Gå til innhold

Noen spørsmål og småproblemer med '96 460 Turbo

Ranger emnet


Bue

Anbefalte innlegg

Får se om ikke det er en plass jeg kan få lånt luft muttertrekker. Sikker på de har det der pappa jobber, så skal vel kunne få lånt der. Sprayet med divere rustløsere. Får se om jeg ikke kan få gjort det en dag snart.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vel, jeg vil heller anbefale å bruke en umbrako av god kvalitet og en latmansarm på 50 cm.. eller mer...

Det skal være tropper over hullene til boltene som holder kalipteren fast. Er ikke de der så er rust og dritt en stor sansynlighet. Men er de der skal det ikke være så mye dritt der inne

 

brems4605bg.th.jpg

 

Som du ser på gjenstand 6 og 7 så skal det være en tropp (er likens oppe og nede)

 

Manglet den troppen?

Gjorde det den så kan jeg skjønne at du plages, men er den på plass så er det bare rå makt som skal til.

 

Men hvilket verktøy er det du har brukt?

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhh kanskje man snakker om forskjellige bolter/muttere..... var ikke de som da Stig-Arne sikter til som jeg mente med fast rustet og drit å få av.. var det de som Stig-Arne mener så skal det være enkelt ja, da skjønner jeg spørsmålstegnet ved at de ikke skulle være så forbanna harde å få av....

Mercedes S210 E420 1997

Volvo 460 2.0i 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingenting over de boltene som holder kalipteren fast, måtte i hvert fall ikke ta vekk noe før jeg begynte å skru. Har prøvd med to forskjellige skraller og en latmansarm på rundt 40 cm. Ender med at den glipper når jeg presser hardt nok. Har du peiling på hvor stor pipe det er som skal på de boltene? Husker ikke hva jeg brukte, men fikk i hvert fall ikke på noe mindre.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg brukte 17 eller 16, men mulig jeg tar feil... husker ikke helt desverre. men hvis det bare glipper så skjedde det samme hos meg og det var da helv... begynte

:( jeg var heldig med en men den andre bare glapp og ble rundere og rundere for hver gang.

da jeg bestemte meg for å ta av hele skiten som holder skiven, kaliperen, mm. da satt jeg med alt i handa og brukte den fastboltede skruetvingen jeg skrev om tidligere. og fikk dratt til ordentlig.

Mercedes S210 E420 1997

Volvo 460 2.0i 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å faen.. da har du ett problem

da bør du få noen med spesial verktøy til å nappe av de boltene.

For har du allerede begynt å runde kantene så kan du banne deg på at du blir plaget.

 

Troppene er der av en grunn, for å nettopp unngå at bolten skal ruste fast:p

 

Jeg ville hørt med ett verksted, evt volvo om de kunne prøvd å løsne de boltene for deg.

 

Sjekk på andre siden om troppene er borte der og.

 

Som gilbert sier, så kan du ta av hele navet og stikke en plass å få dem til å løsne kalipteren, for antakeligvis gjør du det bare verre om du prøver selv å løsne.

 

nav0mi.th.jpg

 

Løsner de 4 boltene, nr 20. og tar av bremseslangen og håndbrekk vaieren, da er alt løst:)

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber ikke med volvo jeg nei, bare enorm interesse for volvo og liker skru sånn av og til og se hvordan tingene fungerer.

Er VADIS, deleprogrammet som volvo forhandlerene brukte tidligere, men nå er skiftet ut.

Er fullt mulig å laste ned på internett.

Kan sende deg en cd med programmet på om det er ønskelig.

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår