Gå til innhold

Noen spørsmål og småproblemer med '96 460 Turbo

Ranger emnet


Bue

Anbefalte innlegg

Koster ingenting å spørre vettu. Tror ikke det skal være så dyrt å se etter feilkoder.

Ja motoren skal gå silkemykt. Ska ikke merke noe nykking eller sterk vibrering i bilen på tomgang.

Bensinforbruket er normalt ja.

 

Angående de klemmene, du må ta en tang å vri av låsen på klemmne. Er engang klemmer det der.

 

Men den regulatoren du snakker om nå er tomgangs regulatoren.

Bensintrykk regulatoren sitter i enden av dyserøret til injektorene.

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke vært innom Volvo enda siden jeg ikke har hatt behov for å kjøre til skolen igjen. Stikker innom Volvo på torsdag hvis jeg har bilen, men dyrt å kjøre bil 2,5 mil en vei til skolen når bussen er gratis, så pleier bare å kjøre når bussen passe dårlig.

 

Mulig en kamerat også skal kjøpe seg en 1990 460 med B18FP motor og denne skal ha samme bensintrykk regulator som min. Han skal se på den på søndag, kjøper han den kan jeg vel bare prøve hans regulator.

 

Med de klemmene, hvor mener du at jeg skal ta atk med tangen og vri? Ta tak i den buen som stikker opp og vri på denne eller? Må jo kjøpe nye klemmer hvis jeg får de opp da. Burde det ikke gå greit med slike man strammer med en skrue?

 

Lurer også litt på hva som er spesielt med 460 SE utgaven? F.eks en 1993 Volvo 460 SE. Hva betyr det da at det er en SE utgave? Ser ut til at alle SE utgavene har 2.0 liters motoren, noe annet som er forskjellig? Søstra til ei vennine som hadde en slik, og påstod at det betydde at hun hadde sportsunderstell, men vet ikke hva som er snat jeg. Noen som vet? Er det forresten ett annet understell på Turbo utgaven som min? Noen måte å se dette på? Står i vognkortet at det er vektillegg på 10 kg for komfortpakke, 17 kg for takluke og -12 kg for sport, men vet jo ikke om jeg har noen av de to pakkene. Takluke har jeg ikke.

 

Og noen som vet om det er mulig å ettermontere kjørekomputer i min bil? Har jo el.speedometer. Var standard med kjørekomputer frem til 95 på turboutgavene, og min er 96 angry Noen som isåfall har noe peiling på hva jeg trenger og hva det vil koste? Har også lyst på El.vinduer bak, har bare foran jeg. Noen som vet om det ligger noen ledninger til dette, eller må jeg få med ledningsnett også og legge opp?

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har enda ikke sitte der, så trenger de ikke av den grunn. Men er veldig praktisk når det er veldig varmt ute og man ikke vil sitte mitt i vinden. Bare å kjøre ned bakvinduene. En kamerat av meg som gjør det i sin 98 Jeep Cheeroke 2.5TD og er veldig greit der, men der kan man jo ikke ha nede vinduene foran uten å bli døv av motorstøy da :rolleyes: Har ikke noe AC jeg så. Men tviler litt på at jeg gidder siden jeg må bytte dørtrekk også da, så blir litt dyrt når jeg ikke har så veldig stor nytte av det.

 

Var også innom Volvo idag og hørt om de hadde noen tips til tomgangen. De mente det sannsynligvis var en vakum slange som lakk. Men hvilken slanger er det da jeg skal sjekke? Har prøvd å spraye rundt med startgass uten resultat så langt, men vet ikke helt hvor jeg skal spraye. Noen annen måte jeg kan sjekke slangene på en startgass eller bare se på de? Hvis ikke det var dette mente de det sannsynligvis var en eller annen sensor.

 

Ellers fant jeg også ut av knirkinga fra dashbordet. Kommer mye lyder fra de luftekanalene på sidene som ligger og gnir seg inntil dashbordet. La en tape rundt kanten på innsiden som gjør at det meste av denne lyden nå er borte. Fant også hovedårsaken til at det knirker. Nemlig en av de 4 hovedskruene som holder dashbordet festet til A-stolpen som ikke var skrudd i, satt helt løst, måtte skru inn 10 runder før det i det hele tatt var noen motstand. Så nå sitter jo dashbordet fast, og kan ikke beveges slik det kunne før. Ikke prøvd å kjøre etter dette for å se om det forsvant, men prøvde å trykke det opp og ned uten at det kom knirking, før hørtes det ut som alt var løst så mye som det knirket når jeg gjorde det. Var den øverste av de 2 gull fargete skruene på bildet i bunnen som ikke var skrudd til. Strammet likegodt alle 4. Ganske sikker på at dette har hjulpe mye! Regner med knirkingen er borte nå happyhappy

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har idag funnet ut at jeg har sprekk i eksosanlegget akkurat der det svinger oppover med bakhjulet. Litt rust der og er kommet en sprekk der. Hadde ikke noe annet enn en slangeklemme nå, så satte på det midlertidig. Hjalp litt, men ikke helt bra. Må få tettet det skikkelig i neste uke. Skal på en liten langtur i helga med bilen. Mulig den vibrerer litt mindre på tom gang da, har i hvert fall et håp om det.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har sentrallåsen begynt å tulle igjen. Denne gangen er det høyre bakdør som ikke alltid låser seg når jeg bruker fjernkontrollen eller nøkkelen. Høres ut som motoren i døren sviver når jeg låser, men den drar ikke med seg låseknotten ned. Funker alltid hvis jeg låser den opp og igjen ett par ganger. Virker som problemet først og fremst er der når det er kaldt, og er alltid høyre bakdør. Jeg regner med at problemet enten er at det ikke kommer strøm frem til motoren alltid, men mener jeg hører motoren svive. Så da er det vel helst motoren som må byttes. Hadde akkurat samme problemet på venstre bakdør i høst, men tror ikke det er motorene som brenner seg, tror heller det må være ett eller annet som skal gjøre at motoren drar med seg knotten når jeg låser som ikke slår inn. Noen som har hatt oppe disse motorene og har noen peiling på hvordan de skal virke? Hvordan tannhjulene skal stå og hva der er som skal gjøre at du ikke drar rundt motorene når du bare trykker ned låseknotten? Har hatt oppe den på venstre side, men kan ikke skjønne hva som skal koble ut motoren når du skyver opp og ned knotten.

 

Hullet i eksosen er bare blitt større etter langturen, og har ikke fått reparert det siden det står en dumper over graven jeg pleier å bruke. Har kjøpt det jeg trenger, så må bare finne en grav.

 

Enda ikke funnet ut hva som gjør at den går litt ugjevnt på tomgang og begynner å irritere meg mye det nå. Justerte elektrodeavstanden på tennpluggene fra 1,1mm til 0,8mm som det skal være ifølge Volvo uten at det hjalp noe!

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomgangsregulatoren er nok helt fin. Er samme problemet når jeg kobler ut ledningen til den, bortsett fra at den går på 1400 rpm på tomgang. Rykkingen er den samme.

 

Ender nok opp med å kjøpe to nye sentrallåsmotorer til bakdørene, trenger bare en nå, men går vel en til.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken type insprøytning er det på denne bilen? Noen av disse volvoene var utstyrt med en mpi-insprøytning som gjorde seg gjeldene ved ujevn tomgang, som tilslutt virker inn til tenningssystemet. Resultatet er at bilen tilslutt ikke vil starte, mens startmotoren er helt fin. Har du opplevd dette? Tror dette problemet først gjør seg gjeldende ved ca 150.000 km, i følge en venn av meg som har ekstremt peiling på bil. Du må være jævlig OBS! hvis turtalltelleren går under 500 omdreininger, da vil bilen riste noe inni granskauen. Dette er ting jeg har blitt fortalt, jeg har selv ikke allverdens peiling på biler, men har hørt at tomgangsproblemer kan være skje med disse bilene, og at de er vanskelige å fikse.

Mazda 626 1.8i 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også på hva du mener med MPI? Aldri hørt om det eller lest det noen plasser før. Har jo haynes boka til 460 og VADIS, og ordet MPI i er ikke nevnt noen plasser i Vadis og kan ikke se det noen plasser under innsprøytning i haynes boka heller. Innsprøytingen min heter som Stig-Arne sier Bosch LH-Jetronic 2.2. Bilen har alltid startet, bortsett fra en gang med motorvask som gjorde at tenningsdelene ble dynket i vann. Starter alltid på først forsøk, men må alltid kinne 2 - 3 sekunder. Turtallet har ikke gått under 500 rpm bortsett fra når det er fukt i tenningssystemet.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=140&Group=Bil&ThreadID=849312&Thread=Volvo+460&Page=-1#11216950

 

Les den linken der så får du ett innblikk. Vi får håpe din bil ikke er rammet av disse problemene som der diskuteres. :)

 

<Det er to forskjellige typer innsprøytning. MPI og CI. Volvo 460 tåler visst ikke mpi.>

Mazda 626 1.8i 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår