Gå til innhold

Hei, jeg har ikke hatt anlegg i bilen siden 2006, hvordan går jeg fram?

Ranger emnet


BjørnErik

Anbefalte innlegg

Jeg har en Audi B8 2011 modell.

 

Vil sette i basser og helst også pioneer spilleren min, men hvordan går jeg fram? Hele driten er jo integrert kjørecomputer. Før i tiden bare tok jeg ut gamle spilleren og koblet til forsterker til batteriet.

 

 

Jeg tenkte for nå, kun en aktiv pioneer basser jeg har liggende. Men hvordan kobler jeg den til? Og hvordan kan jeg få koblet til pioneer spilleren?(Kan jeg feste den ved siden av midkonsoll kanskje?)

 

Takk for tips og råd!

 

Mvh

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, BjørnErik skrev:

Jeg har en Audi B8 2011 modell.

 

Vil sette i basser og helst også pioneer spilleren min, men hvordan går jeg fram? Hele driten er jo integrert kjørecomputer. Før i tiden bare tok jeg ut gamle spilleren og koblet til forsterker til batteriet.

 

 

Jeg tenkte for nå, kun en aktiv pioneer basser jeg har liggende. Men hvordan kobler jeg den til? Og hvordan kan jeg få koblet til pioneer spilleren?(Kan jeg feste den ved siden av midkonsoll kanskje?)

 

Takk for tips og råd!

 

Mvh

Bjørn

Er det helintegrert så får du ikke bare slengt inn hvilken som helst spiller. 

Det letteste er å bruke en høy-lav adapter som du henter signal fra på nærmeste høyttaler eller om du har en fabrikkmontert subwoofer i bagasjerommet. 

 

 

Du må da fortsatt legge opp plusskabel fra batteriet og koble denne til en forsterker på vanlig måte. 

Signalkabler kobles mellom høy-lav adapteren. Noen av disse høy-lav adapterne er automatiske så de plukker opp når de mottar signal og skrur seg automatisk på, så du kan koble styrestrøm rett fra adapteren og inn på forsterkeren. Denne adapteren må også kobles til 12v+ som regel. 

 

https://bilradiospes.no/connection/sli42/connection-sli-42-høy-lav-nivå-adapter-4-kanals?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiApOyqBhDlARIsAGfnyMoVk5nuVHo6w4HUI7lBrCdzxOEgX7Kg6n5grfxp0U4Iu55kJTDs2QkaAkUpEALw_wcB

 

Du kan også for eksempel ta direkte kontakt med Bilradiospesialisten da jeg vet at de pleier å være veldig hjelpsomme. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår