Gå til innhold

Da var det min tur

Ranger emnet


Desperado

Anbefalte innlegg

Originally posted by BLACK.PEARL

Tenk sikkerhet for andre! Dvs. kjør forsiktig... Aldri ta "sjanser". Vær konsentrert og få sett hele trafikkbildet og f.eks. ikke hekt fast øynene dine på bilen foran.

 

Følg reglene, enkelt og greit :)

 

+ at du ikke må nøle, nølende traffikanter er farlige. ikke vær redd får å dra på litt ut av et kryss når du ser at det er klart selv om det kommer en bil. det er bare positivt å gir flyt i trafikken:)

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

good luck

husk, ikkje stress.....ver heller litt mer defansiv en offansiv og prat med sensor, koffor du gjor det og det liksom, vist du har peiling da vel og merke.....men ikkje spør sensor om ting, du får neppe svar + at spør du verker du usikker på deg sjøl og korsen du skal opptre bak rattet.....

 

men uansett, lykke til og dette klarer du!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ehrnst

 

+ at du ikke må nøle, nølende traffikanter er farlige. ikke vær redd får å dra på litt ut av et kryss når du ser at det er klart selv om det kommer en bil. det er bare positivt å gir flyt i trafikken:)

 

Jupp.... Aktpågivende

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ehrnst

 

+ at du ikke må nøle, nølende traffikanter er farlige. ikke vær redd får å dra på litt ut av et kryss når du ser at det er klart selv om det kommer en bil. det er bare positivt å gir flyt i trafikken:)

 

Men for all del ikke kjekk deg til. En jeg kjenner strøyk på det. Han var faktisk meget flink til å kjøre, men sensor mente at han var for uforsiktig. Han skulle vise hvor flink han var han, men det imponerte tydeligvis ikke sensor.

 

Kjør forsiktig, og så etter boka som mulig. Drit i om du gjøre noe som kan virke rart eller som du aldri ville gjort til vanlig dersom det står i boka at det er slik du skal gjøre det.

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prat med sensor, men ikke om kjøringa di. Snakk om hverdagslige ting (Om han er av den årleite typen), og alt mulig egentlig. Jeg har ikke hatt oppkjøring men vet at dette funker i sånne situasjoner. Det gjør at du føler deg litt roligere og du sitter ikke å konsentrerer deg så ekstremt på at du må gjøre alt riktig, pluss at man kanskje får inntrykk av at sensor ikke er så nøye, på en måte, og som da gjør deg litt mer rolig.

 

 

EDIT: Lykke til forresten.

Gleder meg til det blir min tur. Eller, når jeg er ferdig da. :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle kjøre opp gjorde jeg og sensor en avtale, hvis jeg fikk for mange feil og ergo strøk, så skulle han si ifra med en gang. For vanligvis så får du jo ikke beskjed før oppkjøringen er ferdig. Sålenge han ikke sa noe så gikk det bra, når jeg kjørte inn på parkeringsplassen hos Veivesenet visste jeg at jeg hadde klart det:)

 

Ellers er det en fordel å ikke stresse og bli for ivrig etter å vise hvor flink en er..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vel fått lappen da......

 

en ting jeg lurte på når d gjelder sensorene.

vet en viktig del av oppkjøringa går på forbikjøring.

når man kjører forbi, sier jo loven at man uansett ikke skal bryte fartsgrensa, dette kan jo skape VELDI farlige situasjoner etter min mening. skal man forbi, mener jeg det skal skje på så liten tid som mulig. har sensorene samme mening om loven som meg, eller følger de boka som om det var live dems?

live fat, die young, and leave a big, fat, corpse...

 

->subaru legacy 97 GLEDE SEG TIL VINTERN:)

x: honda civic lsi

x:mazda 1,6 gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jallis

har vel fått lappen da......

 

en ting jeg lurte på når d gjelder sensorene.

vet en viktig del av oppkjøringa går på forbikjøring.

når man kjører forbi, sier jo loven at man uansett ikke skal bryte fartsgrensa, dette kan jo skape VELDI farlige situasjoner etter min mening. skal man forbi, mener jeg det skal skje på så liten tid som mulig. har sensorene samme mening om loven som meg, eller følger de boka som om det var live dems?

 

Jeg vet ikke hva sensorene mener, men jeg er iallefall helt 100% enig med deg. Ved forbikjøring bør man trøkke litt på for å komme fort forbi.

 

Tenkte på dette da jeg hadde oppkjøring, men jeg hadde ikke noen mulighet fot forbikjøring på min oppkjøring.

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår