Gå til innhold

ENDELIG har jeg fått meg 240Turbo. Skandalen er et faktum! Demontering S.39

Ranger emnet


Naila

Anbefalte innlegg

Detta veit jeg alt om, bare å se hvordan mitt motorrom så ut etter bensinlekkasje. Det du må gjøre er å få demontert toppen og tappa olja. Nå er motoren full av vann og ruster fort. Må få tørka den innvendig. Blokka, toppen, innsug osv. overlever jo en brann uten problemer, men rust i sylindere og ellers andre steder ødelegger alt. Jeg lot min stå i en mnd, og da var motoren nok rusta til at man måtte bytte alt og borre sylinderene.

 

Ellers er det bare å kondolere. Kjøp deg en ny bil og bygg opp motoren igjen. kan jo benytte anledningne til å kjøpe 242. Ligger noen bra 242 på finn.no nå.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 592
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Aah, det var din bil ja!

Ryktene gikk her om at det var et sjalusi drama :P

At det var en fyr som hadde tent på bilen, fordi du hadde fetere bil enn han :P haha.

 

kjørte forbi for å se, men var renska opp der da gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt!

Hu dama de trenger litt oppstramming;)

 

Hehe, ja det er helt uvirkelig.

 

Trur hu selv fatter hva hu har gjort ;P

 

Men men, da er det bare å ta de dela som er brukende og bygge en ny og enda grommere 240/242.

 

Om noen vet av no bra objekt/prosjekt, si ifra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen så surt :(

 

hadde dette skjedd med meg hadde jeg grått som en unge :(

 

Har grått mine modige tårer, kjipt å innse at flere 1000 timer med arbeid og ikke minst et anseelig pengebeløp er gått tapt.

 

Bilen har brent opp, men ikke lidenskapen.

 

Er på utkikk etter 242 nå, evt 240. Som sagt, si ifra om noen vet av noe brukanes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer.. Dette synes jeg var en av de bedre prosjektene her inne. Håper du bygger opp en lik bil, med samme motor.

 

Hvordan blir dette med forsikringen da?

 

Takk så mye! Skal bygge opp igjen, tar de dela som er brukende fra min og setter på en ny førr. Som sagt en 242 evt 240. Da blir det total renovering, ny lakk og enda mere gromparts.

 

Skal komme MYE sterkere tilbake, kan ikke legge lidenskapen min på hylla. Får bruke all fortvilelse og sorg, til å bygge en enda bedre førr!

 

Ang forsikring, hadde jeg selvsagt bare ansvar. Men de penga jeg kunne fått igjen driter jeg i, er det at bilen er borte som er ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta veit jeg alt om, bare å se hvordan mitt motorrom så ut etter bensinlekkasje. Det du må gjøre er å få demontert toppen og tappa olja. Nå er motoren full av vann og ruster fort. Må få tørka den innvendig. Blokka, toppen, innsug osv. overlever jo en brann uten problemer, men rust i sylindere og ellers andre steder ødelegger alt. Jeg lot min stå i en mnd, og da var motoren nok rusta til at man måtte bytte alt og borre sylinderene.

 

Ellers er det bare å kondolere. Kjøp deg en ny bil og bygg opp motoren igjen. kan jo benytte anledningne til å kjøpe 242. Ligger noen bra 242 på finn.no nå.

 

 

Jepp skal berge det som berges kan, men bilen er fortsatt i forvaring hos onkel blå:thanks . Helt latterlig, så blir vell endel skruing for å få et visst overblikk over hva som er brukende. Men det ser vertfall dårlig ut, har brent heftig :(

 

Er mest gira på 242, når jeg først skal finne meg et nytt utganspunkt.

 

Er meget takknemlig for tips og info om bra objekt til salgs gutter:volvsmile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt at dette skjedde Naila.. Du som hadde så fin bil å greier.. Jaja.. Er lite man kan gjøre nå. :(

 

Hva skjer videre med bilen? Bygget opp igjen? Solgt som deler?

 

Takk for støtten.

 

Selve bilen er vel lite hensiktsmessig å bygge opp, er så mye jobb som må gjøres, da er det mye bedre å ta et nytt skall som utgangspunkt. Blir å ta de dela som er brukanes og sette over på det nye objektet.

 

Er mulig at jeg selger enkelte deler, alt av understell og driverk samt felger er berget. Men tror jeg beholder alt selv.

 

Får si ifra esbandos, om du ser av no bra objekt til meg hjemme i nord!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah, det var din bil ja!

Ryktene gikk her om at det var et sjalusi drama :P

At det var en fyr som hadde tent på bilen, fordi du hadde fetere bil enn han :P haha.

 

kjørte forbi for å se, men var renska opp der da gitt.

 

hehe, word on the street. Er det du som har speedparts logo bakerst på kanalen og dobbel eksos ? Så en slik i byen i dag.

 

Er lite å se der den brant. bare litt hull i asfalten og litt fastbrent plast.

 

Førr'n min har hatt det hett :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for støtten, Tony.

 

Er veldig trist ja, den bilen hadde sjel :)

 

Men men, er ekstra motivert til å komme knallhardt tilbake med en mye grommere førr :D

 

godt å høre, men fant du ut hvem som gjorde det ???

dra til sverige og hent en veteran 242 ;) de er det manko på

med turbo motorer ;) old school !

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår