Jump to content
Bilforumet.no

Jermund

Bruker
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Jermund last won the day on January 28 2014

Jermund had the most liked content!

About Jermund

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 07/07/1972

Contact Methods

  • Bosted
    Mandal

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kamerat av meg har 1 2005 touran 1.9tdi manuell type fase2. Problemet er at sikring nr 16 5amp i sikringspanelt under rattet ryker med en gang tenningen skrus på. Dette resulterer i at instrumentpanel ikke virker som trolig gjør at startsperre slår inn pga bilen starter men stopper etter 1 par sekunder. Har tatt ut instrument panelet, koplet vekk ledninger til setene under setene og koplet vekk varmeapparat kontroll enheten innvendig og koplet av ledning til olje nivå sensor/tempføler og fortsatt ryker sikringen med en gang tenningen settes på. Åpen for tips og ideer om hva annet den kursen kan gå til
  2. Noen som har tips på hvordan fikse med avgass(oksygensensor) på en 2,2 mercedes 93 modell. har byttet okygen+føler uten det hjalp noe
  3. Hvis du ikke har endebrytere,er det som regel 2 vridbare potensiometer montert bak/ved siden av motoren med. de brukes for å justere opp og ned kraften før retur og topp bunn innstilling
  4. Hei, Er det noen som har en enkel fasit på hvordan man tar ut automatkassa i en 2001mod passat tdi????
  5. Hei, Feilen var ledningsbrudd på plussen til sensoren La opp en my ledning til den og vips så hvor den glad og fornøyd
  6. Den sitter inni i varmeapperatet etter vifta så den kan bli kjølt av vifta.stort sett 3 ledninger på en plugg med 1-2 skruer.ta ut skruene og se om motstandstrådene er brent.
  7. Pllukk den ned,rengjør,vask så mye du tørr,blås med kompressor luft hvis du har sjekk matepumpen og slsngen ligger greit.sjekk også om drt finnes filter ekstra montert.bruk også og goggle,mye hjelp å få der
  8. Sjekke mekanisk bensinpumpe,filter er der montert en plass,mange ganger i motorrommet. Hvis denne stoppingen bare skjer når bilen er varm,bytt plugger pluggledning og coil
  9. Google headlights chrysler voyager 1997 electrical schematic Trykk på bilder og du for opp det du trenger
  10. Kommet litt an på omstedigheter. Er det litt liv i motoren men ikke nok til at den vil starte vil en billig gjøre jobben fint. Er det 20 kuldegrader og batteriet er flatt trenger du en stor dyr en til ca 6000 kroner.sjekk hvor høy stsrtstrøm boostere kan gi. Desto høyere verdi desto bedre. Synes det er billige gode boostete men også dårlige,husk du trenger ikke en med kompresor,lys og annet dill.jobben er å få start på bilen
  11. Verksted piris tipper jeg mellom 10 og 15 tusen. Gjør det selv tipper jeg ca 5000 med deler
  12. Glødeplugger trenger skjelden mere en 10,5volt.står merket på mange av dem,men bytt ale,en kan gjøre alt
  13. Hei,kjøring med lite olje fører til at kammen mistet smøring innimellom. Det som skjer da er at spissen på kammen mister herdingen og slites litt ned.da begynner tikkingen.joda du kan fint kjøre i mange år med tikking. Mange forder i min tid som tikket inkludert min egen. Det er ingen stor operasjon å skifte kam,lettere en å skifte løfteran
  14. Er det en maskin med overliggende kamaksel, så er det den som er ødelagt og ikke tønnene.tikkingen kan komme hvis du kjører med for lite olje over tid, oljerøret dom smører kammem kan være tett.hver nøye med olja og bytt når du skal så slipper du problemet flere ganger
  15. Har selv byttet bare regulator og kjørt i flere år
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.