Gå til innhold

Valg 2005

Ranger emnet


Fres

Anbefalte innlegg

Og en ting til..

 

SV er det eneste partiet utenom FRP som vil bryte handlingsregelen om hvor mye penger man skal bruke fra oljefondet..

 

SV og AP sin måte å løse arbeidsledigheten er å ansette flere i offentlig sektor istedenfor å stimulere industrien og privat næringsliv!

 

Tygg litt på det...Flere offentlig ansatte = Mer offentlige utgifter = Mindre spenn til andre morsomme ting...

 

Flere pappirflyttere, bare tull!! Vil man ha jobb så får man d. Har aldri vært noe problem for meg. Men det er ikke sikkert man får drømme jobben.

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og en ting til..

Tygg litt på det...Flere offentlig ansatte = Mer offentlige utgifter = Mindre spenn til andre morsomme ting...

 

sålenge disse

sparer ALLE pengene sine

ALDRI spiser eller forbruker EN ENESTE vare (lever som amøber på luft og kjærlighet) og bor i en sammenrullet gratisavis midt på gaten :hammer

 

noe jeg av en eller annen SYK grunn ser på som noe usannsynlig, men det kan seff bare være meg og mine 2år med samfunnsøkonomi på videregående

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror mindre og mindre på alle partiene skal jeg være helt ærlig, frp og.. Men kommer til å stemme frp uansett, pga innvandringspolitikken.. Som jeg tror di kommer til å komme igjennom med..

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo mange her i landet som skriker etter fleire offentlige ansatte. Meir politi, pleiere nok til å ta vare på våre foreldre og besteforeldre, fengselansatte slik at dei kriminelle kommer bak lås og slå, dommere til å dømme dei, ettervern for å stoppe den kriminelle løpebanen, me vil gjerne at offentlige kontor skal ha tid til å ta i mot oss når me trenger hjelp, og at det ikkje tar 6 mnd for å behandle søknader, enten det er byggesøknad eller pga sjukdom.

 

Hvilke parti vil ha ferre offentlige ansatte? Hvilke parti har hatt en aktiv næringspolitikk, Hvilke parti vil at me skal ha rett til god mat produsert lokalt, og ikkje bare mat transportert over halve kloden? (det blir mange trailere som lager kø på norske veier) Hvilke parti er det som holder seg mest inne med religiøse fanatikere? http://www.levendeord.no/

 

Hvilke parti ønsker å ikkje gi oss trygghet viss vi blir arbeidsledige, blir arbeidsuføre av en eller anna difus sykdomm som legene ikkje er kompetente til å finne ut av eller ikkje er A4.

 

Eg spurte dei forskjellige partia om deires syn på å bidra til asfaltbane, og ikkje bare fotballbaner. Svaret til bilpartiet frp var at det var ikkje komersielt nok med bane, det var alt for få som var interesert og fotballen traff så mange fleir.

At dette var et tilbud til dei som falt utenom A4 interessene brydde dei seg lite om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan kan du si at de vil at prisene skal bestå .. når de selv sier at de vil senke nybilprisene..

jegs er ikke fornuften i hva du sier.. dere må for faen lese hva partiene vil ikke bare hør på motstanderens talsmann...

 

dere må LESE!!! kom igjen .. les..

 

(ut av alle partiene så er det høyre som vil senke prisene minst .. mens KRF vil ikke senke i det heletatt)

 

SV og AP sa selv i onsdagens TV2-debatt at de ikke vil prioritere å senke nybilavgiftene, klarere enn det kan det vel ikke bli! :hammer

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg klarer ikkje å sjå hva som er feil med at fleire reiser med kolektiv. Mindre lokal støy og forurensing, ferre komabilister og andre bilister som skal transportere seg, og gjerne gjør det 5-10 km/t UNDER fartsgrensa på gode veier.

 

Dei samme partia vil og ha meir av godstrafikken over på bane og sjø. D.v.s. ferre lastebiler som lager kø på svingete og bakkete veier, alså der det er gøy å kjøre bil.

 

Men det er nok av andre grunner til å ikkje stemme på et parti som bruker bibelen som rettesnor. Av samme grunn bør en sky Frp.

 

Dem vil ha vekk lastebiler som lager kø og slikt.. Samtidig som du skal ta buss, og får ikke nyte av gleden å kjøre bil på en vei uten lastebiler.....

 

Bil er gøy.. Det kommer det altid til å være! Om dem mener folk bør reise kollektift, så må jo dem sette ned prisene på buss også da hellothere

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dem mener folk bør reise kollektift, så må jo dem sette ned prisene på buss også da hellothere

 

Det er akkurat det! De vil at vi skal reise med kollektivtraffik, men når jeg skal inn til bergen sentrum må jeg ut med 31kr. Altså 62kr for å komme meg inn og ut. Og dette er en tur som tar 5min med bil. Helt latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er dere begge inne på noe vesentlig. Ingen skal tvinges til å verken bruke bil eller kolektivt, og kolektivprisene bør settes ned. Det som er kluet er å få vekk dei lastebilene der det like godt kunna blitt brukt bane eller båt, og det er sikkert ikkje meir enn 20-30% av langtransporten, men det hjelper drastisk. Kor mange ville vel heller tatt buss/tog på rein transport viss prisene og tilbudet var betre? 10%? 20%? Alt hjelper på.

 

Og siste avsnittet til Alpejohn er eg 100% enig i, bil er nytelsemiddel. Derfor tar eg gjerne buss/tog i stedet for å kjøre kjedelige beine veier med 50-70 grense. Så kan eg ta bilen ut på skikkelige veier eller når det ikkje passer med kolektivt.

 

Men eg skal være litt enig med frp på en ting, men det er jo en ting som er i mot frp sitt grunnprinsipp i grunnen, og det er å senke prisen på en vare når markedet priser den høyt pga forespørselen er større enn tilbudet, og det gjelder jo bensinen i den situasjonen me er i nå, der burde det vært en midlertidig reduksjon i avgiftene. Men det beste hadde vært å senke vegavgifta med 1000-2000 kroner i stedet. Det hadde faktisk og vært heilt etter frp sine grunnprinsipper om at forurenseren skal betale.

 

Eg stilte frp spørsmålet om ikkje det prinsippet gjallt når en kom til bensinen, men det passa dei visst ikkje. Dette var ved forrige valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forsåvidt enig med italieneren med at vi burde hatt flere ansatte i politi, sykepleiere osv..

 

Men det er mange ledige stillinger innen disse yrkene som ikke blir besatt pga nordmenns ønsker og krav om jobben de vil ha.

De områdene det burde vært kuttet kraftig i er alle papirflytterene som finnes rundt omkring..De klarte å få det til i Os kommune. (slanket administrasjone, men beholdt mange av de som gjør grovarbeidet)

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annen ting er at jeg leste i avisen i dag, at den høye bensin prisen/disel lager problem for buss selskap.. Mener det var noe at vist det fortsatte å stige, så måtte dem kutte ned på ruter og slikt for det var så dyrt..

 

 

Hvordan i helvete tenker dem egentlig????

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste partiene er jo enig i at for transport/kollektiv trafikk bør drivstoffprisen senkes slik at prisene deres senkes.

 

Var fult av politikere på skolen jeg går på i går, var sånn skolevalg 2005, iallefall, så begynte jeg å tenke på noe som virka veldig ulogisk når det gjelder høyresiden sin politikk.

 

De mener at det blir veldig feil å gjøre som venstresiden vil, med å ha mest mulig like ordninger for alle, "det blir som å prøve å sette en elefant i samme buret som en katt" var det vel de mente. Hvorfor vil de da bli med i EU?

Litt selvmotsigende.. ?

 

Da blir vel de eneste som får skreddersydde ordninger de som har penger nok til å bli hørt?

1996 BMW 520i

x 1992 VW Passat stv

x 1984 Opel Senator 3.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E.De klarte å få det til i Os kommune. (slanket administrasjone, men beholdt mange av de som gjør grovarbeidet)

for det hadde ingenting med at kommunen som var norges eneste FRP kommune var på randen av konkurs? neida

klassisk eksempel på FRP sin politikk som gikk feil ..

120 fikk sparken i komunen fordi FRP politikerene sløste port 80 millioner

faktisk etter 2 år var de i 56millioner i minus!

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår