Gå til innhold

Endelig tas dette opp i media! (Tåkelys-igjen)

Ranger emnet


KaldBlod

Anbefalte innlegg

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dere alle vet jo hva jeg mener om tåkelys+nærlys-bøndene - Drep dem alle og la Gud sortére dem ut.

 

EDIT: Tåkelys+nærlys er det ultimate symbolet på total mangel på respekt for sine medmennesker, og personer som lever på bekostning av andre burde straffes deretter. Egoistfaener der de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA! VG suger :P

 

i dag satte jeg meg ut for å telle hva folk som kjører ulovlig lys kjører ...

(kjørelys + tåke/grøftelys)

 

kun 2 BMW .. (3serie og 5serie)

2 granada

2 Rav4

1 Mondeo

3 golf

1 Suburban (var ikke tåkelys engang.. 1000m på "lav" instilling)

1 ML-klass (merc)

2 C-klass (merc)

3 passat/A4 (umulig å se forskjelden)

 

og 4 div andre som jeg ikke kunne identifisere (sola hadde gått ned.. tror en av de er en pug)

 

dette er hva jeg så mellom sandefjord og tønsberg klokken 06:30 og 16:10...

(regner med at jeg så alle det regnet klokken 16:10 så da er det ekstra lett å se de)

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

1 Suburban (var ikke tåkelys engang.. 1000m på "lav" instilling)

 

Dette er andre regler, og har ingenting med tåkelys å gjøre, og skal være helt lovlig. Nå kjenner ikke jeg lovverket på dette, så jeg skal ikke spekulere i noe, men det er iallefall noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett hadde den 4 lykter på og alle sammen hadde kjørelys styrke ..

så hvis det er lov ..

da skal jeg sette på kliste meker under grøfta lyktene mine hvor det står "Dette er ikke Tåkelys.. dette er (det som det var på suburbanen)"

:P

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommy_erwin

 

Vurdert å bli politiker? ;)

 

Ja, tenkte jeg skulle gå for samferdselsminister.

 

Originally posted by Kebab gud

uansett hadde den 4 lykter på og alle sammen hadde kjørelys styrke ..

så hvis det er lov ..

da skal jeg sette på kliste meker under grøfta lyktene mine hvor det står "Dette er ikke Tåkelys.. dette er (det som det var på suburbanen)"

:P

 

Som sagt, så kjenner ikke jeg lovene helt til dette, men det som har sammenheng med det jeg skrev tidligere, er at dette ikke er lov på personbiler. Kun på små lastebiler og slikt (såvidt jeg har forstått).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
1104662486854_85.jpg

 

"OBS! Denne lysbruken er ikke lovlig!"

Hæ???

Er ikke dette parklys og tåkelys? Skulle da være lovlig å bruke på dagtid...

 

Ok, kanskje litt dårlig illustrasjonsbilde fra VG, men bilen på bildet har faktisk også lys i xenon-nærlysene. De "små" prosjektorene gjør det imidlertid litt vanskelig å se.

e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

`Hahaha, vel, har bi xenon og tåkelys, I do not care... Kan ikke forstå at noen kan si at tåkelysene blender, kun uoriginale jalla tåkelys gjør. Aldri blitt blendet av originale tåkelys på en wag eller audi feks, mulig på bmw eller mercedes (siden det er jalla). De fleste sier at xenon blender mer, så da kan jeg vel kjøre med tåkelysene og da?

Audi A4 B6 E8 TQS

 

Montering av RNS-E i AUDI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt me grøftelys?

Kjører med det hele tiden jeg.

 

Og så spør jeg hvorfor?

 

Og så svarer du sikkert at du enten synes det er tøft, eller at du liker å følge med på dyrelivet i grøftekanten når du suser forbi i 80km/t.

 

Ingen kan noensinne komme med et godt og seriøst argument for at de på død og liv må ha på tåke/grøftelysene.

e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så spør jeg hvorfor?

 

Og så svarer du sikkert at du enten synes det er tøft, eller at du liker å følge med på dyrelivet i grøftekanten når du suser forbi i 80km/t.

 

Ingen kan noensinne komme med et godt og seriøst argument for at de på død og liv må ha på tåke/grøftelysene.

 

Det er tøfft med grøftelys,og dyrelivet i veikanten er meget interessant.

Neida,jeg skal ikke snakke bullshit her.

Men når en bil kommer rullende opp stripa en sen frdagskveld med parklys og han ruller forbi og du ser at han har grøftelys,men har ikke giddet å tenne dem,det ser jo litt dumt ut da.

Jeg kjører med grøftelys KUN fordi at det er tøfft.

1000-metere skal jeg aldrig ha,uansett hvor dårlig lyset mitt er,det er "hånåt".

Og ja,jeg er en fullblods råner fra trøndelag på 18 år.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår