Gå til innhold

ravileoh

Bruker
  • Innholdsteller

    33
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ravileoh

  • Bursdag 09/21/1938

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    Golf TDI
  • Årsmodell (eks 1995)
    2000
  • Motor (eks 1.6)
    1.9

Contact Methods

  • Bosted
    2846 Bøverbru

ravileoh's Achievements

  1. Har samme problem på Golfen min, og synes nok det var merkelig at problemet med startmotoren skulle være større ved varm- eller kald motor. Synes starteren går veldig fort, men ved varm motor må jeg kjøre den unormalt lenge. Starter momentant ved kald motor! Noen som har en god teknisk forklaring hva som skjer her?
  2. Golfen min er moden for bytte av kamreim, og lurer på om jeg skal gjøre jobben sjøl. Har byttet reim på de fleste Golf- modellene før, og lurer på om det er spesielt vanskelig på denne. Takknemlig for gode råd fra noen i forumet som har erfaring på denne på denne jobben! Fant/og bestilte låseverktøy for veivaksel og kamaksel fra Banggood på nettet - som ser ut til å passe.
  3. Har fått ei ulåt i forstillingen på min Golf Plus 2005 (Golf5), som ser ut til å skyldes slitte gummiforinger i stab.stag. (Staget som går på tvert under bilen) Noen som vet hvor jeg evt. kan få tak i disse foringene - 2 stk. og om det er mulig bare å bytte foringene. Fått opplyst hos Møller at hele akselen må byttes da det ikke går an å bytte foringene på denne modellen - noe jeg synes var rart.
  4. Takk for tipset! Høres fornuftig ut. Problemet mitt er håssen jeg skal få demontert innerpanelet på bagasjeluka.
  5. Låsen i bagasjerom oppfører seg rart. Ved låsing høres et dobbeltklikk - først låses det og rett etter låser det seg opp igjen slik at låsen står i halvstilling og luken skrangler. Når jeg begynner å kjøre, begynner låsen å jobbe - sannsynlig vis i forsøk på å låse, men det lykkes ikke. Forsøkene fortsetter ei god stund og lager mye irriterende låt. Noen som har vært borti denne feilen??
  6. Hengerfestet på min nyinnkjøpte Golf plus TDI mangler strøm i hengerkontakten, og lurte på om noen i forumet har erfaringer- og /eller råd på dette området. Etter å ha lest litt om temaet, skjønner jeg at det kanskje ikke er så lurt å gjøre som i "gamle*" dager - å kople seg inn på ledningene i bagasjerommet.
  7. Lurer på om noen i forumet har et godt forslag til utbedring av rust i hjulbuene på min golf plus 2005 mod?? Har selv en ide, som jeg lurer på om ande har prøvd. Ettermontere plast hjulbuer. Hvis disse fylles med fett før montering skulle en tro at rustproblemet var løst for lang tid. Noen som har peiling på hvor jeg kan få tak i slike??
  8. Tror jeg har funnet forklaring på det økte forbruket. Begynte å merke lukt av brente bremser, og da jeg jekket opp bilen og sjekket hjula, fant jeg ut at 2 bremsekalipre var trege/fastrustne og hjula gikk temmelig tungt rundt. Demonterte og gjorde rein caliprene og bremsene vart helt ok etterpå. Nå er diselforbruket tilbake til det normale! Lurt og ta en sjekk på hjula litt oftere!
  9. Hei og takk for tips. Luftfilter er byttet for ikke så lenge siden, men diselfilter er nok ikke byttet. Har ikke tenkt tanken at et tett diselfilter skulle påvirke forbruket. Har vel heller hellet til at katalysatoren begynner å tette seg - leser i rep.boka at denne ofte må byttes etter 100-150.000 km.
  10. Diselforbruket på Golfen min har øket jamt og trutt over tid - fra under ca. 0,5- til 0,7 l/mil. Bilen har gått ca. 150.000 km. Noen som har vært borti noe lignende? Bilen skal ikke være utstyrt med partikkelfilter, men har vel katalysator? Takknemlig for tips.
  11. Har et par problemer med min Golf 5 TDI, som jeg lurte på om noen brukere av forumet har vært borti. 1. Regnstyrt vinduspusser. Denne jobber helt fint når den blir slått på, men etter ei stund begynner viskerne å arbeide uavbrutt helt til jeg må slå dem av. Enkelte ganger jobber viskerne "helt etter boka" uten probleme 2.Manuelt gear som låser seg i revers. Enkelte ganger når jeg rygger og parkerer i en motbakke med gearet i revers, låser gearstanga seg. Ofte vanskelig å få den tilbake i fri. Har lurt på om det kan være kløtsjen som ikke løser ordentlig ut
  12. Har fått en misstenkelig plystrelyd i motoren - som jeg mistenker kommer fra turboen. Lyden er mest merkbar etter oppstart når bilen aksellerer, men den kommer også når motorhastigheten økes til f. eks 3000 omdr. og gassen slippes. Lyden er ikke spesielt sjenerende, og jeg tror ikke det er noe mekanisk med lager etc. Noen som har vært borti dette fenomenet?
  13. Takk for tipset! Var hos Biltema og kjøpte lager/boss (650) + reparasjonsbok og hos Wurt etter nøkkel til skruen. Jobben gikk forbausende greitt - og ulyden er borte!
  14. Har fått en lei ulyd i Golfen vår, og noen som har greie på slikt tror det er et av hjullagrene bak- mest sannsynlig det venstre da lyden forsterker seg ved høyresvinger. Lurte på om det krever spesielle ferdigheter og/eller spesialverktøy for å skifte dettte? Finner jeg tegninger/arbeidsbeskrivelse noen plass? Takknemlig for tips !
  15. Har funnet ut litt om hva som skjedde med motoren min. Tok av bunnpanna og registrerte at stempel nr. 3 var deformert og sannsynligvis hadde kilet seg fast i sylinderen. Tror det må ha kommet inn såpass mye olje på toppen at stemplet har blitt sprengt i filler. Hadde nok vært lurt å kontrollert turbo/oljeforbruk litt oftere. Neste steg blir vel å ta av toppen og håpe på at sylinderen ikke er verre enn det går an å fixe den med honing. Noen som har vært borti dette?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår