Gå til innhold

Ferrari Enzo vs. Audi Sport quattro *OBS bildetung tråd*

Ranger emnet


joarek

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Selvfølgelig ville ikke Audin hatt en sjangs under rent "race" forhold, MEN det denne testen var om var et rent veddemål...

 

Jeg synes det er helrått at en 20 år gammel bil byr på så store problemer mot en ny "supercar" av det nye århundret.

 

Og i diskusjonen om hvilken bil folk ville valgt, så er det sansynligvis ingen her på forumet som har råd til noen av bilene uansett.

Og å sammenligne disse to bilene med hverandre blir som å sammenligne en Atari og en PS2:rolleyes: Tenk litt på det...

Så mitt svar til det forblir i drømmene mine zzzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i diskusjonen om hvilken bil folk ville valgt, så er det sansynligvis ingen her på forumet som har råd til noen av bilene uansett.

Bare om man vinner i lotto...

Audi SportQuattro til salgs

 

Men jeg ville så absolutt gått for SportQuattroen ;)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså...

 

Ingen som har sett det klippet fra Top Gear med en versting-trimmet Skyline 34GTR og en McLaren F1 på rett strekke? Da sier Jeremy: "This is the difference between a very fast car, and a really, really fast car"

Helt i begynnelsen ligger de neste likt men når hastigheten begynner å bli stor fyker McLaren forbi. Og når strekka er ferdig står Jeremy og venter ved McLaren på enden mens Skylinen også blir ferdig...

 

 

Nå var det ikke en værsting-trimma R34 du så der da....Eller hvor full var du sa du? hehehe

Han kjører mot en helt standard R33 GTR med 280hk og da er det vel ikke rart at McLaren vinner:)

 

BTW så ville jeg hatt lastebilen;) Helt ok tralle å ta med bilen på banetreff med :D Kunne gjærne hatt med de bilene inni og da...Sport'n på vintertreff og Enzo'n på Gatebil og Sommertreff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm............ nå er det vel slik å forstå at disse to bilene er bygget for 2 forskjellige "baner" ? Ensoen er racerbil og SportQ er rallybil?

 

Skal man teste fair her så får jaggu meg ensoen bli med ut på skogen en tur også dukenukem

 

Når jeg ser Ferrari Enso så tenker jeg stil og brutale kreftersom kun kan brukes på ca 8% av veiene vi har i norge og kun i sommerhalvdelen (hvis det er sol å tørr vei).....Skuer jeg en Audi Sport Quattro så tenker jeg funksjonalitet, fremdrift sidelengs og baklengs HELE fordømte året og på alle slags veier i norge..... og krefter nok til å skremme satan sjøl... SportQ oser av muskler, testosteron og adrenalin.... Enso oser av.... tja... voks og pusseklut (med tanke på at den lagres i garasjen største delen av året)

 

Gi meg Audi... for jeg vil bruke mange hundre tusen kr på noe jeg faktisk kan bruke...

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm............ nå er det vel slik å forstå at disse to bilene er bygget for 2 forskjellige "baner" ? Ensoen er racerbil og SportQ er rallybil?

 

Skal man teste fair her så får jaggu meg ensoen bli med ut på skogen en tur også dukenukem

 

Når jeg ser Ferrari Enso så tenker jeg stil og brutale kreftersom kun kan brukes på ca 8% av veiene vi har i norge og kun i sommerhalvdelen (hvis det er sol å tørr vei).....Skuer jeg en Audi Sport Quattro så tenker jeg funksjonalitet, fremdrift sidelengs og baklengs HELE fordømte året og på alle slags veier i norge..... og krefter nok til å skremme satan sjøl... SportQ oser av muskler, testosteron og adrenalin.... Enso oser av.... tja... voks og pusseklut (med tanke på at den lagres i garasjen største delen av året)

 

Gi meg Audi... for jeg vil bruke mange hundre tusen kr på noe jeg faktisk kan bruke...

 

 

Så jævli bra sagt! Akkurat som om jeg sku si det selv asså. Enzoen hadde ikke hatt nubbsjansje på grus eller snødekte veier...Eneste den hadde sett var ei snøsky og lyden av en deilig femmer med turbo! Så ja, jeg hadde valgt Audien uten tvil i det hele tatt. Synes Ferrari er no ordentlig søplebiler for å si det mildt! ;) hehe Audien er mye mer spennendes syns jeg! Og sjekk de råe setene Ur quattroen hadde! No slikt sku man ha hatt vettu ;) Tøft at en så gammel bil kan gi en ny høyteknologisk en konkurranse! :)

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ferrarien er såklart en rå bil, men vi som liker audi, ja vi liker jo bare audi!

sportquattroen holder seg jo like bra i pris selv om den er 20 år gammel, og de blir vel ikke billigere med det første heller, er jo et samleobjekt.

Vet ikke hvor mange enzoer som de har tenkt og lage jeg, men det blir sikkert flere en det er igjen sportquattroer.

SportQuattroen har jo den råeste lyden også!!!

2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline

1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helrått at en 20 år gammel bil byr på så store problemer mot en ny "supercar" av det nye århundret.

 

Hvis du leste artikkelen så var ikke Audien original. Den hadde jo kliss ny motor tuna av en proff. Gud veit hva som var gjort med resten av bilen. Spiller ingen rolle om du har en 20 år gammel bil hvis den er bygd på nytt med ny teknologi. Da blir den faktisk akkurat så bra som de som bygger den får det til. Og da er jo egentlig ikke en riktig Audi lenger heller. Enzoen hadde jo ikke gått mer enn 490km. Ikke akkurat fair play.

 

Med de forutsetningene der ble jeg faktisk overrasket over at Enzoen var kjappere til 200kmh. Viser bare hvor ufattelig kjapp Enzoen er. Når veien begynner å svinge litt på seg og andre ting enn brute force spiller inn vil jeg tippe Enzoen knuser alt, selv om Audien er bygd/tunet av en proff. Skal litt til å være proffere enn F1 avdelinga til Ferrari :D

 

Edit:

Bare for å illustrere poenget mitt med at tunede biler ikke kan sammenlignes med originale biler. Her er en Honda Civic som faktisk hadde slått begge bilene i denne testen:

http://jdmposer.com/brandontracks.wmv

 

..... men ville jeg valgt Civicen over Enzoen av den grunn ; neppe :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke Audifil:) Men elsker biler som har litt mere å gi enn kun image og en søndagstur i ny og ne....

 

Klart Ferrari Enso er en kongebil.... men ser ikke for meg en typisk nordmann i en slik en akkurat..... men sett han inn i en SportQ eller en E30 M3.... da får du se match made in heaven :P

 

Se på Petter Stordalen f.eks... kjøpt seg lekker Mercedes SLR Mclaren til 4.9 mill nå.... bare forsikring av den bilen på årsbasis er det samme som årslønna til en gjennomsnittlig nordmann.. sombrero og hvor ofte kommer den bilen til å kjenne asfalten rulle under seg??

 

For all del.... kan vel virke litt retro her men gamle biler med litt bustete rallypreg gir meg gåsehud... jeg ville heller ha snudd meg etter en Ford Escort MK2 BDA som brøler nedover gata enn en Ferrari uansett type...

 

Enso= en sofistikert karriere kvinne.. nøktern men målbestemt som gir deg kos :titties: noen få ganger i året på noen få utvalgte steder.

SportQ= rampete tenåringsjente på speed, som gjør alt for deg når som helst og hvor som helst...... HVIS du tørr onfiredevi

 

My2cents... again :P

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår