Gå til innhold

Får ikke lov å rygge på jobb

Ranger emnet


Nismo

Anbefalte innlegg

Har du lest hele innlegget eller... Det er jo helt sykt. Firma bilene blir overvåket, utenlanske kollegaer som kommer til norge får ikke kjøre før de har gjennomført et obligatorisk kjørekurs. Og hvis de tar drosje så skal de faen meg ble sjåføren om å stoppe hvis han prater i mobilen..

De har til og med ansatt en egen kjørelærer.......

Helevet for et sykt firma.

VW 1200 -63 VW Polo -01 VW Golf -75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis man f.eks kjører til jobb hver dag så blir alt en rutine. å rygge er en rutine, det blir akkurat som å sykle. klarer du å rygge på morgningen, så klarer du å rygge kl. 4 på eftan og. dette er helt sykt. tror faktisk jeg hadde gitt skikkelig faen i det der, og kjørt inn sånn som det passer meg, rygge eller ikke!

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor selv i tananger og kan si at alle store selskaper har den ordningen! Dette er både nasjonalt og internasjonalt. Om du jobber i housten eller tananger vet du automatisk at du skal rygge bilen din inn på parkeringsplassen. Vet også at visst man blir tatt i å snakke i mobilen,mens man kjører får man sparken. Har alltid egentlig lurt på hvordan de skal finne ut at man gjør det da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessante lover/regler det der...

 

Det spennende er vel først hvis man hadde undersøkt om det ble mye mindre problemer med bilholdet i bedriften etter dette ble innført...

 

Derimot stemmer det nok at en del store firmaer er ganske strenge på både det ene og det andre.

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fikk ikke lov til å snakke i mobiltelefonen engang. Selv med handsfree var det ikke lov...

 

Ganske sprøtt egentlig. Jeg mener disse sikkerhetstiltakene er å dra strikken for langt. Man viser jo ikke sine ansatte tillit for fem flate øre.

 

Glad vi ikke har noen slike regler på hverken skolen eller jobben min.

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en kjensgjerning hos en erfaren sjåfør at det er tross alt lettere å rygge inn på en parkeringsplass og kjøre ut av den etterpå, enn å kjøre inn på plassen og rygge ut etterpå!

 

Prøv selv dere uerfarne sytete trafikkbøller!

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest linken, men vil bare si at det lønner seg å rygge inn på parkeringsplassen når du kommer, og ikke når du drar.

Når du kommer kjører du forbi plassen, og får overblikk over plassen, slik at du vet om unger osv. er i nærheten. Da rygger du påplass, og er sikker på at det er klart bak deg.

Når du så skal dra fra plassen, har du gjerne et ærend/oppdrag, og fokuserer mer på dette, kanskje stresser du litt med å komme avgårde også. Med dugg på rutene, is osv blir fort ryggingen mere komplisert og uoversiktelig. Ikke får du det samme overplikket over plassen før du begynner heller, for lets face it, de ferreste av oss tar en runde rundt bilen før vi kjører ut...

 

Jobber selv som sjåfør nå, og vi er pålagt å rygge påplass bilene når vi er ferdige. Likegreit å gjøre det til en vane med en gang, jeg vil ikke ha ansvaret for å ha kjørt over en 2-åring, dersom det kunne vært unngått med så enkle rutiner:)

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår