Gå til innhold

turbomega

Bruker
  • Innholdsteller

    197
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om turbomega

  • Bursdag 07/11/1980

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Opel, trimming, elektronikk
  • Modell (eks S4)
    Omega
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1987
  • Yrke eller sivil status
    Elektronikk-ingeniør.
  • Motor (eks 1.6)
    2.0+2.0tic
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    20SE Blokk med innmontert oljeretur fra C20LET. R28 girkasse med hus fra R25, forlenget kuletapp og innkortet vandring. Byttet til 3.0 24v understell.Dezent R 8,5x18" med 225/40-18 skal på. 205/55-16" Vinterdekk. Bremser fra 3.0 24v. 3"

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.turbomega.tk
  • Bosted
    Stavanger

turbomega's Achievements

  1. Er bare å ta svinghjul fra en fwd og forlenge utløsertappen ca 32mm. Mye enklere. Og man hverken mister eller får effekt ved å bytte svinghjul. Eneste er at man ikke bruker så mye energi til å snurre i gang svinghjulet, og dermed ikke kan hente ut så mye energi av det etterpå heller.
  2. De har mye som ikke står på sidene sine.. Og forøvrig kan de lage akkurat det grenrøret du vil ha. send en mail om hva du er på utkikk etter, så dukker det sikkert opp et svar med hva de kan tilby.
  3. Er det noe råneliv på Nærbø i grunn? Skrur bil der nede, men ser så dødt ut.. :)
  4. Oi jeg er gal. Koste på 900,- på bruksbilen... Eller rettere sagt, få igjen de pengene som det hadde tatt lang til å få igjen ellers.. turbo på c20ne? Vel, det var ikke så vanlig det i 2002. Men jeg hadde en c20ne med turbo som tidligere stod i Rekorden min, som ventet på å slippe oppi. Ville bytte bremser, eksos++ slik alt var klart før motorbytte.
  5. Åhh. hater utsagn tatt ut fra ingenting og uten hverken dokumentasjon, argument eller erfaringer. Og da hinter jeg til at en chip ikke har noe å si. En chip til en sugemotor henter effekt, stort sett ved å endre tenningen. Det er på tenningssiden det gjøres mest. Kjøre en mer aggressiv tenning og kjøre på 98 oktan. Fuelmappene har mindre å si. Om man endrer kamtider, løft+++ så blir ikke dette voldsom endring i hvor rett tenning ligger i tenningsmappene. Greit nok ikke heeeeelt optimalt, der vil være enda litt å hente ved ytterligere tilpassninger. Men virkningen er som på en original motor. Monterte en Enem A7-kam i bruksbilen min, alt for snill sak, men fikk den for 800,- av en som skylte meg noen kroner. Uansett, denne kammen som er en vanlig kam til c20ne osv gav mindre opplevd effektøkning enn hva chippen gjorde. Skal man investere i en kam hadde jeg gått litt opp i durasjon+++ når man først skal gjøre noe. Men chippen ga meg mer opplevd virkning enn den A7-kammen. Så har jeg og Kviljoracing testet chip på hans 20se-motor. Se innlegg jeg skrev dengang på evo.no, gidder ikke kopiere alt over hit. Helt klar virkning. http://www.evo.no/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=5768&highlight=ap22
  6. Så du tror du kommer deg bedre opp bakker med sveiset diff? :D Mulig med kjetting, men ikke med vanlige vinterdekk. Svinger bittelitt på et hjul, så må det andre spinne, og så er det gjort.. :)
  7. Byttet høyttalere i dørene? Disse kan noen ganger komme for langt inn, vannet følger magneten, rammen og renner inn mellom døren og dørtrekket.
  8. Sikkert lagt seg løv og dritt under dekselet under vindusviskerne. Tipper at der er basseng når du skrur det av. Ikke uvanlig "problem".. :)
  9. Rust i hjul"buer" bak, kanten innenfor døren, bakerst på kanalene (ca frem til førerdøren, SPESIELT bakerste 10 cm. Rust i rammevanger bak(over traversen), rust i ytterkanten av dempertårn fremme. Rust bakerste kanten på dørken. Fuktighet i bagasjerom, bensintank som lekker, gåen hjullager bak, slark i linkstag mellom krengningsstabilisatorstag og fjærbein foran. Da har du de fleste gjengangerfeilene som jeg kom på.
  10. Stemmer det. :) Det rustfrie. Bor i stavanger ja. Bodd her straks 6 mnd.
  11. bremser, girkasse, mellomaksel, bakaksel, bremser, travers foran og bak, bærebroer bak, drivaksler, fjærer, dempere, eksosanlegg
  12. Mellom 290 og 300 står det.. ;) Jeg hadde gladlig kjørt med 300 grader til daglig. Har enem a7 på bruksbilen, og det er bare en vits. Er en grunn til at man bytter som regel. Menmen, sugetrim suger uansett.. :D
  13. @Dimples: Prøv å vit hva du prater om før du uttaler deg.. ;) Sierra og c20ne er ikke det samme... Svar på spm: Den vanlige er å ta av hele toppen og bytte kammen, for så å montere sammen alt. Går fort 5 timer. Grunnen er at vippearmene ligger under kammen og disse hindrer man å fra ut kammen. Det finnes spesialverktøy for å holde fast toppen, slik at man kan ta av kun kamhuset på c20ne(uten å bytte toppakning), men det er slik som som regel bare merkeverksted har. Skal du handle trimkam så ville jeg rådet deg til å kjøpe noe mellom 290 og 300 grader. Ev. sinteste kammen for hyd.løftere.
  14. Trenger ikke mange hk til autoslalom... ;) Menmen, det er opp til hver enkelt. velkomne alle som en. :)
  15. Programmet ligger her: http://www.omc.no/info/Treff2006/alesund2006.htm Mange som kommer? Satser på en knall-helg.. :D
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår