Gå til innhold

Noen spørsmål rundt min 95 460 2.0i

Ranger emnet


mr.jenssen

Anbefalte innlegg

Har anskaffet en 95 460 2.0i som skal være vinterbilen i år, daily beater neste sommer, siden Golfen bare er hobbybil, og ikke alltid å stole på:blunk: . Hva er typiske ting å vokte seg for med disse bilene? kjenner hele storyen til bilen ettersom jeg kjøpte den av svigers, og den er utrolig velholdt.

 

Er forøvrig ny clutch, regreim +++

 

Skulle ha over 15" fra Golfen med splitternye piggfrie dekk, boltsirkelen stemmer jo (4x100) og rett innpress. Men sentreringsringen passet ikke. På ViaNor hadde dem ikke rett ring. Noen som vet hvor man får tak i? Den fra Golfen var noen mm for stor diameter på. Trenger en med mindre diameter, er vel 53mm på 460?

 

Hvor brede hjul er det plass til på disse? Er jo enorme skjermer, de originale 6x14" forsvinner jo under skjermene...tror det kunne vært pent å ha fått hendene på noen 9x16"...får man dette godkjent?

 

Noen som har liggende komplett viskerarm til høyre frontlykt? Eller som vet om en hugger som har?

 

Har turboutgavene bedre seter enn disse? Setet er forsåvidt ok, men synes sitteputen er for kort, dessuten er jeg vant til stoler med mer sidestøtte...

 

Bilde kommer etterhvert...ikke mye å skryte av da:)

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror nok det er samme stoler i Turbo utgaven som i de andre modellene. Regner med du også har høydejusterbar førerstol. Vet ikke om det finnes noen andre stoler til 460? Synes du de er vonde å sitte i?

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok...neida, de er helt ok, men har jo GTI-stoler som jeg har overhalt og renovert i Golfen, og forrige bilen var en nyere Saab med Aerostoler. Så jeg er litt forvent. Som sagt synes jeg setet er litt kort, litt dårlig lårstøtte. Kan ellers justere setet i alle retninger har jeg inntrykk av:) Men bortsett fra lårstøtten er det temmelig godt å sitte i.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viser seg at det ikke er liv i radioen, og at alle lysene i varmevelger og deromkring er dødt. Så for meg ut som alt dette gikk på samme sikring, så jeg sjekket den, men den var ok. Hvor kan feilen da ligge hen? Er jo blitt temmelig mørkt på kveldene, greit å ha lys i varmeapparatfunksjonene...

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, takk for tipset. Skal prøve å måle om det er strøm til radioen, hvis ikke er det kanskje dødt en annen plass. Kanskje trekke en +12v direkte og se om jeg får lys i varmevelgerne. Hvis ikke må jeg vel bytte pærer ja...Får se om jeg får lirket det ut...bilen er utrolig tight og fin, ingen skrangling eller knirking, dumt om jeg knekker noe sånn at det blir hengende å slenge.

 

Er ikke mye av disse bilene på huggerne rundt om....prøvde å søke litt men fant ikke noe særlig. Er det noe fra andre Volvoer som passer over?

 

Billig senk til disse bilene, hvor får man det? Bare noen mm kortere fjærer, som er litt stivere? Er jo som å kjøre en sjark i forhold til Golfen (jekketralla mi:))

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe meg å skaffe sentreringsringer til felgene? Ingen her i byen som har. De av dere som har lettmetallfelger på 460'ene deres, hvor fikk dere ringer hen? De fleste har visst fra midt på 60mm-tallet og oppover, ikke ned mot 52,1mm som 460 har...

 

Reward!

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Jeg har bare de orginale alu. volvofelgene enda. Hadde tenkt å kjøpe nye 17". Håper det ikke blir noe problem å få tak i senterringer til 460.

Synes også felgene sitter alt for langt inne i hjulbuen. Har lyst at felgen skal komme lenger ut og prøver å finne ut hvilken ET felgene må ha for at det skal bli pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det skal være noe problem når du bestiller felger spesifikt til 460, da får du med rette sentreringsringer til felgene fra produsent. Problemet oppstår vel når man gjør som meg, og tar felgene fra Golf 2 og skal ha over, da jeg ikke vet hvilket merke felgene er...hadde jeg visst det kunne importør el.l skaffet. Men vet ikke helt hvordan jeg løser det nå. Ene dekk&felg-forhandleren jeg var innom tipset meg om at jeg kunne prøve å montere uten sentreringsring, bare trekke jevnt til med boltene... høres ikke akkurat betryggende ut, men han mente at det skulle funke fint. Får se hva man gjør når snøen kommer.

 

Ellers må jeg komme igang å få liv i lysene i varmevelgeren...og få montert inn den steinaldersaken av en Blaupunkt radio/kassett/veksler jeg har liggende. Litt radio må man jo ha....

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår