Gå til innhold

Noen spørsmål rundt min 95 460 2.0i

Ranger emnet


mr.jenssen

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke sentreringsringer nå på 15" vinterdekkene, men enda jeg var kjempenøye med å få entret boltene rett, og brukte koningen på boltene til å trekke dem jevnt sentrert, så har jeg litt vibrasjon i bilen fra hjulene, (som for øvrig var nybalansert) og rundt 80-90 km/t er det skikkelig ille. Men går greit, mest bykjøring nå for tiden så sjelden man har den farten.

 

Det høres rart ut.. jeg har selv satt på mine egne uten senterring de siste 9 årene. og selv med rundt 10 gram ubalanse både utvendig og innvendig, merkes det ikke på bilen i det hele tatt.. kan jo prøve å løsne boltene en halv runde for så å stramme dem igjen.. selv koningen burde jo senterere bra nok så lenge man ikke strammer den første bolten helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tenkte jeg skulle slenge inn noen bilder av kjerra. Har skrekkelig lyst på senk (jeg senker alt jeg eier) men fruen nekter...hun mener det er nok med Golfen...som jeg jo forøvrig skal senke enda mer, så får vel holde med en veihøvel. Dette er tross alt vinterbilen, og her i nord er det jo som regel nok av det. Ikke i år da:)

 

Lyst på noen 16" eller 17" til sommeren...

 

Well, here goes:

 

Rettforfra.jpg

Hekk.jpg

Front.jpg

 

Hei! åssen vinge er det som sitter på bilen din?? den var fin:)

SKal hente min volvo 460 idag:) men syns den er litt kjedelig uten vinge, så har lyst på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det er en originalvinge...jeg synes nesten det er finere uten - ser litt cleanere ut...men nå står den nå engang der...

 

Noen som vet hvordan man får ut bryterne til tåkebaklyset/kurvelysene/varmetrådene?

Tenkte å bruke knappen til tåkebaklysene til de tre Bosch Rallye 225 Blue som jeg akkurat har fått meg....tåkebaklysene funker nemlig ikke anyway:)

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan man får ut bryterne til tåkebaklyset/kurvelysene/varmetrådene?

Tenkte å bruke knappen til tåkebaklysene til de tre Bosch Rallye 225 Blue som jeg akkurat har fått meg....tåkebaklysene funker nemlig ikke anyway:)

 

Tok et bilde av min for deg. Er et plastklips oppe og nede. Håper dette hjelper...

DSC00018.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok et bilde av min for deg. Er et plastklips oppe og nede. Håper dette hjelper...

 

Ah, sweet, takk skal du ha! Da får jeg den nok ut ja!

 

Stian: Ja, det skal nok det, er en liten tapp inni der som skal slå av lyset, mulig dene er slitt/knekt. Er en vanesak - på Golfen min måtte jeg slå av manuelt fordi jeg hadde et annet ratt enn originalt, etter 5 år så var det rart å gå over på Volvoen hvor det slo seg av selv.

 

Skal prøve å få montert de 3 tusenmetringene ASAP nå. Blir brutalt i fronten, men skal ta dem av når det blir sommer...

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Limt

 

Sweet, da skal det shaves/cleanes når vårpussen blir tatt.

Vurderer å rubbe/polere i påska - da kan jeg stå i oppvarmet garasje hos foreldrene mine.

 

Vært på Meca nå og kjøpt meg ekstralysholder med plass til 3 stk.

De hadde en pris på 1300,-/stk for Bosch Rallye 225 Blue, jeg fikk 3 stk til 900 svært pent brukt, med relé/ledningssett og stabilisatorstag...kjøpte meg også 3 stk sikringsholdere, skal ikke ha noe av at det blir noen kortslutning.

Skal prøve å montere den ganske lavt på støtfangeren foran, sånn at lyktene ikke stikker så mye over panseret. De er jo som navnet betegner 225mm i diameter, så blir nok et ganske heftig syn i fronten. Overkill?grinchy

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk montert ekstralyktene på moneringsrammen i går - ikke på bil enda. Fy det blir brutalt. Er jo nesten 70cm bredt...

Skal prøve å få dem skrudd på bilen iløpet av helga. Så blir det jo interessant om jeg får til å koble dem på et vettig vis.

 

Blir ikke på bilen i så mange dagene før de skal av igjen regner jeg med. Kjører uten i sommer. Men til vinteren igjen blir de gode å ha!

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk på lyktene i helga, men har ikke fått justert dem ordentlig eller sjekket lyset i dem da jeg først fikk koblet dem ferdig i går formiddag, og var ikke ute på kjøring i går kveld. Skal se om jeg får justert noe på dem i dag.

Ble iallefall ikke et pent syn i fronten, men det var heller ikke målet....vi snakker skikkelig overkill. Blir nok lys tror jeg. Har tatt bilder, må bare få lagt dem opp på photobucket så skal jeg legge ut her.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår