Gå til innhold

ENDELIG har jeg fått meg 240Turbo. Skandalen er et faktum! Demontering S.39

Ranger emnet


Naila

Anbefalte innlegg

Får tørke litt støv av tråden min.

 

Skal få tatt noe bilder til helga av brakka, har glemt av at jeg har lovd å ta bilder!

 

Updates: Ny cd spiller - Kenwood spiller, m bla aux, bluetooth og ipod.

 

Blir også å ta meg en tur til BCB Bil og Deler AS i brummundal og handle meg litt småsnacks til børsa, i første omgang baklykter m/hvitblink og torpedovegg stab stag.

 

 

 

Har i tillegg hentet meg nye hovedlyskastere til børsa, av typen med listverk, i vinkel rundt lykta. Av den skjeldne arten, koster visst 2000kr bare for de listene hos Volvo.

 

Listene blir mattet ned, lakkert svart, samt at løkta og sideblinkersene vil få seg svart transparent lakk innvendig.

 

Reflektorene får seg en grundig vask, samt at osram nightbreak pærer blir montert, skal angivelig gi 90% bedre lys en standard H4 pærer.

 

Bilder kommer til helga.

 

Edit, om noen trenger nytt hovedlyktsett med svarte lister skrik ut, da jeg har et til overs nå.

 

More to come:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 592
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

se der ja naila.. du å bilen lever enda:)

 

på tide å få litt updates nå jah:)

 

funkerer fint ellers å jah?:)

 

hehe, jepp still going strong!

 

Alt funker helt eksemplarisk, utrulig fornøyd med driftsikkerheten. Bruker ingenting olje heller nesten, fyller stort sett kunn bensin:titties:

 

Oppdatering følger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant et bilde fra sensommeren, gleder meg til å få på R-lugga nå!:)

DSC00102.jpg?t=1203886491

 

Ellers, bilde fra litt småpusling med øsa i dag :

 

Demontert lyktekastere og grill, skjitten som faen, men er håpløst å vaske i dette været.

 

DSC02908.jpg

 

Røyk tona sideblinkers, brand new. De gamle var gått sprekk i, så da måtte nye blinkers handles inn:coplight

DSC02907.jpg

 

Edit, bildene er tatt med mobil cam.

 

Smussigt motor rom. - Green filter.

DSC00310.jpg

 

Lakkering av de nye Vinkel listene :)

DSC00308.jpg

 

Lakkering innvendig av lyktekastere, refletktorene er maskert med gjennomsiktig plast.

DSC00306.jpg

 

De nye lykteglassene, renset med sitrusrens.

DSC00312.jpg

 

Ferdig montert og nylakkerte vinkel lister og løkter.

DSC00320.jpg

 

Bilde av et toppdeksel jeg fikk av totte88 på forumet her, skal pusses ned og høyglanspoleres:)

DSC00311.jpg

 

Closeup av lykt og list.

DSC00321.jpg

 

Magnet grip, utrulig hendig når man skal skru:) Suger til seg det meste!

DSC00316.jpg?t=1203888283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er følgende bestillt hos BCB i brummundal :

 

- Zink behandla torpedovegg stab stag

 

- Baklykter med hvitblink

 

- Diesel Motorfester

 

- Komplett, 22 delers superflex polyforing sats.

 

Ellers, skal jeg om tiden strekker til få småpusla litt med øsa til helga. Legger ut bilder fortløpende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble bra me svar inni lyktan :D

 

hey volvomaster:)

 

Jepp det gjør seg, fronten blir også mye freshere, med nye rene, pene ripefrie lykter:)

 

Handla Giver til oljetemp nå, til den originale vdo volvo 52mm målern jeg har. Skal se om jeg får montert det også over helga.

 

Edit: For de som vil ha så bra lys som mulig med h4 pærer i 240, kan jeg på det sterkeste anbefale osr night break pærer. Holder det de lover, gir mye bedre og hvitere lys enn standard h4:fatality:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra det her Naila.. :)

 

Gjorde seg med frisk front.

 

Hva betalte du for oljetempgiveren og hvor kjøpte du den?

 

Takker:)

 

Kjøpte den på jobb, (jobber på bilrekvisita butikk). Er av typen Equus måler. Skulle visst passe på org vdo volvo måler.

 

Husker ikke helt hva jeg betalte, men tror opprinnelig utsalgspris ligger på 150kr elns. Ikke dyre greier altså

 

I tillegg må man kjøpe seg et t-stykke (forgreining) slik at man får brukt både giver og oljetrykksvarsler lampa.

 

Vet hvertfall at de har dette t-stykket på Feiltema.

 

Slik får du kjøpt på Bilustyr Nord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir bra naila:)

hva kommer prisen på foringene..

 

ang de dieselfestene så er jo de førsåvitt grei.. men du må få ett stag/demper som holder motoren i ro.. driver på å lage meg d nå.. jeg river av de motorfestene som om det var ønsket dårlig i sammen:P

 

legg meg til på msn, hcria@hotmail.com.. så man får snakket litt volvoprat utenom forumet og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. har du noe delenr på den tempgiveren du kjøpte da? Trenger en slik til min å. (orginal volvo måler)

 

Eneste jeg trenger nå er en overgang fra oljetrykksgiveren til hullet i b230 motoren.. Fåes dette kjøpt på bilutstyr nord tror du?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår