Gå til innhold

Endelig tas dette opp i media! (Tåkelys-igjen)

Ranger emnet


KaldBlod

Anbefalte innlegg

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er jo ikke altid så farlig som du skal ha det til her, men i noen situasjoner er det blendende, ja. På dagen er det ikke spesielt plagsomt spør du meg, skjønner bare ikke at folk gidder å bruke alt lyset midt på da'n.

Om kvelden kan det derimot virke blendende, men jeg setter bare på fjernlyset når jeg møter noen sånne, jeg :D

 

-krissa

Bil er livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

park å tåke rulez

 

 

Men ja det er faktisk pes når du er ute å kjører på f.eks svingete veier med tåkelys på..

 

Møter du en bil må du da, først skru av tåkelys, også blende ned til nærlys, også litt før møtende bil har passert skal du blende opp på fjernlys igjen, også skru på tåke/kurvelys.

 

Blir såpass mye styr inni bilen at jeg vil fraråde tåkelysene da altså :)

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger å bruke bilen til fattern når jeg møter sånne forbanna idioter som ikke klarer å slå av de forbanna tåkelysa på kvelden..

 

Xenonen til fattern med fult lys ..

 

det lyser så fælt at jeg kan se personen i bilen MYSE. .

 

og jeg koser meg hver gang jeg ser at jeg blender jævelen ut i neste år.

 

Tåkelys og Nærlys er seff digg når man kjøerer selv..

 

Men det er no helvete å møte. spes i lav bil.

Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler). §15.5:

"Kurve-/tåkelys kan ikke nyttes sammen med nærlys. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Håkon A

for dere som tok teoriprøven når dere tok lappen, så har dere kanskje lest at man IKKE skal se inn i lysa på bilen som kommer i mot.

 

ps: xenonlys blender ikke mer en andre lys..det er bare et uvandt lys for øyet...refektoren lyser like mye ned og bort som alle andre lys.

 

Skulle akkurat til å si det samme selv. Hva med å bare droppe å glane inn i lyktene til forbipasserende?

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mats`ern

Jeg digger å bruke bilen til fattern når jeg møter sånne forbanna idioter som ikke klarer å slå av de forbanna tåkelysa på kvelden..

 

Hehe. Har skrevet akkurat det samme i en annen tråd. Gjør akkurat det samme selv. Xenon på den også :) , men ikke xenon fjernlys da:(, men Saab 9-5 har uansett jævlig sterke fjernlys (tilogmed tatt opp dette i Top Gear.)

 

Død over tåke/nærlysmisbrukerhorene.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en feil i artikkelen.. Boten er på 1500,- ikke 1000,- :)

Mange sier at.. "Du er bare misunnelig fordi du ikke har spredere/tåkelys selv.." jo.. jeg har det!.. Jeg bruker disse sammen med parklys om dagen og i byen på natta..

Men så fort jeg skal ut på annen vei enn byvei så er det på med nærlysa, eller fjernlysa og av med sprederne..

 

Forresten så er drosjesjofører de største synderne når det gjelder å bruke nærlys og tåkelys sammen har jeg følelsen av...

 

Blinka med tåkelysa på en drosje som kjørte med de en kveld.. han bare skrudde sine av og på og av og på og av og på.. og kjørte videre med de på..... provoserende:rolleyes:

 

En ting som faktisk er enda mer irriterende.. er de som kjører med tåkelys bak! midt på dagen og på natta.. og når det er tåke.. hehehe. Disse lysa skal mann kun ha på når mann er "bakerst i køen". Kommer det en bil bak deg skal de skrues av..

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår