Gå til innhold

ascona b med volvo motor

Ranger emnet


low and slow

Anbefalte innlegg

hva er det som må til for og få en volvo motor oppi en ascona b

de tenker jeg på motor fester girkasse bakaksel hva er det jeg må gjøre

 

er det noen som veit om en bra side med noen bilder og som er godt forklart

 

eller er det noen her som veit

 

har tenkt meg og bilcross bil så jeg tenkte ascona kunne vært en bra start

er egentlig en mazda man men kan vel tøye strikken notin litt hehe

mazdarati

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det som må til for og få en volvo motor oppi en ascona b

de tenker jeg på motor fester girkasse bakaksel hva er det jeg må gjøre

 

er det noen som veit om en bra side med noen bilder og som er godt forklart

 

eller er det noen her som veit

 

har tenkt meg og bilcross bil så jeg tenkte ascona kunne vært en bra start

er egentlig en mazda man men kan vel tøye strikken notin litt hehe

 

 

Fy Fy.. må jo for f.. ikke bruke Ascona i bilcross. Eneste herjinga som Ascona'n er skapt for er rally. Sats i klasse C i stede, å vinn....

Det er mere morro enn å boltere seg rundt nede å et jævla sandtak og drepe biler som det faktisk begynner å minke av...

 

(men skal du ha volvo maskinen i Opel'n er bet bare å borre opp tre hull i ei stålplate, skru så denne på volvo B23( antar at det er det du skal bruke) evt B20, som er mye mere stil, og desuten lettere å få i!. Da har du grunnlaget for å sveise vidre på denne plata. skru så ei plate nede på forstillinga. Da er det bare å ta litt flatthjern, kappe ca. sveise på. sørge for at det ikke vrir seg, og så ta ut dritten, sette labbene i skrustikka, og sveis så skikkelig jern imellom... (eller hva du finne nedgravd i haga'n)

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nei mazda er jo for god for det her hehe har kansjke skaffet meg en 4dørs ascona b til 2500 får se om jeg kjøper den

 

Da ønsker jeg å gjøre følgende deal med deg!!!

Jeg trenger: Lykter ol. bakluke, framskjermer ol...

 

Vi kan gjøre et bytte med mellomlegg?

Det er du vel glad i. Har 2stk framskjermer som ikke er av de beste, hele, men liyy mye rust. Har også bakluker, og panser.. Vi kan jo bytte, trenger et strøkent panser se. Har også siderute, så er ripete, bakrute med sveiseslagg, ol. Bytter du likt mot likt pluss litt mellomlegg. så skal jeg fikse motorlabbene for deg!!!

 

Har også en B23, i god stand. Kan jo bruke den som mellomlegg...

Dashbordet trenger du ikke, tar alt du ikke trenger... stoler osv.. kan reise oppover i morra tidlig om så er...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det burde gå fint det har ikke bruk for det som du sier,

åssen b23 er det a

skal ringe på bilen seinere i dag så skal jeg se om det blir no kjøp

 

B23A mins jeg å huske. er så lenge siden vi tok den ut av volvo'n se.

Fint å bytte ok deler mot dårlige, så lenge det ikke er vitale deler som en liksom må ha... i bilcross trenger bilen jo ikke å være strøken... Blir jo trekkspill etter noen runder.. he he..

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rekke 6 v6 whats the differns doh .

 

må det være senator a ell b hvis den skal passe eller er det det samma hvem

men først skulle jeg gjerne likt og vist om det passa i det hele tatt?

gidder ikke og kjøpe bilen visst det ikke passer

 

Alt passer med litt ombygging. Valges kvad, skal du kjøre bredt eller fort? hehe.

Alt krever en viss ombygging for å få plass til rekke sekser'n. . Det beste er å ha oljebrønn bak forstillinga, det gir bedre vekt fordeling, og gir den mulighet til å smadre noen bobler litt i ræva slik at de stopper. uansett, radiatoren i bakarsjerommet, rør frem, alt krever litt slegge arbeid i torpedoveggen, men blir godkjent fordet antar jeg...

Ekke 3,0 24v også vel? Da må du ikke ødelegge den motoren. Da den er vass

Men hva blir det av byttehandelen?

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan bli bytte handel vettu følte ikke så veldig mye intriør med og bak ruta er det noe lakkstøv på men kan se om jeg får det av med no tynner ell no samma gjelder setene men trur det var sete trekk på det så det er jo bare og ta av så er jo setene fine.

kan ta no bilder i morra så får du sett på det åssen det ser ut

mazdarati

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår