Gå til innhold

skralle sett, hva er bra?

Ranger emnet


jallis

Anbefalte innlegg

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg har litt av hvert.. og etter å ha brukt mye rart et par år nå har jeg kommet fram til at:

Teng har bra pipesett/fastnøkler

Wera har bra skrujern

Knipex og wurth har bra tenger

 

 

Har ei kamasa skralle, den syns jeg er veldig klumpete og tung i forhold til tilsvarende tengtools.

Har et kvart toms biltema sett, det er veldig likt tengtools, og er egentlig et kjempebra sett.

 

Hovedregel når det gjelder verktøy er at dyrt er bra, men det fins såklart unntak. Men når du kjøper dyrt verktøy betaler du mest for det at du får nytt dagen det blir ødelagt, om du studerer litt verktøy fra forskjellige produsenter kan du faktisk finne produkter som er helt like, men den ene koster opptil det dobbelte av den andre, da er det vanligvis slik at den dyreste kan du ødelegge gang på gang, og få nytt helt gratis, mens den billigste må du kjøpe ny når ødelegges.

1996 BMW 520i

x 1992 VW Passat stv

x 1984 Opel Senator 3.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har super erfaring med biltema... faktisk bedre erfaring med det enn Kamasa og Tengtools.. :) Eneste jeg ikke var fornøyd med var leddene fra biltema, pinnen som "ledder" hadde tendens til å falle ut, men nå har de kommet med skrue der isteden, supert :)

Hadde problemer med noe som satt som F.. fant fra kamasa settet, knakk.. tengtools, knakk... biltema, rikket seg ikke... langt rør på skralla, løsnet :) Etter mye herjing begynnte skralla bare å virke en vei, var frigir andre veien.. tok med meg skralla tilbake til Tema og gikk ut igjen med en sprell ny, helt gratis :)

 

Kjøper dog kun 10 års garanti verktøyet..

Kombinasjonsnøkkel med skrallefunksjon og ledd er totalt undervurdert :) Nydelig verktøy, og danker ut kamasa sin version med glans!

Mini mini skralle fra snap-on vs Biltema: mye bedre "oppløsning" på tema sin, og ga faktisk bedre kvalitetsfølelse..

 

og best av alt: det blir ikke stjålet! :mad:

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bead-lock

Jeg kunne se at forlengerene var tykke og klumpete ut i fra BILDEN DU hadde SATT IN....

 

Er det trangt på skoteren....

 

Da burde du ha valgt ett 3/8 sett...;)

 

 

 

tviler på at du kunne se at forlengerne var tykke/klumpete for det er faktisk et 3/8 sett, kjøpt spesielt for scooterskruing...

live fat, die young, and leave a big, fat, corpse...

 

->subaru legacy 97 GLEDE SEG TIL VINTERN:)

x: honda civic lsi

x:mazda 1,6 gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fatter ikke hvordan du ser det? skralla ser kanskje pinglete ut, men det er den ikke.

 

men nåkk om det. om dere synes settet er no dritt, så la være å kjøpe et slikt et da.

for mitt bruk er det helt perfekt. jeg kjøper jo ikke verktøy som jeg ikke liker...

live fat, die young, and leave a big, fat, corpse...

 

->subaru legacy 97 GLEDE SEG TIL VINTERN:)

x: honda civic lsi

x:mazda 1,6 gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jallis

fatter ikke hvordan du ser det? skralla ser kanskje pinglete ut, men det er den ikke.

 

men nåkk om det. om dere synes settet er no dritt, så la være å kjøpe et slikt et da.

for mitt bruk er det helt perfekt. jeg kjøper jo ikke verktøy som jeg ikke liker...

Drit i hva de sier.

Viktigste er vel at du er fornøyd? Det er jo du som finner ut om det holder eller ikke også.

 

Jeg er faktisk veldig fornøyd med et skrallesett fra Clas Ohlson, folk kan si så mye dritt de bare vil men jeg skal love deg at det HOLDER... faktisk overrasket over at det har holdt med tanke på alt det har vært igjennom. Eneste er Clas Ohlson skrutrekkere.

Tok i litt for hardt med den, og den knakk tvers av!! Gikk å kjøpte en ny en, og den knakk igjen!! Gikk på Biltema og kjøpte en tilsvarende som også var noen kroner billigere, og den holder som bare det!!

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Clas Ohlsons skrallesett, har hatt det i 4 år og det eneste som har skjedd var at skralle funksjonen på den lille skralla, gikk føyken for 3 år siden. Men det er jo bare å dra nedom å bytte...

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men generelt så finnes det enormt mange forskjellig verktøymerker....

 

men det som er problemet til de store som har dyrt verktøy som de helst vil selge, er at de ønsker også å selge litt til Vanlige kunder, så da må de importere ting som koster mindre og som faktisk kan kokurere med Biltema på pris og kvalitet.

 

Så da får vi mange "ukjente" merker på markedet, som er kjente der de kommer i fra men som vi skandinaver ikke kjenner så godt til.....

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig intresang og nyttig tråd dette her.

 

Skal kjøpe inn verktøy utpå nyåret til garasjen og har faktisk lurt litt på hva jeg børr velge osv.

 

Etter det jeg har lest så er Biltema billig,bra og solide saker. Samme gjelder vel også Clas Ohlson sitt verktøy.

 

Har vurdert å kjøpe dette settet fra Jernia: http://www.jernia.no/page?id=167&key=6759&sections=61

 

Pga jeg har gavekort som gjelder på et helt kjøpesenter der hvor Jernia OG clas Ohlson har butikker.

 

Børr jeg kjøpe dette settet eller ta en kikk på Clas Ohlson istedet?

 

Takker for råd og tips.

 

MVH Lars

30.03.87

www.essokickers.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 GEBO sett de er helt OK... 25 års garanti, men handtaken på skrallene kunne ha vært bedre er i hard plast og har løsnet på begge, har fått bytta den ene :)

 

Har løsnet muttrer der jeg nesten har hengt etter skarallen og GEBO holder....

 

Biltema er bra de også, men ikke kjøp det billigeste de har det er ikkke bra har prøv det.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår