges, så det betyr lite.

"Så lett som mulig" i en fullsize Dodge, kan godt bli til "uhensiktsmessig tung" i en Corvette.

 

Det som er litt artig med denne måten å tenke på er at det er nøyaktig det sammen som hot rodderne tenkte på 40 og 50 tallet: Finn en stor motor som originalt sitter i en stor bil, putt den i en liten, lett bil og vips! Man har en skikkelig racer!

Men det er en grense for alt. Spesielt de mest moderne motorene er vanskelig å konvertere inn i andre biler pga massiv mengde datateknologi som man ikke får tak i spesifikasjonene på.

Dersom mange har gjort det tidligere, er det lettere. For eksempel er 5,7L Chevrolet TPI motorer plassert i et utall forskjellige bilbygge.

 

Og selv for den mest ambisiøse bilbygger har plass og tyngde sine begrensninger uansett hvor kreativ man er.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha! ja, dette var jo en morsom en!

 

har noen sett vekt-data på dieselmotorene der? tenker på 6.5td til chebby, 7.3 til ford og cumminsen til dodge... de veien en GOD DEL MER ENN EN SMALLBLOCK V8 ja!! over 500kg alle sammen! det er jo ikke uten grunn de er i en lastebil.... tror egentlig ikke det er så tøft å ha de en annen plass enn de bør være heller:) lastebil eller båt ja:) cheers

 

bra man kan få seg en latter iblant:) lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår