Gå til innhold

Noen spørsmål rundt min 95 460 2.0i

Ranger emnet


mr.jenssen

Anbefalte innlegg

Får ikke opp noen bilder jeg, er det bare meg eller? Tror man må være logget inn for å se de bildene du linker til.

Har knekt litt på det SIPS merket mitt jeg og. Sprekt litt rundt skrue hullet, glemte selvfølgelig å finne meg et nutt et når jeg nettop var på huggeren, var jo en 95 model der som hadde dette merket.. Har også tent på å bytte ut de høyttalerene som sitter der, men er vel 5,25" eller? Vet ikke helt hva jeg skal bytte ut i, men prøver å finne noen som ikke er så dyre.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Får ikke opp noen bilder jeg, er det bare meg eller? Tror man må være logget inn for å se de bildene du linker til.

Har knekt litt på det SIPS merket mitt jeg og. Sprekt litt rundt skrue hullet, glemte selvfølgelig å finne meg et nutt et når jeg nettop var på huggeren, var jo en 95 model der som hadde dette merket.. Har også tent på å bytte ut de høyttalerene som sitter der, men er vel 5,25" eller? Vet ikke helt hva jeg skal bytte ut i, men prøver å finne noen som ikke er så dyre.

 

Dynabel har noen composett som ikke er så ille pris på, og min erfaring med produkter fra dem er at de generelt sett har bra lydkvalitet på sakene sine. Man får jo selvfølgelig hva man betaler for, men men...

 

http://www.dynabel.no

 

Dette kit'et f.eks : Dynabel composett 5"+1"

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikkert ikke så lette å finne de nei. Trodde det var mange 460/440 med turbo motor når jeg kjøte min, men ser ikke særlig mange av de til salgs, i hvert fall ikke den nye typen fra 1994. Jakter selv rundt hos huggere for å finne en som har en med Turbo motor fra mellom 1991 og 1995, men lite å finne. Lyst på kjørekomputeren fra en slik bil.

 

Forresten, fin bil du har mr.jenssen!

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er vel langt mellom turboutgavene av 440 ja! Den går sikkert godt, synes den her toliteren går rimelig friskt!

 

Takk for positive kommentarer! Har kikket litt rundt etter ei form for leppe jeg kan montere under frontfangeren, er jo litt sånn typisk Volvo nå, med 1/2m klaring fra fanger til bakken....er jo ei svart list på kanalen på disse bilene, så vil jo matche med ei svart leppe...vurderer faktisk ei VR6-leppe fra Golf 3. Kan tilpasses om den ikke er for smal. Får måle og sjekke litt hva de har på huggeren...

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så var bilen EU-godkjent:)

Hadde time fredag på Volvo (Bil-I-Nord)...de tok 700 og noe smått for del, arbeid og etterkontroll. Trivelig det. Så nå er den "lovlig" i to år til. Ble kvitt kakkinga foran også stort sett, tror at det enda er litt kakking i bærearmsforingene. Får la vinteren slite dem helt ut, så kan jeg bytte dem til våren...satser på å finne noen brede felger med en del kant jeg kan kline på til våren. Er ikke topp på lista da Golfen er førsteprioritet på bilfronten, samt at jeg er i ferd med å kjøpe en 1977 VW Derby yummy

 

Har litt lyst å slenge inn en ordentlig spiller + forsterker + sub i reservhjulsbrønnen på 460'en, men tror ikke jeg får råd med det første. Vet ikke om jeg orker å bruke så mye penger på det i denne bilen, kanskje hvis jeg får noe brukt.

 

Må uansett få fikset en lekkasje som jeg har ved den venstre baklykta...pakningen rundt lykta er ikke tett, så det kommer endel vann inn når det regner. Ikke noe problem nå når det er -8'C men dog.... :(

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du fått samme problem som jeg har. En lekkasje som jeg fant ut stammet fra høyre baklykt. Måtte ut med seter og teppe for å få tørket opp alt vannet som hadde samlet seg i bilen (de støydempingsmattene som ligger under teppet samler MYE vann).

 

Kjøpte gummipakning fra volvoforhandler (ca 40,-) og satte i men jeg får det ikke helt 100% tett. Siste jeg gjorde var å kjøpe silikon og legge mellom. Selv dette er ikke helt tett. Irriterer meg grønn over lekkasjen. Vurderer å levere den inn for å få det tettet :mad: .

 

Håper du har mer hell enn meg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke 100% tett i min heller rundt venstre baklykt. Så det var et par vanndråper inni den etter forige vask med høytrykkspyler, men gidder ikke gjøre noe mer med det nå. Men kommer også vann inn en annen plass i bagasjerommet når jeg vasker den med høytrykksvaskeren. Renner nedover mitten av bakluka og ned på lista under låsen. Lurer på om det kanskje kan være rundt skiltlysene det ikke er helt tett. Sikkert etter jeg hadde de ute en gang.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker fra venstre baklykt hos meg også...

Hørte en som hadde en slik med samme lekkasjen, tette med silikon, så det har jeg tenkt å gjøre. Så får jeg se om det blir tett...Lurer på om det lekker litt i øverkant av bakluka også, det mangler den ene av to skruer til festet til bakluka på v.side, så den stikker litt opp når man lukker den igjen. Mitt bagasjeromsteppe var blitt så vått i den perioden vi hadde med 60d regn her i Tromsø, at det gikk fullt av mugl. DEN sinnsyke lukta i bilen. Kjørte på fyllinga og kasta det, skal uansett lage nytt gulv i bilen som jeg skal trekke ordentlig, det teppet som var så ikke ut, var ikke verdt å tørke.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hatt noe leksasje som har havnet på teppet i min bil. Det eneste er etter en høytrykksvask at det av og til ligger litt vann på lista under låsen til bagasjerommet. Ellers er det helt knusk tørt der bak uansett hvor mye det regner. Bilen sto alltid ute helt til det ble frost, men hadde aldri noe fuktighet der bak, er bare når jeg vasker den.Har hatt ute alt der bak når jeg la kabler til forsterker i denne uka, og alt var helt tørt

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Stemmer det med lekkasje i bagasjerommet er visst noe som mange har... irriterer meg like mye hver gang det er vått,men orker ikke gjøre noe.. gjort for mye med kjerra.. lagt ut for mye penger... for mye jobb gjenstår... hehe dette ble litt depresivt, men det var ikke meningen. Angående senking av din kjære volvo så anbefaler jeg det på der sterkeste. Jeg har senket min 460 2.0i med 30mm original senkning fra volvo. Kostet meg 3000-3500 for senkesettet (4stk fjærer, 4stk dempere og alle mutterene som trengs å skiftes) BILLIG!! synes nå jeg da....

Rust i bakre hjulbua og bagasjelokket er to store problemer med 440/460.. så vær nøye med å dra svampen rett på innsiden av hjulbua!

Mercedes S210 E420 1997

Volvo 460 2.0i 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår