Gå til innhold

Valg 2005

Ranger emnet


Fres

Anbefalte innlegg

Noen kommentarer til Adeel og andre som har nevnt "ting og tang"

 

Du anklager i likhet med andre høyrefolk Frp's økonomiske politikk. Jeg kan jo stille et lite spørsmål; hva skjer om du kutter i offentlig sektor innenfor overflødige papirpushere som gudene vet hvor mange vi ikke har her til lands (vi har faktisk et byråkrati på størrelse med det tyskland har!) samtidig som du bruker de pengene som da blir frigjort på å forbedre helsesektor og skolevesen f.ex.

 

Hva skjer om utbygging innenfor helsevesen, skole, veier osv gjøres av utenlandske firmaer på "sesong"/skift kontrakter ala det vi har på nordsjøen (14 dager her til lands med 13 timers arbeidsdag for så å få 14 dager fri) samt at medisinsk utstyr med mer kjøpes fra utenlandske firmaer. Vil dette legge press på norske priser og tilbud/etterspørsel? Vil dette føre til at norske entrepenører på "magisk" vis plutselig får så mye å gjøre at prisne her til lands fyker i været?

 

Hva om man har et system som regulerer bensinavgiftene i henhold til bensinprisene? Faktisk vil et slikt system koste mindre enn det staten tjener ekstra utover budsjettet pga mye høyere oljepriser (dette er faktisk da også bevist gjennom utregninger ved handelshøyskolen).

 

Noen snakker da også om at senking av alkoholavgifter fører til høyere konsum. Hvilket høyere konsum snakker vi om da? Er det slik at statistisk sentralbyrå har agenter hjemme hos alle spritsmuglere og hjemmebrennere i landet? Eller vil det ikke være naturlig at når prisene går ned på polet så kjøper folk mer "orginalvarer" uten metanol og lut samt at salg og konsum av ulovlige ukontrolerte varer går ned ca tilsvarende?

 

Om man bruker alle penger som kommer inn fra bilistene i norge (bilrelaterte avgifter) og bruker disse pengene til å ruste opp norske veier samt kjøpe ut alle bomstasjoner slik at disse pengene faktisk går til det man i utgangspunktet skulle tro de gikk til, vil dette være skadelig for norsk økonomi? Og hva med de 32 milliardene i året som forsvinner pga ulykker,skader og dødsfall i norsk trafikk? Hva om man bare fikk halvert dette med flere felt, bedre veier, midtrabatter osv? Er dette også dårlig økonomi? For ikke å glemme alle ødelagte liv.

 

Man skal også vite at Frp ALRI har pratet om å ta penger fra Oljefondet. Dette er en misforståelse som spesielt sosialistene elsker å missbruke. Frp snakker her om å ta noe, og langt ifra alt ifra overføringene (altså overskuddet fra oljeinntektene norge mottar hvert år) og bruke disse til å investere i "realkapital" istedet for "aksjekapital". Dette betyr å investere mere penger i infrastruktur, bygge ut helsevesen og skolevesen, kjøpe patenter, investere i teknisk forskning med mer. Hva hjelper det å sitte med masse papirpenger en dag om f.ex hele det økonomiske system i verden faller sammen (f.ex pga oljeslutt), samt at penger varer aldri evig om man ikke har noe tilføres hele tiden.

 

Mange på sosialistsiden anklager også Frp for å være et populistisk og vinglete parti. Hvis man spør 10 personer på gaten om hvilke saker Frp står for vil jeg nok tro at man får følgende svar: Strengere innvandringspolitikk, senking av skatter og avgifter, strengere straffer for voldskriminalitet samt eldreomsorg. Dette er noe folk vet og det er fordi partiet har jobbet med disse saker i alle år.

 

Når Giske går ut (han elsker jo å leke ungdomspolitiker) og først går mot "mp3 loven" for så å være for den for så å gå mot den igjen på under 2 uker, hvem er det da som er vinglete og populistisk? Men da holder arbeiderpressen kjeft.

 

Og til slutt. Makta skal ligge på stortinget, ikke på Youngstorget og i lomma på davidsen og valla! Dette burde noen banke inn i hodet på de en gang for alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor er det dobbelmoral å ha bil og motor som hobby og livsstil samtidig som en erkjenner fakta om global oppvarming og er for at dei av oss som ikkje liker bil kan få muligheten til å ta tog og buss i stedet for å ligge forran og lage kø. Eg elsker å kjøre bil, men kommer til å bruke tog/buss en del når eg starter i ny jobb på mandag. Fordi det ikkje er kjekt å kjøre i tett trafikk i 40-80 i tett trafikk.

 

Om man ønsker ett parti som står for oppbygging av kollektivtrafikk så er jo venstre der.

De vil jo satse på jernbanen. De er også villig til å satse på vei, i motsetning til SV...

 

I forbindelse med utbygging av Rv2 fra kløfta til kongsvinger, så har SV i Nes kommune i Akershus ønsker om å trenere den saken, samt prøve å forhindre at den blir bygd ut til smal 4-felts vei med midtdeler...Mitt inntrykk er at de ønsker 2 felts vei uten midtdeler.. noe som allerede er der, og er ulykkesbelastet nok som det er.

 

4-felts motorvei fra kongsvinger til oslo medfører at timesekspressen faktisk klarer turen i nærheten av en time, mot 1 time og 3 kvarter nå. Og med avganger 1 gang i timen (derfor det kalles timesekspressen! ;) ) så vil nok flere pendlere vurdere buss fremfor bil.

 

Er det dobbelmoral å like bil samtidig som at en ønsker å strekke ut en hand til alle som faller utenfor det normale tilbudet med fotball, idrett og korps?

 

Er det dobbelmoral å like bil samtidig som en ønsker den regjeringa som faktisk støtter Rally Norge?

 

Om du har fulgt med så hadde du fått med deg at Høyre også støtter denne ideen. Økonomisk! Forskjellen er at mr hit'n'run (eller blårussen eller hva han nå kalles) fikk førstesideoppslag i avisa.

 

Er det dobbelmoral å like bil og samtidig ikkje vil ha prestestyre i landet?

 

Er det dobbelmoral å like bil og samtidig meine at alle skal ha samme muligheter, enten en er sjokoladebrun eller rosa som en grisunge, nordlending eller fra Bærum?

 

Er det dobbelmoral å ha to tanker i hodet på samme tid???

 

 

Tragisk...Rett og slett tragisk!

 

Frp ønsker en mer restriktiv innvandringspolitikk. Ikke å sende de som er her "hjem" igjen!

Det er grenser for hvor mange forskjellige kulturer norge klarer før det vil kræsje!

Dobbeltmoralismen i sosialistenes jobbtankegang er:

-Få ned norsk ledighet samtidig som de vil tillate arbeidsinnvandring, alt dette på ett begrenset antall jobber!

 

Kan dere forklare hvordan det skal gå til?

 

Har forøvrig ikke fått svar på spørsmålene om økonomi som jeg stilte i ett tidligere innlegg. kan noen sosialister vennligst hjelpe meg med det?

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal stemme frp, dette fordi jeg syntes det er mye fornuftig i deres politikk og jeg mener de fortjener en sjanse med et flertall for en gangs skyld. uansett så finnes det flere i en regjering enn bare ett parti i norge.

 

Ang inflasjon så tror jeg ikke at norge har vondt av det, vi heller nesten mot deflasjon i norge og det er enda værre. Dessuten tror jeg nok ikke at frp har som hensikt å pøse inn alle pengene i løpet av 5mnd eller ett år. Dette går over tid.

 

At frp er et populistisk parti stiller jeg tvilende til, de har vel kjørt den nogenlunde samme politikken ganske lenge. De er nok ikke mer populistisk enn de andre partiene

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående utbygging av veier OG kolektiv er det vel kun Venstre og SP en kan stole på.

 

Eg har fulgt med, men tydeligsvis ikkje nok til å få med meg at Høgre og har komt på banen i forbinnelse med Rally Norge. Det er bra, og eg håper at det blir et fleirtall uansett hvem som vinner for å gi den støtten som trengs.

 

Hva er tragisk, er det å bemerke prestestyret, eller å sette fingen på at Frp spiller på fremmedfrykt i sine uttalelser. Når Kong Karl klarer å vri debatter om norsk utenrikspolitikk over til norsk innenriks innvandringspolitikk og kor og muslimsk terror, ikkje for å påpeike sammenhengen mellom angrepet på Irak og terrorfrykt, men for å minne seerene på at"muslimer, dei er farlige dei" kan en ikkje påstå at dei ikkje spiller på frykt, og "oss og dem".

 

I eksempelet som eg skreiv i forrige inlegg er det for den saks skyld snakk om likhet for alle, og muligheter for dei svake. Det være dei som faller utenfor interessene der det er et komersielt, eller offentlig tilbud i dag. Liker en fotball, idrett eller korps, men ungdommelig musikk eller motor finnes det ikkje tilbud. På Bryne stemte dei borgerlige for å ødelegge et kjempebra ungdomstilbud med konsert lokaler, øvingslokaler, ungdomsklubb osv for at handlesenteret ved siden av skulle bli større. Nå har ungdommen vært henvist til conteinere som øvingslokale i fleire år. Dette i en vekstkomune med mye ungdom.

Det er rett til et verdig liv uavhengig om du som ungdom doper deg ned for å rømme fra at du har blitt sexmissbrukt fra du var 8, eller havner utenfor arbeidslivet pga psykiske lidelser eller at navnet er Ali eller Mohammed.

 

Intensjonen var ikkje frps innvandringspolitikk i det heile tatt, den var det du som trekte inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italiano:

Vi er vel i prinsippet enig om det meste, men uenige om beste framgangsmåte? ;)

 

 

Har ikke helt sansen for kalles (og enkelte andre i partiet der) sine utspill av og til.

Spesielt må det nevnes uttalelser hos svevende ord i bergen.

 

 

Muligens derfor min stemme kanskje ender hos høyre istedenfor frp i år...

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår