Gå til innhold

Noen spørsmål rundt min 95 460 2.0i

Ranger emnet


mr.jenssen

Anbefalte innlegg

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stemmer det med lekkasje i bagasjerommet er visst noe som mange har... irriterer meg like mye hver gang det er vått,men orker ikke gjøre noe.. gjort for mye med kjerra.. lagt ut for mye penger... for mye jobb gjenstår... hehe dette ble litt depresivt, men det var ikke meningen. Angående senking av din kjære volvo så anbefaler jeg det på der sterkeste. Jeg har senket min 460 2.0i med 30mm original senkning fra volvo. Kostet meg 3000-3500 for senkesettet (4stk fjærer, 4stk dempere og alle mutterene som trengs å skiftes) BILLIG!! synes nå jeg da....

Rust i bakre hjulbua og bagasjelokket er to store problemer med 440/460.. så vær nøye med å dra svampen rett på innsiden av hjulbua!

 

Hm, ja, ikke så aller verst pris det, men tror jeg dropper senk. Skal heller prioritere Golfen. Der blir det justerbart senkesett. Endel omsveising, samt lakk, og litt interiørjobbing. Volvoen blir bare ren slitebil.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Skaffet meg felger i helga....et oppsett med disse:

arrow.jpg

 

Momo Arrow 7x16" ET35....en gammel klassiker av en felg som jeg nok tror vil kle Volvoen bra.

 

Så blir de vel skodd i dimensjonen 205/40-16 eller 215/40-16 av ett eller annet merke. Vurderer Nankang NS2 som de har billig på http://www.dekkonline.com

 

 

Noen som kan si meg om 215 går under skjermene på disse uten noen videre problemer? Bilen er jo ikke senket så det hjelper jo på....

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice! 16" passet bilen meget bra! Ja, da blir det nok 215/40-16, de er jo litt billigere enn 205/40...

 

Ser jeg seriøst må vurdere å senke litt....må bare få gjort det uten at dama finner ut...

Er ikke sikkert jeg beholder Volvoen så lenge uansett, i september skal vi ha barn, og hvis jeg ikke får barnevogna inn i bilen på ett vettig vis så må jeg nok bytte til st.vogn... Litt dumt, synes 460'en er kjempegod å kjøre.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passet tydeligvis bra med 16" på 460 ja! Men blir nok desverre ikke noen nye felger på meg, får leve med 14" fra Volvo. 460'en er en nydelig bil å kjøre etter min mening, hadde den bare vært uten alle knirkelyder og slikt hadde det vært enda bedre. Spørs hvor lenge jeg også beholder 460'en nå, lyst på diesel, men ser ut til at det blir militæret til høsten nå, så mulig jeg prøver å selge den da hvis jeg klarer det.. Ikke så mye brukt for en bil som står på sørlandet når jeg skal være i indre Troms..

 

Mange som har problemer med rust i hjulbuene på 460? Kan ikke finne en eneste antydning til rust der, men verre andre plasser.. Har litt i kanten foran på forskjermene og hjørnene på dører og bagasjelokk, noen andre som har merket noe der? Noen som vet om 460 er galvanisert?

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Skal teste ut 8x17" med 205/40 på Volvoen i kveld. Det er de Rial Imola'ene som står på Golfen min (som jeg akkurat har solgt...) - skal legge om til vinterdekk på Golfen i kveld da kjøper kommer og henter den i morgen. Så da får jeg testet om 8x17" ser bra ut og går på. Han skal ha med 17" - hvis ikke hadde jeg brukt dem på Volvoen.

 

De 16" som jeg skulle ha på i sommer sendte fyren aldri, så det gikk i vasken. Kjører med 7x15" nå. Skal se hvordan det blir med 17" uten senk - blir det helt på trynet = mye verre enn det allerede ser ut, så dropper jeg 17". Da går jeg sikkert for 16" eller om så bare nye dekk på 15"... Hvis det er noen som vet av 16" eller 17" som passer på 460 med sommerdekk som holder en kort nordnorsk sommer til en billig penge så skrik ut.

 

Skal legge ut bilde av min med 17" når de er testet på. Bilen er skitten og er nok ikke sjans for å få vasket den så kaldt som det er i Tromsø i dag, men men. Kanskje jeg får gjort det.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weezel Pent bilde av bilen din.. men dekket høyre foran på bilen din står feil veg. Den rulle-retningen er skummel mht. vannplaning. Den har motsatt effekt

 

En annen ting, senterringer til felgene er ikke dødsviktig, disse plastringene bærer ingenting, de er til kun for en ting.. og det ligger i navnet. Poenget er å sentrere felgen i det du trekker til boltene. Men skrur du inntill boltene, og strammer boltene i kryss-mønster er ikke det noe problem. Har jobbet med dekk og felger i 8 år. Så vet hva jeg snakker om.

 

Men du sparer deg for mye styr ved å ha disse ringene da. Har selv 14" vinterfelger uten senterring. og det er ett svare strev å entre boltene hver høst. Så ringene sparer deg iallefall for ekstra strev ved montering

 

Uansett så stram etter boltene etter 3 - 4 kjørte mil, sitter de da. så sitter dem resten av sesongen, det gjelder uansett om du har senterringer eller ikke. anbefales.

 

Jeg har på min egen 460 TSW Venom VX-1 16" et 35.. med 205/40-16 bak.. dette subber bare folk tenker tanken av å sette seg i baksetet. og da er det hjulbuen som tar tak, hvordan dere får til med 215 skulle jeg gjerne visst! eneste løsningen jeg kommer på er å bytte ut demperne med fir-kant stål :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så fint ut med de felgene ja!

Er det kombinert med noe senk eller?

 

Rakk ikke teste i går - men i ettermiddag MÅ jeg legge om, for kjøper henter Golfen, så da får jeg sjekket hvordan det tar seg ut. Litt spent på klaringen her, spes i tilfelle jeg kommer over noen 9x16", så jeg må sjekke klaring fra felgkant til både skjerm og fjærbein, og notere meg det. Så kan jeg regne meg frem til hvilken ET som går.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting, senterringer til felgene er ikke dødsviktig, disse plastringene bærer ingenting, de er til kun for en ting.. og det ligger i navnet. Poenget er å sentrere felgen i det du trekker til boltene. Men skrur du inntill boltene, og strammer boltene i kryss-mønster er ikke det noe problem. Har jobbet med dekk og felger i 8 år. Så vet hva jeg snakker om.

 

Jeg har ikke sentreringsringer nå på 15" vinterdekkene, men enda jeg var kjempenøye med å få entret boltene rett, og brukte koningen på boltene til å trekke dem jevnt sentrert, så har jeg litt vibrasjon i bilen fra hjulene, (som for øvrig var nybalansert) og rundt 80-90 km/t er det skikkelig ille. Men går greit, mest bykjøring nå for tiden så sjelden man har den farten.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår