Gå til innhold

hvilken ny bil vil du ha laget?

Ranger emnet


Kebab gud

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En skikkelig M-værsting av en BMW 7-serie..Gjerne med E38 karosseri. Gjerne med en M-tuna V12'er

Med sportslig skinninteriør, av type M5, timer på navigasjonen til å ta rundetider med, og slike sportslige gadgets, og selvfølgelig muligheten til å justere comfort/respons på bilen. Fra å ligge rolig å cruise, til og kjøre fra det meste på bane. *sikle*

Rune - Best i luften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se for dere, en 1979 Pontiac Trans-AM, stor helvettes amerikaner, med en svær 455 bigblock motor på en 6-7 liter, kompressormatet v8er.

 

Snakker en 6-700 hester og et co2 utslipp og et bensinforbruk som ville fått de fleste i regjeringa til å kaste opp av forferdelse. Denne bilen vil gjøre Svarstad Haugland til pleiepasient om hun får høre om den.

 

SÅ.

 

Får jeg alle superflinke designere og teknikere i selskapet mitt til gi den samme kjøreegenskaper som en Bmw M5. Tenk dere det! En SVÆR bråkete, rå og brutal amerikaner, med kjøregenskapene til en stilren og sofistikert tysker. Blir det bedre? Du har lyden, du har den sinnsyke kicket når du trør kickdown på en v8, og du har også muligheten for å ta svingene i "litt" større hastighet enn før.

 

OG SÅ.

 

Har jeg laget den perfekte bil, uten tvil. Den bilen har ALT ALT ALT. Såklart skal jeg få mine kjære teknikere til å smekke inn MASSE elektronikk som gjør at bilen er up-to-date. Men ikke noe av dette skal vises nevneverdig. Interiør og eksteriør skal være akkurat slik det var i 79.

 

Hva tror dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se for dere, en 1979 Pontiac Trans-AM, stor helvettes amerikaner, med en svær 455 bigblock motor på en 6-7 liter, kompressormatet v8er.

 

Snakker en 6-700 hester og et co2 utslipp og et bensinforbruk som ville fått de fleste i regjeringa til å kaste opp av forferdelse. Denne bilen vil gjøre Svarstad Haugland til pleiepasient om hun får høre om den.

 

SÅ.

 

Får jeg alle superflinke designere og teknikere i selskapet mitt til gi den samme kjøreegenskaper som en Bmw M5. Tenk dere det! En SVÆR bråkete, rå og brutal amerikaner, med kjøregenskapene til en stilren og sofistikert tysker. Blir det bedre? Du har lyden, du har den sinnsyke kicket når du trør kickdown på en v8, og du har også muligheten for å ta svingene i "litt" større hastighet enn før.

 

OG SÅ.

 

Har jeg laget den perfekte bil, uten tvil. Den bilen har ALT ALT ALT. Såklart skal jeg få mine kjære teknikere til å smekke inn MASSE elektronikk som gjør at bilen er up-to-date. Men ikke noe av dette skal vises nevneverdig. Interiør og eksteriør skal være akkurat slik det var i 79.

 

Hva tror dere? :)

 

 

 

Ok, kan ikke la vær å pirke.:ratatatat :hello:

 

For det første:

1979 Pontiac Trans Am er ingen "stor helvettes amerikaner".

 

for det andre:

I 79 var den sterkeste motoren en 400 CID (6.6 L)

 

 

For det tredje var 455 CID på eldre modeller og tilsvarer ca 7.5 liter. Den er til tross for slagvolumet litt mindre og lettere enn big block motorene (samme som 6.6L).

 

For det fjerde:

Dette er en amerikaner som i riktig utgave tar svinger ganske bra. (3 år senere kom en ny generasjon med mye bedre kjøreegenskaper, men det er irrelevant i denne sammenhengen...)

 

:race

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1, jeg synes den er stor. :P

 

2, jeg vet at den motoren ikke kom standard, men her er det snakk om hvilken bil "du" ville laget. Og da ville jeg ha hatt den motoren i. Det besvarte vel punkt 3 og. :)

 

3, Det kan så være at den svinger bra til å være en amerikaner, men den svinger nok IKKE bedre enn en BMW M5 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

En noe kortet 740 med 2 dører, turbofemmern fra 850, skikkelig girkasse, delt bakaksel, 50mm lavere enn gamle 740. innvendig ville jeg hatt myke, men samtidig sportslige seter i svart skinn, med f.eks rød søm. Et lite ratt som står i stil til setene, dashbordet fra s90, og ellers myknet opp litt i di kantete formene. Høres bra ut eller?

Nissan Primera SRi 1996

X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En noe kortet 740 med 2 dører, turbofemmern fra 850, skikkelig girkasse, delt bakaksel, 50mm lavere enn gamle 740. innvendig ville jeg hatt myke, men samtidig sportslige seter i svart skinn, med f.eks rød søm. Et lite ratt som står i stil til setene, dashbordet fra s90, og ellers myknet opp litt i di kantete formene. Høres bra ut eller?

 

Vel, nesten.

Jeg ville selvsagt tatt utgangspunkt i en 242.

Litt mer avrundete detaljer, listverk mer integrert, taket 2-3cm lavere, karosseriet flatere og lavere oppunder, noe bredere sporvidde, lenger akselavstand, 4,4l v8 med kompressor, 6 trinns sekvensiell kasse, selvsagt delt bakaksling med diffbrems, alu forstilling, recaro designet skinninteriør med 4 punkt og integrert bur, carbon panser, tak, bagasjelokk, dører og skjermer.

Startklar vekt på ca 1000-1100kg.

Ingen hjelpeelktronikk, abs, airbag osv.

Ren retroracer fra søta bror.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nesten.

Jeg ville selvsagt tatt utgangspunkt i en 242.

Litt mer avrundete detaljer, listverk mer integrert, taket 2-3cm lavere, karosseriet flatere og lavere oppunder, noe bredere sporvidde, lenger akselavstand, 4,4l v8 med kompressor, 6 trinns sekvensiell kasse, selvsagt delt bakaksling med diffbrems, alu forstilling, recaro designet skinninteriør med 4 punkt og integrert bur, carbon panser, tak, bagasjelokk, dører og skjermer.

Startklar vekt på ca 1000-1100kg.

Ingen hjelpeelktronikk, abs, airbag osv.

Ren retroracer fra søta bror.

 

No sier meg at den bilen hadde blitt svindyr i norge:) Men høres lekkert ut. Vi er altså enige at et oppgradert gammelvolvo er det markedet trenger :thumb

Nissan Primera SRi 1996

X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peugeot har fortsatt ikke gjort alvor av sin 20Cup, og VW fikk kalde føtter med sin 3-hjuling. Noe sånt fra en av de store bilfabrikkene kunne vært dritkult, en liten lett doning på 3 hjul (med det ene hjulet bak), med en motor som uten problemer kunne fått laveste avgiftklasse i Norge, men på grunn av ultralav vekt ville kjøretøyet likevel vært hysterisk morsomt å kjøre.

 

Jeg har selv laget et utkast til en slik 3-hjulsbil for et par år siden, den ble sendt inn til Peugeots designkonkurranse omtrent ett år før de presenterte sin 20Cup. Denne kunne jeg tenkt meg, men det hadde ikke behøvd å være en Peugeot:

 

bebe_2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg en bil på størrelse med et middels tyttebær, aller helst 2 seter.

Denne bilen vil ha en motor som KUN blir drevet på biodiesel og en slags gass som utvinnes på spesielle steder i Romania.

Bilen vil kun ha etthjulstrekk foran, da bilen er en trehjuling.

Aerodynamikken på denne bilen er tilnærmet en skogsmus, derav pelsen på utsiden istedet for lakk!

Interiørmessig sett baserer denne seg på tidlige versjoner av 2CV, med andre ord en "hengekøye" som førerstol og passasjerstol, med plass til X-antall potetsekker i bak.

Rattet selvfølgelig i Knight Rider (K.I.T.T.) style, men med bare to knapper; en til popcornmaskinen i hanskerommet, og en til super-turbo-boost knappen.

Felgene på denne skal være det grommeste av det grommeste stålfelger i 20" utførelse som er på markedet. Noe som resulterer i en dekkdim på 155/20-20.

Bilen skal ha modellbetegnelsen; Trond Arild 200.. (no offence om noen heter dette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha laget en

 

Corrado 2

Med de klassiske Corrado linjene, men med "ny" look. Bred og lav, med litt mer 'svulmende' og muskuløse linjer. En lett og spretten Corrado som fokuserer på kjøreegenskaper, sportslighet og ren og pur kjøreglede. En bil for virkelige bilelskere.

 

 

Motor

Fire motoralternativer for de som liker noe å velge mellom:

 

2.0 G80 - 180 hk, med G-lader som funker. 2,5" enkelt enderør.

2.2 Turbo - 200 hk, plystr og pes i massevis. 2" dobbelt enderør.

3.0 VR6 - 240 hk NA, neste generasjons rekkesekser fra VW. To 3" enkle enderør.

3.2 VR6 Twinturbo - 300 hk med to snurrer. Galskap i bilform. To 2,5" doble enderør.

 

 

Understell

Justerbart understell med "Sport" som standardinstilling og "Racing" som alternativ, pluss en innstilling som hever bilen for fartsdumper og humpete veier. Antispinn som kan slås av og ABS-bremser. Slissede, doble ventilerte bremseskiver med 6 kalippere foran og bak. Innstillinger for å velge mellom 4wd og bakhjulstrekk.

 

 

Interiør

Bøtteseter i skinn som standard. Alcantara og karbonfiber som alternativer for de kresne. Valgfritt Heads-Up Display i frontruten i tillegg til 'ordinært' speedometer. Innfelt touch-screen LCD skjerm med alt du trenger av innstillinger lett tilgjengelig og cd/MP3-spiller med 20 GB lagringsplass. Stor nok stereo med all den kvalitetslyd du trenger.

 

 

Annet

Et utvalg av forskjellige front/bakfangere samt sideskjørter kombineres og velges ved kjøp, slik at hver kjøper får 'sin egen' look. Den justerbare spoileren kan også velges fra et utvalg. Mye av karosseriet bygget i karbonfiber, aluminium og titan for å holde vekten nede.

8x18" magnesiumfelger foran, 10x18" bak. Felger kan velges av kjøper fra et pent utvalg av de feteste felgene. Tonede ruter i svart eller annen farge (valgfritt), perlemorlakk som standard.

Et utvalg av forskjellige front- og baklykter som kan velges ved kjøp.

 

 

Målsetting

En bil som er så stappfull av kjøreglede at du aldri får lyst til å gå ut av bilen når du først har satt deg bak rattet. Hver eier er med på å designe looken på sin egen bil ved å velge forskjellige fangere/skjørter/felger/lykter/spoiler fra fabrikk slik at det sjelden er to like biler.

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår