Gå til innhold

Valg 2005

Ranger emnet


Fres

Anbefalte innlegg

  • Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Teksten fjernet av meg selv da innlegget til dels ble skrevet i sterkt sinne etter diskusjon med inkompetente personer tilhørende partiet det dreide seg om. Personer som ikke nødvendigvis er representative for partiets partipolitikk.

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder likestillingsloven så er den tåpelig sånn den er nå da. Alle er vel enig i at det bør være lik lønn for menn og kvinner og like rettigheter og lignende, men likestillingen sånn den er nå skal jo bare gjelde på områder som passer kvinnene best. Militæret f.eks, der vil de ikke ha vernplikt for både kvinner og menn. Og kjønnskvotering er jo helt håpløst. Tenk deg at du har en bedrift, også risikerer du at du må tvinge inn kvinner som kanskje er mindre kvalifisert enn mannlige kandidater? Bare fordi de er kvinner? Er det virkelig "LIKE"-stilling? Greit at man skal ha like rettigheter, men man må jo ikke miste huet helt heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ja, Oljefondet er vel såpass stort nå at hele nasjonen kunne gått i dvale i 2-3 år uten at vi hadde gått konk, så hvis man sprer midler fra dette over på de viktige områdene som koster felsk her i landet, så utgjør dette forskjellen mellom å kunne ruste opp skole/helse/infrastruktur eller å ikke kunne gjøre det.

det er helt feil .. olfjefondet er bare såvidt rett over et år statsbudsjett

 

hvis vi begyner å ta en milliard her og en milliard der fra oljefondet så vil oljefondet slutte å vokse ganske fort og med tanke på at olja vil forsvinne iløpet av min levetid (dvs 90% av alle her på forumet vil hvis man ser bort fra ulykker og sykdom leve når olja går tom i norge)

 

jeg minner også om at det ENESTE norske partiet som har senket bensin og bil avgiften er faktisk arbeiderpartiet .. de er de ENESTE! som har senket de...

 

folk har det synes at venstresiden vil at alle skal sykle til jobb .. det er HELT FEIL!

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager Helios, men med den usaklige og usanne drittslenginga her er den eneste du driter ut nettopp deg selv.

Selv den minst intelligente person vil forstå at han er smart om han stemmer Frp, fordi han da med sin stemme kan skjære ned på slike usanne latterlige propaganda-spredere som deg, som det er altfor mange av allerede.

Alle disse latterlige argumetene du kommer med bare bekrefter din dårlige viten og holdning, intoleranse og redsel for et bedre styre og stell her i landet, hva gjelder mye mer enn bare bil og bilavgifter.

I din snevre intoleranse går du deg vill i postreklame og begreper du har hørt andre bruke, og som du har adoptert selv uten videre...

Sosialistene, med sine mange anklagelser og utspill mot FRP har oppnåd det de ville med deg, nemlig å få deg til å bla bruke deres patetiske populisme-begrep. Hvor polulisktisk er ikke SV's skolemat utspill, eller AP's rally-støtte?

 

FOLKENS: TA EN TITT PÅ DE FORSKJELLIGE PARTIPROGRAMMER OM DERE IKKE VET HVA DERE VIL STEMME, OG IKKE VÆR REDD FOR Å SENDE EN MAIL MED SPØRSMÅL TIL DE RESPEKTIVE PARTIENE HVOR DERE SPØR HVA DE HAR TENKT TIL Å GJØRE FOR Å IVARETA DINE INTERESSER OG VERDIER.

jeg skal ihvertfall stemme ved valget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil jeg få påstå at jeg verken er intolerant eller redd eller dum.. jeg forsøkte bare å skrive ting på en måte som folk flest ser ut til å forstå.. beklager på det sterkeste om dette plager deg sterkt 426Hemi. men hets mot meg som person syns jeg du kunne holdt deg for god til.. men ja.. jeg er redd for noe.. og det er FRP.. jeg er livredd den typen populisme som det partiet står for..det skal dog sies at FRP ikke kun er populistisk, de har en god del som faktisk er fornuftig, men jeg frykter en del av elementene som er i dette partiet. jeg er helt enig med deg når du sier at både AP og SV kan være vel så populistiske.. og kall meg gjerne propagandaspreder.. jeg bryr meg ikke så mye om akkurat det. propaganda trenger ikke nødvendigvis være feilaktig.

 

men om du ønsker å fortsette å slenge dritt til meg som person foreslår jeg at dette foregår via PM eller i et reelt politisk forum, f eks et møte av noe slag.

 

MVH.

 

EDIT: PS: om noe av det jeg skrev over faktisk er falske rykter så beklager jeg det på det sterkeste.. men den informasjonen ble hentet fra en link lagt ut av en annen her på forumet.. og jeg tok dette for god fisk.. noe jeg kanskje ikke skulle ha gjort.

men de punktene jeg nevnte er punkter jeg faktisk ser på som viktige.. riktignok er det mange andre punkter som er også er viktige.. og flere som er viktigere, men for meg så er det faktisk ting som er viktigere enn billig bensin og sprit (jeg påstår IKKE at dette er hovedsakene dine heller.. bare så det er sagt)

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg skulle kopiere hva som man finner i nyeste nummer av autofeil ..

det har de sjekket med partiene om hva de synes og vil gjøre ..

*host host host*

Første en liten undersøkelse

 

1) Vil dere senke nybilavgiftene?

Ja: V, AP, FRP, Høyre

Tja: KRF

Nei: SV

(SP ingen svar)

 

2) Er årsavgiften på bil for dyr?

Ja: FRP, H

Tja:V

Nei: AP, SV, KRF

(SP ingen svar)

 

3) Er det for mange bomstasjoner i norge?

Ja: FRP, KRF, SP

Tja: AP, H, SV

Nei: V

 

4) Er bensinavgiften for høy?

JA: FRP, H

Tja:AP

Nei: V, SV, KRF

(SP ingen svar)

 

5) Er det nok fotobokser i norge?

Ja: FRP

Tja: V, AP, H, SV, SP

Nei: KRF

 

6) Bør det satses mer på veiutbygging?

JA: V, AP, FRP, H, SV, KRF, SP

Tja: ...

Nei: ...

 

7) Er fartsgrensene på motorvei for lave?

JA: AP, FRP

Tja: V, H, SP

Nei:SV, KRF

 

8) Vil dere senke omregistreringsavgiftene?

JA: V, FRP, H

Tja: ...

Nei: AP,SV, KRF

(SP ingen svar)

 

og nå litt annet

la oss høre hva hvert parti har å si

 

Arbeiderpartiet:

"Arbeiderpartiet er det eneste partiet som noengang har senket avgifter på bil og bensin. AP vil endre nybilavgiften. I 2001 foreslo arbeiderpartiet at regjeringen skulle komme med forslag til nytt system for nybilavgiftene som var tilpasset ny teknologi slik at optimale miljø og sikkerhetsforbredninger kunne oppnås"

mao de er de enste som faktisk har gjort noe med prisene i fortiden og de vil at folk skal kjøre nye miljøvenlige og sikkre biler..

 

Senterpartiet:

"Senterpartiet vil at norge skal få Europas råeste infrastruktur og vil øke bevilgningene til vei i årene som kommer"

mao de vil ha autobahn i norge, men er ikke sikre på om farta bør økes :P

(hey les hva de svarte:P)

 

Sosialistisk Venstre parti:

"SV vil senke importavgiften for de bilene som forurenser lite, og vi går inn for en differensiert årsavgift som gjør at folk som bor i distriktene og ikke har et godt kollektivtilbud skal betale mindre"

mao billigere å hente slegge fra tyskland og en gang i året vil bønnene ha litt mer penger i lomma.

de burde definere hva som er miljøvenlig og hva godt kollektivtilbud er.

(billigere drift slegger fra japan .. whoohoo! :P)

 

Høyre:

"Høyre vil redusere bilavgiftene slik at det blir billigere å kjøpe tryggere og mer miljøvennlige biler. Høyre vil ogsp gå imot innføringen av såkalte rushtidsavgifter på bilkjøring. Rushtidssavgifter er usosialt og urettferdig, og rammer arbeidstakere som ikke har mulighete til å velge sin arbeidstid og familier som må bruke bil for å levere barn i barnehage og skole"

nå er da strengt tatt det siste der et Kommune problem og ikke et stats problem.. dette er STORTINGSVALG!

ellers stortsett det samme som AP :P

 

FRP:

"Årsavgidten er kun begrunnet med behovet for å styrke statens inntekter. Det er vel nok og vise til Statens overskudd for er beregnet til totalt 270mrd kroner for 2005""

men karl.. husk hva vi snakket om ..

det staten tjener i år.. er statsbudsjettet neste år.. dvs enda mer penger til syke barn.

husk at jo mer avgifter du fjerner jo mer penger må du tappe fra andre steder.. betyr det økt skatter?

(måtte bare)

 

Venstre:

"Venstre vil legge om årsavgiften etter miljøutslipp og kjørelengde slik at den blir lavere for de mest miljøvenlige bilene og høyere for de mest forrurensende"

dvs Venstre vil overvåke alle.. og at bønedne skal betale mest..

ikke rart de ikke klarer å sammarbeide med SV.. de vil jo helt forskjellige ting .. SV bil at bønene skal betale mindre.. Venstre vil at de skal betale mer.

vis meg 1 bonde med en hybrid bil som kjører under 5000 i året!

 

KRistlig "halleluja" Folkeparti:

"Det viktigeste for KRF er sikre og miljøvennlige biler. I tillegg er vi opptatt av å få et avgiftssystem som gjør at såkalte familiebiler kan bli gunstigere i innkjøp. i den grad endringer i denne avgiften (nybilavgiften, redanm) kan medvirke til disse målene, er ikke umulig at KRF vil være med på endringer i denne avgiften"

hvordan ble han statsminister?

jeg gidder ikke kommentere for jeg sovnet faktisk når jeg skrev det...

 

 

og nå noen kommentaret til alt over.. hvordan kan FRP forvente å fjerne alle avgifter men likevel ha penger nok til å styre landet? skal de dra det ut av ræva eller?

og oljefondet? oljefondet er ikke så stort som folk tror .. faktisk er det ikke mer enn 25-50% større et Ett års statsbudsjett, hvis de begyner å ta noen milliarder her og noen milliarder der så vil fondet ikke øke.. og da er vi bokstavligtalt "screwd" når oljesugerøra sier stopp... (noe som vil skjer i vår levetid)

 

PS:(Alt innenfor Quote boblene er tatt fra Autofil Nr8 2005 (side 24 og 25))

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Vil dere senke nybilavgiftene? Ja: V, AP, FRP, Høyre Tja: KRF Nei: SV (SP ingen svar)

 

hmm.. her har tydeligvis både SV og SP endret mening siden sist valg.. i det minste SV.. SP har jo ikke svart..

 

om da ikke det med forurenser lite greiene går under senke nybilsavgifter da..

men sist jeg snakka med en "ledende" person i SV så var dem for å senke avgiftene sånn at folk flest skulle få råd til tryggere og nyere biler..

 

men men.. sånn kan det gå..

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket med en fra SV i byetn og han sa de ville omjustere helle systemet

men han kunne ikke garantere at foreksempel en ferrari ble billigere :P

 

husk at det er vanskelig å få ut et ja eller nei fra topppolitikerene.. spesielt hu i SV .. er bare 1 ting hu svarer blankt ja på .. og det er barnehager

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

senterpartiet:

 

mao de vil ha autobahn i norge, men er ikke sikre på om farta bør økes :P

(hey les hva de svarte:P)

Les hele uttalelsen dems. De vil ha gratis ferjer og bygge broer der det ikke bor folk, samtidig som de driter i at folk faktisk bor på østlandet, og at det er DER trafikken øker. Ja, de vil ha autobahn, men bare mellom steder det bor 50-100 folk:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les hele uttalelsen dems. De vil ha gratis ferjer og bygge broer der det ikke bor folk, samtidig som de driter i at folk faktisk bor på østlandet, og at det er DER trafikken øker. Ja, de vil ha autobahn, men bare mellom steder det bor 50-100 folk:)

 

mvh oddi

 

Tror du virkelig på det du selv skrev der?

 

Slik eg har forstått det så vil dei bygge ut veinettet mellom der det bor mye folk, og bygge ut kolektivtrafikken i byene for å gi et alternativ til bilkjøring. Det vil gi betre framkommelighet for dei som velger bil, mindre lokale utslipp, og betre tilbud til dei som ikkje kan eller vil bruke bil, som barn og gamle.

 

Det er betre enn motorveier på kryss og tvers i byene, med liten mulighet for barn og gamle å komme seg fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår