Gå til innhold

Pompiuses

Bruker
  • Innholdsteller

    477
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Pompiuses

  • Bursdag 01/01/1918

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    EG4
  • Biltype (eks Audi)
    Honda
  • Årsmodell (eks 1995)
    1992
  • Motor (eks 1.6)
    1858

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Oslo / Valdres

Pompiuses's Achievements

  1. Tror litt klebemasse fra clas burde holde. Får satse på at det hefter godt nok: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=163182690
  2. Jeg har tenkt å fabrikere min egen catch can. Har tenkt å bruke 2mm tykt aluminium til dette. Jeg trenger derfor et slags modellkit til å holde catch can'en sammen før den sendes til sveising slik at jeg vet at alt passer ok sammen. Noen som vet om noe som er egnet det dette?
  3. Noen som vet om noen i Norge som selger løse Eibach fjærer? Dvs. selger de stykkvis.
  4. vtec er jo ikke annet enn variabelt løft på ventilene pluss variable ventiltider. Dvs. nøyaktig samme teknologi som feks. Ferrari, Porsche og mange andre bruke i sine motorer. Så om du virkelig tror at Ferrari og Porsche putter inn ting i motorene sine som får de til å yte dårligere, så tror jeg du bør kjøpe deg en bok som handler om motorteknikk og sette deg ned og lese litt.
  5. Direkte link til film: http://www.smallmountain.us/images/movies/Ford%20GT40%20chase%202mbps.wmv Original tråd: http://honda-tech.com/zerothread/2358863 Viser at på bane funker gromt satt opp understell, moderat effekt og ikke minst god fører bedre enn monstereffekt, originalt understell og slapp fører. Flere filmer av Civic: http://www.youtube.com/profile_videos?user=mrleg0man
  6. K20A Honda sugemotor låter gromt: Gode gamle B18C-serien fra Honda låter ikke så værst den heller: Honda CRX with ITBs Honda Integra Type-R, ITR
  7. BINGO! For de som har vært med å bremse biler på ulike gir, så har de kanskje lagt merke til at akselmomentet kan droppe over 1000nm fra 5. til 3. gir på mange biler. Altså bilen vil akselerere svært mye kraftigere på 3. gir enn på 5. gir selv om dreiemomentet i motoren er det samme. Girutveksling har mye å si for ytelse. "Kort" giring gir mye akselmoment. Det er i hovedsak derfor feks. VTEC Hondaene flytter såpass på seg. F1 biler bruker jo dette prinsippet, ved å varve 20k kan man tillate seg ekstremt "kort" giring og dermed få et enormt akselmoment.
  8. Jeg tenkte plast er enklere å jobbe med enn alu. Det blir veldig mange bøyer og kanter. Det må også være lett nok til at selve bakfangeren kan holde litt av vekten, og plast vil jo bli en del lettere enn alu. Siden jeg vil ha bilen så stealth som mulig slipper jeg også å lakkere over noe hvis jeg bruker vanlig svart plast. Har fått tips om at glassmestre har plast i ymse former, så jeg får sjekke opp med nærmeste.
  9. Tror det enklere å kjøpe vanlige plastikkplater.
  10. I forbindelse med at jeg har tenkt lage en hjemmesnekra "diffusor" bak på bilen min, trenger jeg å få tak i en plastplate. Dvs. en ganske stor (2-3 m2) plastplate som er lett å forme og skjære (2-3mm tykk kanskje). Noen som vet hvor jeg kan få tak i slikt? Har hørt med både Torshov og Biltema, men de hadde ikke.
  11. Jeg får slenge på et par Hondaer jeg da: CRX med B18C og ITB's: http://video.google.com/videoplay?docid=-3573023661213082170 Rigget Integra Type-R med K20A swap: http://video.google.com/videoplay?docid=735329604241612063 2 liters B18C Integra Type-R: http://video.google.com/videoplay?docid=7790774238477494323
  12. Den eneste grunnen til at bilen klarte å dra flyet er at den har lavserie girkasse. Hadde den hatt "normal" girutveksling ville ikke engang en lastebilmotor på 2000nm klart det. En lavserie girkasse mangedobler dreiemomentet ut på hjulene, så mest sansynlig ville en motor med bare halvparten av dreiemomentet klart den bragden der. Men uansett en artig øvelse... Blir egentlig Touragen levert med lavserie girkasse originalt?
  13. Det spørs jo hva applikasjonen er det. For de som har sett litt på feks. Gatebil Racing sessongen i år har kanskje observert den lille sugemotor Integraen har kjørt røven av alle 4-500hk turbo Audiene. Respons og girutveksling teller like mye eller mer som momemt rundt en bane. Hva gjelder dragracing så blir det noe helt annet.
  14. Hvis du sammenligner Honda sugemotorer, jeg gjentar sugemotorer, mot tilsvarende store sugemoterer fra de fleste andre bilmerker, så ser du at Honda motorene som oftest produserere mere dreiemoment siden de er såpass påkostet fra fabrikk og dermed fløder bedre. Takket være vtec så klarer også Hondamotorene å strekke momentkurven mye lengre opp i turtall, som er hele poenget med å lage gromme sugemotorer. Ut av sugemotorer er det ingen som klarer å ut noe særlig mer enn 100nm pr. liter. Noe mer hvis du har en motor som fløder bra.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår