Gå til innhold

Golf einser cab prosjektet...

Ranger emnet


DrLaban

Anbefalte innlegg

  • Svar 372
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

den caben blir lekker..

dæven den bakluka de vart snerten.. :)

lurte på om du kunne tenkt dæ å lage en til??

om så bare lage plate bitene..

lyst på sånn..

 

Det er jeg som har lagd den så du må nok spørre meg isåfall :rolleyes:

Men tviler på at vi godkjenner at du kopierer "the Øverby bend".

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beklager at jeg somla så j*** med å gi deg disse "unike" delene.. men ser uttil at du er fornøyd nå.. passa dem bra?

 

hyggelig å treffes i går...

 

Hehe. Jeg har all verdens tid så det gjør ingenting. Har bare sett på dette settet men de passa hvertfall bra. Etter litt fikling så fikk jeg de jo til og med til å virke på Jettaen.

 

Hyggelig å treffe deg også. Vi sees vel på våler til helga?

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status etter 3 dager... sprøyta for allergien min har vøri en släger ;)

Har ikke kjent noe som helst, og jeg har jo vært på værste "noen" timer siden mandag for å si det slik ;)

 

Ellers så begynner det ligne bil innvendig også nå. Fikk lagt på plass matter, begynte å modde dørtrekkene bak pga. forsterkningen.

 

Fikk bytta bremseslanger bak..endelig! Fikk lånt meg en spesialnøkkel... Gjorde susen det. Godt jeg ga meg i tide før mutterne var runde ;)

 

Som sagt...begynner å ligne bil nå..!!

DSC01531.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK.. da har jeg gode nyheter til folket :D

 

Kl. er nå 02:33... er fortsatt på værste...bilen går som ei klokke

(dog litt Harley nå siden jeg ikke har på bakre potte ennå)

Vangene er moddet....

 

Jobber til morran nå... reiser hjem...dusjer og stikker på jobben. ;)

 

Natten oppgave er å montere drivaksler...koble lys... og interiør.

 

OG jeg skal sleppe den ned på hjula og kjøre litt frem... og litt tilbake : rock :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hjemme igjen. Har akkurat banka i meg noen kopper kaffe : eek :

Må jo bare holde meg våken nå. Egentlig ikke så sliten...sitter her og sola skinner inn i leiligheten :D

 

Godt jeg ikke møtte på noen med dette trynet. Skikkelig møkkamann : smil :

DSC01541.jpg

 

Fikk gjort det jeg skulle i natt. Motoren går, lyset er koblet og fungerer. Kun varmeapparatet gjenstår å koble i "dæsjen".

Skinninteriøret er montert. Og ikke minst...bilen kan nå slippes helt ned..MED drivakslene på!! : rock :

 

Kjørte en liten tur også...frem en meter...og tilbake.

"kløtsjen" og girkassa fungerer som den skal vaffal :)

 

Og her finner dere en aldri så liten videosnutt --> brum brum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, digger den litt sleipe latteren din i slutten av filmsnutten:D Må se om jeg får lagt ut lyden av rekorden da den hadde 1/2m langt eksosanlegg:D Høres ut som bombefly.. Nå venter i hverfall jeg spent på bilder av en ferdig og fet golf cab!

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo folks,

 

Ja, da er jeg vel hjemme i Oslo igjen etter å ha vært på Våler.

HVA? Så dere ikke bilen min der oppe? Joda, Outlanderen min stod på parkeringa nede ved hovedhuset...!!

 

Desverre så ble kæbben stående igjen på værste. :(

Igår så startet jeg for fullt med å få ferdig det siste. Var på plass 08:00 og jobbet som en helt. Klokka bikket over 20 og NÅ var det lys i tunnelen.

Snart skulle både kæbben og jeg ENDELIG sette nesa til Våler.

(Gledet meg sykt til litt høy partyføring også!!!!)

Men da kom nedturen. Startet opp bilen... kjørte den uta av værste og jeg tenkte jeg skulle la den stå å gå slik at jeg fikk ladet batteriet litt.

Da jeg skulle legge inn litt stæsj i bilen oppdaget jeg at den var fryktelig varm.

Fikk skrudd den av og tatt en kikk under panseret.

Hmmm.. vifta gikk ikke. Prøvde å koble denne direkte på batteriet.. men nei..like død.

Så lånte jeg vifta fra en av J-A`s biler... og den funka fint.

Lot den kjøle seg litt ned og fyret den igjen... men neida ble like varm.

Etter en kjapp kjøretur for å sjekke om det hjalp å få litt luft inn få fant jeg fort ut at her er noe som ikke er som det skal.

Kjørte bilen tilbake på værste og det var så vidt jeg fikk den inn før den stoppet.

Nå var jeg sliten og dritlei, og etter å ha sendt diverse SMS`er til folket på Våler og sagt at dette gikk drit og at jeg ikke kom oppover den kvelden, så reiste jeg hjem for kvelden.

Lite (ingen) mat den dagen gjorde at 2 øl på styrten ble en veldig billig fyll :)

Rett i bollen og sovna som en stein.

 

Ny dag nye muligheter...

Søndag og kl. er 04:15. Klokka ringer og jeg spretter opp. Nå SKAL bilen fikses.

Etter diverse tips og hint i løpet av natten på SMS, så reiste jeg ned for å prøve å fjerne termostaten. En time senere var denne fjernet og sannhetens time var kommet.

Bilen stod og ruslet og gikk i 20-30 minutter... og temperaturen??? Jo, den var helt normal. GJETT om det var en som glisa litt i skjegget og begynte entusiastisk å pakke sammen sakene. Nå rekker jeg jaggu å komme meg opp før de andre våkner med tidenes bakrus.. ;)

 

Tenkte som så at jeg ikke skulle ta sjansen på å kjøre E6`en oppover og valgte derfor å kjøre om Ås og Ski...HELDIGVIS!

For i det jeg nærmer meg Ås så stiger plutselig temp`en igjen og bilen fjusker noe sinnsykt. Den stopper selvfølgelig på det smaleste punktet på hele området der..nemlig en plass hvor det en trafikk øy mellom feltene.

Siden bilen ikke er spesielt høy kunne jeg heller ikke svinge langt ut på veiskuldra, og jeg klarte AKKURAT å komme meg langt nok ut (ååå som det skrapet under bruene...) til at biler kunne komme bak meg.

Ventet ett par minutter og heldigvis startet den igjen og jeg kunne snu.

På vei tilbake til værste så møter jeg selvfølgelig... en politibil.

Kl. er litt over 6 på morgenen og tror jeg at de kommer til å snu å stoppe meg?? JODA... og det skjedde. Så bremselysene i speilet og de kom etter.

"Hvorfor kjører du med tyske skilt foran og prøveskilt bak?"

Vel...skal ..eller skulle på utstilling. svarte jeg. Fikk bare beskjed om å ta de av foran og så gikk de. Men akkurat i det han siste skal sette seg inn så sier han "Utrolig tøff bil forresten".. hehe.. må vel da si at bilen nå er Politi Approved..dog ikke av fashion police ;)

 

Nesten tilbake på værste så begynner den å fjuske igjen og den dør helt.

Må skyve den de siste meterne inn til avkjøringa... ned og rundt til værste og inn foran porten. Der lar jeg den stå en god stund før jeg prøver å få liv i den igjen.

Men neida ... NÅ er det dødt. Ikke tegn til å tenne og jeg kjenner at jeg har lyst til å grine. Lar den stå en time og prøver igjen....neida. Bilen er død.

Jeg kunne da bare glemme å begynne med vannpumpeskifte. Hadde jo null tenning på den uansett.

Fortvilet og forbannet bestemmer jeg meg for å bare parkere den og snu nesa mot Våler i ....non-VAG :(

Så kommer neste problem. Jeg må bruke klosser for å få bilen inn i garasjen.

Dette er knottete nok med motoren igang...og jeg måtte nå skyve den inn..alene :( Nesten 1 TIME brukte jeg på å få den inn!!!

 

Så folkens... vet det er mange som hadde gledet seg til å se den og det gikk dårlig,

men derfor så kommer jeg nå til å poste bilder av bilen ferdig.

Jeg ble utrolig fornøyd med bilen selv (ble ikke helt ferdig innvendig) og jeg håper dere liker resultatet. Selvfølgelig mye fetere LIVE, men bedre enn ingenting liksom.

 

DSC01542.jpg

 

DSC01543.jpg

 

DSC01544.jpg

 

DSC01545.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår