Gå til innhold

ENDELIG har jeg fått meg 240Turbo. Skandalen er et faktum! Demontering S.39

Ranger emnet


Naila

Anbefalte innlegg

Vell vell :pray ! Jeg har allerede siden tiårsalderen bestemt meg for at jeg skulle ha meg 240Turbo, og har siden det gått å siklet etter 240Turbo'er på autodb, finn.no og seff her på forumet. Så nå rett før sommerferien, sendte jeg (som sikkert mange av dere har sett) et inlegg til 240ft her på forumet om han ville selge den feite 240Turboen sin til meg. Han hadde behov for stv, og ville ha seg 245, men om han skulle selge kunne først bli aktuellt til høsten.

Småskuffa og lei, logga jeg av nettet. Noen dager etterpå fikk jeg pm av 240ft, hvor han sa at det kunne bli aktuellt å selge bilen til meg. Jeg ble meget glad, iogmed at jeg visste atte dette var en skikkelig grom gjennomført profft utført bygg. Etter endel tlf samtaler, mailer og pm'er ble vi enige om at jeg skulle få kjøpe bilen.

Han bor i oslo, mens jeg bor i Nord-Norge, i troms , nærmere bestemt Harstad, dette kunne koste meg penger i flyreise og laaang kjøretur opp til Harstad, men heldigvis skulle han på slektstreff i Mo i Rana den 1juli, han foreslo da at jeg kunne komme ned dit og hente bilen dær.

Dette gjorde jo ting, enda enklere.

For sikkerhetens skyld besiktiget broren min 240en, da han var på helgetur i oslo.

Bingo! Den var minst like strøken og fin som bildene tillsa, så dette var bare å slå till på fikk jeg høre.

 

Så Klokken 23.15 i går 1.juli så jeg 240 Turboen min trille inn på en parkeringsplass i Mo i Rana.

Etter å ha gådt over bilen og sett under huven, understell, interiør, tatt testur osv, så skrev vi kontrakt og vips, så kunne jeg konstatere at jeg var nå den stolte eier av GROM 240Turbo.

av gromdeler er det bla, gule just.koni, lesjefjørs fjære,slissae, borrede og ventilerte bremseskiver med EBC green stuff bremseklosser, spesialtilpasset 3"JT flow effektanlegg hele veien fra Turbo og ut, Turboclutch, pipercross åpent konfilter, klare blinkerglass framme og på sideskjermene, motoren er en 1993 modell "nyoverhalt" b230ft med oljeunderspyling av stempla, med m45 girkasse. Ellers er Bilen helt rustfri, tectyl behandla under, første eier var verksmester på volvoverksted i tilleg ble ikke bilen kjørt på veier som ble saltet, så denne bilen er GODT stellt med.

Alt av interør er helt og pent og strøkent stort sett, b230ft'n har nyydelig dyp turbo firer lyd!=D

m45 kassa er tight og fin, og veeldig dravillig i alle gira.

Eneste minus er at jeg kjøpte bilen uten alufelgene (polaris 17"), så den står på stålfelger nå, men jeg skal snarest få fiksa 17-18" felger.

 

Bilder kommer snart yodude !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 592
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vell vell :pray ! Jeg har allerede siden tiårsalderen bestemt meg for at jeg skulle ha meg 240Turbo, og har siden det gått å siklet etter 240Turbo'er på autodb, finn.no og seff her på forumet. Så nå rett før sommerferien, sendte jeg (som sikkert mange av dere har sett) et inlegg til 240ft her på forumet om han ville selge den feite 240Turboen sin til meg. Han hadde behov for stv, og ville ha seg 245, men om han skulle selge kunne først bli aktuellt til høsten.

Småskuffa og lei, logga jeg av nettet. Noen dager etterpå fikk jeg pm av 240ft, hvor han sa at det kunne bli aktuellt å selge bilen til meg. Jeg ble meget glad, iogmed at jeg visste atte dette var en skikkelig grom gjennomført profft utført bygg. Etter endel tlf samtaler, mailer og pm'er ble vi enige om at jeg skulle få kjøpe bilen.

Han bor i oslo, mens jeg bor i Nord-Norge, i troms , nærmere bestemt Harstad, dette kunne koste meg penger i flyreise og laaang kjøretur opp til Harstad, men heldigvis skulle han på slektstreff i Mo i Rana den 1juli, han foreslo da at jeg kunne komme ned dit og hente bilen dær.

Dette gjorde jo ting, enda enklere.

For sikkerhetens skyld besiktiget broren min 240en, da han var på helgetur i oslo.

Bingo! Den var minst like strøken og fin som bildene tillsa, så dette var bare å slå till på fikk jeg høre.

 

Så Klokken 23.15 i går 1.juli så jeg 240 Turboen min trille inn på en parkeringsplass i Mo i Rana.

Etter å ha gådt over bilen og sett under huven, understell, interiør, tatt testur osv, så skrev vi kontrakt og vips, så kunne jeg konstatere at jeg var nå den stolte eier av GROM 240Turbo.

av gromdeler er det bla, gule just.koni, lesjefjørs fjære,slissae, borrede og ventilerte bremseskiver med EBC green stuff bremseklosser, spesialtilpasset 3"JT flow effektanlegg hele veien fra Turbo og ut, Turboclutch, pipercross åpent konfilter, klare blinkerglass framme og på sideskjermene, motoren er en 1993 modell "nyoverhalt" b230ft med oljeunderspyling av stempla, med m45 girkasse. Ellers er Bilen helt rustfri, tectyl behandla under, første eier var verksmester på volvoverksted i tilleg ble ikke bilen kjørt på veier som ble saltet, så denne bilen er GODT stellt med.

Alt av interør er helt og pent og strøkent stort sett, b230ft'n har nyydelig dyp turbo firer lyd!=D

m45 kassa er tight og fin, og veeldig dravillig i alle gira.

Eneste minus er at jeg kjøpte bilen uten alufelgene (polaris 17"), så den står på stålfelger nå, men jeg skal snarest få fiksa 17-18" felger.

 

Bilder kommer snart yodude !!

 

Gratulerer som TURBOVOLVOEIER da! hehe! :P

Sleng opp noen bilder av kjerra..

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell vell :pray ! Jeg har allerede siden tiårsalderen bestemt meg for at jeg skulle ha meg 240Turbo, og har siden det gått å siklet etter 240Turbo'er på autodb, finn.no og seff her på forumet. Så nå rett før sommerferien, sendte jeg (som sikkert mange av dere har sett) et inlegg til 240ft her på forumet om han ville selge den feite 240Turboen sin til meg. Han hadde behov for stv, og ville ha seg 245, men om han skulle selge kunne først bli aktuellt til høsten.

Småskuffa og lei, logga jeg av nettet. Noen dager etterpå fikk jeg pm av 240ft, hvor han sa at det kunne bli aktuellt å selge bilen til meg. Jeg ble meget glad, iogmed at jeg visste atte dette var en skikkelig grom gjennomført profft utført bygg. Etter endel tlf samtaler, mailer og pm'er ble vi enige om at jeg skulle få kjøpe bilen.

Han bor i oslo, mens jeg bor i Nord-Norge, i troms , nærmere bestemt Harstad, dette kunne koste meg penger i flyreise og laaang kjøretur opp til Harstad, men heldigvis skulle han på slektstreff i Mo i Rana den 1juli, han foreslo da at jeg kunne komme ned dit og hente bilen dær.

Dette gjorde jo ting, enda enklere.

For sikkerhetens skyld besiktiget broren min 240en, da han var på helgetur i oslo.

Bingo! Den var minst like strøken og fin som bildene tillsa, så dette var bare å slå till på fikk jeg høre.

 

Så Klokken 23.15 i går 1.juli så jeg 240 Turboen min trille inn på en parkeringsplass i Mo i Rana.

Etter å ha gådt over bilen og sett under huven, understell, interiør, tatt testur osv, så skrev vi kontrakt og vips, så kunne jeg konstatere at jeg var nå den stolte eier av GROM 240Turbo.

av gromdeler er det bla, gule just.koni, lesjefjørs fjære,slissae, borrede og ventilerte bremseskiver med EBC green stuff bremseklosser, spesialtilpasset 3"JT flow effektanlegg hele veien fra Turbo og ut, Turboclutch, pipercross åpent konfilter, klare blinkerglass framme og på sideskjermene, motoren er en 1993 modell "nyoverhalt" b230ft med oljeunderspyling av stempla, med m45 girkasse. Ellers er Bilen helt rustfri, tectyl behandla under, første eier var verksmester på volvoverksted i tilleg ble ikke bilen kjørt på veier som ble saltet, så denne bilen er GODT stellt med.

Alt av interør er helt og pent og strøkent stort sett, b230ft'n har nyydelig dyp turbo firer lyd!=D

m45 kassa er tight og fin, og veeldig dravillig i alle gira.

Eneste minus er at jeg kjøpte bilen uten alufelgene (polaris 17"), så den står på stålfelger nå, men jeg skal snarest få fiksa 17-18" felger.

 

Bilder kommer snart yodude !!

 

 

Gratulerer så mye! :)

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!!=)

Jepp det er deilig å vite at jeg har drømmebilen i garasjen nå=)

Bilen er nå parkert, nyvasket og fin på gården.

Hadde storshining på bilen tidligere i dag, brukte godt over 1 time på å vaske utvendig.

En kompis av meg jobber på Shell, så før jeg parkerte bilen for kvelden, fikk jeg gratis gullvask, med polering og det hele i vaskemaskin:)

hehe, ingenting skal være på halv 8, skal fortsatt pleie den like godt framover, slik som den har blitt pleiet med tidligere=)

Bilder kommer snart, ska bare få ladda digi-cammet.

At bilen blir hardt kjørt, skal dere ikke være redde for, da jeg blir 18 den 3.august, dessuten er det såppas med kraftoverskudd at fra 60km/t og oppover drar den mer enn godt nokk til å ligge i 4'e gir med bare såvidt litt gass.

tidligere eier (240ft her på forumet) har som sagt behandlet bilen med silkehansker og kjørt den pent, det har jeg planer om å fortsette med. Tror vi er ganske like i tankegangen.

 

Av planer videre, skal jeg i første omgang nå skifte setetrekk, da jeg fikk med "nye" 240 seter fra huggern, som var mye bedre enn de gamle setene, de "nye" setene er blå, mens resten av bilens interiør er svart og grått, så jeg fikk med de gamle gråe setetrekkene + svarte hodestøtter som jeg skal skifte over til.

pri 1 etter dette blir å få på skikkelig feite lugger av noen felger:) Har noen 17"tsw på handa, som jeg mest sannsynlig blir å kjøpe.

Deretter så skal jeg kjøpe nye baklykter med kvitblink, kansje et nytt ratt og definitivt nye seter. (s40/v70 skinn/delskinn).

Alt dette avhenger av hvor mye penger jeg har til rådighet.

Må som sagt ta lappen først;)

 

yepp! fint med respons fra volvo gutta her, er deilig å kunne konstatere at jeg nå er ekte volvo entusiast, med GROM 240Turbo som venter på meg i garasjen.

 

Rapport følger!

 

Fortsatt God helg dere=)

 

Mvh stolt 240Turbo eier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du spør, så tipper jeg du veit at 240Turbo md b230ft og alle de gromdelene som er nye, ikke akkurat er et billig bygg, så du kan si at bilen kosta endel over hva jeg hadde budsjettert.

Så det ble ikke akkurat billig, men verdt hver eneste krone syns jeg det er:)

Prisen har jeg valgt å la være anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den røde som nå er blitt din? Isåfall ligger det jo bilder av den i en annen tråd her som 240FT postet etter at han hadde vært og godkjent motorbyttet på BT.. Skikkelig clean og strøken bil.. Håper for ALL DEL ikke at du har tenkt å ødelegge den med mer styling..? Bare skaff noen store, fine felger du så har du en kanonbil!!!

Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yepp, som sagt kjøpte den av 240ft her på forumet, ren flaks at jeg fikk kjøpe, deilig at jeg endelig fant "den rette" etter årevis med sikling og leting=)

 

Skal mekke litt i morgen på bilen, skal ta bilder å få lagt ut.

 

Skal SELVFØLGELIG ikke ødelegge den cleane, freshe og ikke minst GROMME look'en på bilen!=)

Feite felger og baklykter med kvitblink og dobble dtm enderør, så er den ferdig utseendemessig.

Blir å modde bilen, slik som forrige eier hadde tenkt, jeg å han er som sagt lik i tankegangen:)

 

Rapport følger!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knock sånn "sritt" alle alenger på golfene!? sånne vinkla enderør som står piss i vinkel!? iiiik! knock

 

to rake 3"på siden av hverandre er tingen;)

jt-superflow 3" er prima saker!

http://www.pedersens-racing.no

 

der er det vinklet og skråskjært enderør..

ser "passelig" anonymt ut, før man ser etter..

 

slik det skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår