Gå til innhold

FWD får meg til å føle meg som en pen ballerina i rosa trikot

Ranger emnet


Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

bare se på Mercedes sine versting utgaver .. de med 1000Nm og nedtrimmet for å ikke ødelegge girkassa

de er alle RWD (CL 65AMG og SL 65AMG)

Merc er et fint eksempel ..ettersom de skal gjøre hele S-klassen om til 4WD

 

eller hva med BMW sine .. M5 og M6 er begge RWD..

la oss bytte kontinent..

Cadillac sine V-modeller er også alle RWD

(caddy sine V-modeller er som merc sin AMG liksom)

i japan så er det litt andeledels igjen..

der er det ingen versting modeller nå..

men mye tyder på at produksjons utgaven av konsept bilen LF-A blir RWD

mens resten av verstingene til lexus blir 4WD

Honda har allerede sagt at en EVT! avtager til s2000 og NSX blir 4WD

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 226
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

støtter øyvind helt og fullt ut i hvert ord han sier gjennom denne posten,, fremkomstmiddler fra japan ,, biler fra tyskland! fwd suger stort å vil aldri bli det samme,, de som nekter på det viser bare sin egen intetvitenhet med det,, skal aldri ha fwd,, fordi det suger! å dere som sier at dere ikke kan ha rwd pga fristelsen må være bra tomme i hodet! skrap fwd'ene deres og begynn å ta bussen!!! tenk om dere en dag blir fristet til noe annet med bilen ,, feks å kjøre i 200 gjennom en rundkjøring,, forresten bare bra dersom dere gjør det<! en fwd mindre:D bmw er best!!!:D :D :D å forresten så skjønner jeg ikke at dere sur muggne fwd eiere gidder å lese og svare på denne posten! dere hadde jo allerede tapt når dere åpnet posten! lenge leve øyvind!:D til alle fwd elskere:fingers: fwd:ratatatatfwd :pisser: FWD :ssip: å ja kall meg barnslig! elsker det:D

*98"toyota hiace 2,4d arbeidsbil

*86"nissan prærie (solgt)

*97"saab 900 turbo intercooler

*86"bmw325i, *83"320i gts, *85"323i delebil

*82"volvo 240 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmW323turbo

støtter øyvind helt og fullt ut i hvert ord han sier gjennom denne posten,, fremkomstmiddler fra japan ,, biler fra tyskland! fwd suger stort å vil aldri bli det samme,, de som nekter på det viser bare sin egen intetvitenhet med det,, skal aldri ha fwd,, fordi det suger! å dere som sier at dere ikke kan ha rwd pga fristelsen må være bra tomme i hodet! skrap fwd'ene deres og begynn å ta bussen!!! tenk om dere en dag blir fristet til noe annet med bilen ,, feks å kjøre i 200 gjennom en rundkjøring,, forresten bare bra dersom dere gjør det<! en fwd mindre:D bmw er best!!!:D :D :D å forresten så skjønner jeg ikke at dere sur muggne fwd eiere gidder å lese og svare på denne posten! dere hadde jo allerede tapt når dere åpnet posten! lenge leve øyvind!:D til alle fwd elskere:fingers: fwd:ratatatatfwd :pisser: FWD :ssip: å ja kall meg barnslig! elsker det:D

 

du er ikke moden nok til å bli kalt barnslig engang... sorry mate... ;)

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,, var egentli bare for å irritere da.. plages faktisk ikke med å uttrykke meg;) hehe men som sagt jeg liker rwd, fwd er for familie kjærrer.. btw noen som har hørt at noen har bygd om en bakhjulstrekker til fwd?

*98"toyota hiace 2,4d arbeidsbil

*86"nissan prærie (solgt)

*97"saab 900 turbo intercooler

*86"bmw325i, *83"320i gts, *85"323i delebil

*82"volvo 240 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det samme med driften på hjulene som med bilmerker, fleste har noe de foretrekker, å de som har forskjellig syn krangler altid :p

 

men bare som en komentar... i boka jeg fikk på kjøreskolen, står det faktisk at hvis en ikke kommer opp en bakke om vinteren med FWD, skal en rygge opp for å få vekt på driftshjulene, et problem RWD ikke vil ha da :p

 

men skal ikke klage på FWD..

av alle ting syntest jeg Ford Ka var morsom å kjøre :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Kan starte med å si, at jobb bilen min har "feil-hjuls trekk".

 

Kan ikke si det enklere en, at det er faen meg ELENDIG! Kan ikke ta en sving med litt mere gass uten at den skal begynne å spinne på eine dekket.. Og når den først spinner så hopper og rister hele forbanna bilen..

Det er her snakk om en Toyota Yaris.. Ja det finst sikkert biler som er bedre utviklet en denne..

 

Men da snøen kommer, og du tar en sving så går bilen F meg rett frem.. Mulig den er hakke før RWD i brattere bakker.. men ikke altid.

 

Og dere som kjøper FWD i steden for RWD pga. frykten for å ikke kunne klare å beherske å sladde og leke.. Dere burde igrunnen ikke hatt bil.

 

Du må kunne klare å skille mellom "dette klarer jeg" og "dette klarer jeg ikke".

 

RWD :partyon

 

FWD :drive2

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan starte med å si, at jobb bilen min har "feil-hjuls trekk".

 

Kan ikke si det enklere en, at det er faen meg ELENDIG! Kan ikke ta en sving med litt mere gass uten at den skal begynne å spinne på eine dekket.. Og når den først spinner så hopper og rister hele forbanna bilen..

Det er her snakk om en Toyota Yaris.. Ja det finst sikkert biler som er bedre utviklet en denne..

 

Men da snøen kommer, og du tar en sving så går bilen F meg rett frem.. Mulig den er hakke før RWD i brattere bakker.. men ikke altid.

 

Og dere som kjøper FWD i steden for RWD pga. frykten for å ikke kunne klare å beherske å sladde og leke.. Dere burde igrunnen ikke hatt bil.

 

Det virker som du er en totalt inkompetent sjåfør. Mer gidder jeg rett og slett ikke si.

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det samme med driften på hjulene som med bilmerker, fleste har noe de foretrekker, å de som har forskjellig syn krangler altid :p

 

men bare som en komentar... i boka jeg fikk på kjøreskolen, står det faktisk at hvis en ikke kommer opp en bakke om vinteren med FWD, skal en rygge opp for å få vekt på driftshjulene, et problem RWD ikke vil ha da :p

 

Problemet til rwd-bilen vil være at den ikke får vekt nok bak uansett, så man må slenge i masse sandsekker. Livsfarlig hvis man først får en snurr da, da stopper den jo aldri, blir som en slegge man kaster med skaftet først, den snur seg uansett.

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan starte med å si, at jobb bilen min har "feil-hjuls trekk".

 

Kan ikke si det enklere en, at det er faen meg ELENDIG! Kan ikke ta en sving med litt mere gass uten at den skal begynne å spinne på eine dekket.. Og når den først spinner så hopper og rister hele forbanna bilen..

Det er her snakk om en Toyota Yaris.. Ja det finst sikkert biler som er bedre utviklet en denne..

 

Men da snøen kommer, og du tar en sving så går bilen F meg rett frem.. Mulig den er hakke før RWD i brattere bakker.. men ikke altid.

 

Og dere som kjøper FWD i steden for RWD pga. frykten for å ikke kunne klare å beherske å sladde og leke.. Dere burde igrunnen ikke hatt bil.

 

Du må kunne klare å skille mellom "dette klarer jeg" og "dette klarer jeg ikke".

 

RWD :partyon

 

FWD :drive2

 

Verdensmester og nettopp fått lappen?

 

Man skal ikke alltid slædde med bil. Er vell ikke hovedårsaken for å ha bil. Men, men.. Noen liker å kjøre fort og andre liker å slædde. Med Fwd blandt annet går det ann å kjøre fort uten å slædde å det er posstivt viss man skal kjøre fort. Går også ann å slædde litt med fwd men da må en venstrebremse..

Så det er vell helst du som ikke burde hatt bil fordi du tror at det ikke går ann å leke seg med fwd. En god sjafør greier å beherske både Fwd, rwd og 4x4. Ikke bare rwd eller bare fwd. Men forskjellige biler under flere omstendigheter der det kreves mer av sjaføren.

 

Å det med at du sa

"Kan ikke ta en sving med litt mere gass uten at den skal begynne å spinne på eine dekket.. ".
Det er diffrensialen som setter igang det. Det har du også på Rwd biler. Også på 4x4`er med senter-diffrensial..

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdensmester og nettopp fått lappen?

 

Man skal ikke alltid slædde med bil. Er vell ikke hovedårsaken for å ha bil. Men, men.. Noen liker å kjøre fort og andre liker å slædde. Med Fwd blandt annet går det ann å kjøre fort uten å slædde å det er posstivt viss man skal kjøre fort. Går også ann å slædde litt med fwd men da må en venstrebremse..

Så det er vell helst du som ikke burde hatt bil fordi du tror at det ikke går ann å leke seg med fwd. En god sjafør greier å beherske både Fwd, rwd og 4x4. Ikke bare rwd eller bare fwd. Men forskjellige biler under flere omstendigheter der det kreves mer av sjaføren.

 

Å det med at du sa Det er diffrensialen som setter igang det. Det har du også på Rwd biler. Også på 4x4`er med senter-diffrensial..

 

kult, en som kom opp med et litt mer saklig svar enn jeg klarte selv.. hehe:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som du er en totalt inkompetent sjåfør. Mer gidder jeg rett og slett ikke si.

 

mvh oddi

 

I dont give a shit !

 

Jeg hater FWD... Det er noe forbanna dritt.. Tar du en sving med for mye gass går det rett i grøfta.. og dem drar seg til alle mulige sider når du gasser opp.. da gjelder det å holde fast i rattet!

+ at det finst ikke noe mer KJEDELIG å kjøre både på vinter og sommer føre!!

Og jeg er sikkert ikke mer innkompetent en det du er :D

 

Verdensmester og nettopp fått lappen?

 

Nei, har hatt den i et år ca. nå.. :D Og har fått et par erfaringer med FWD.. og jeg liker dem ikke ;)

 

Og alt dette er MIN egen mening. Jeg driter langt i hva andre måtte mene om RWD. Jeg liker det og er fint fornøyd med det!

Jeg har beherska jobb bilen i hele vinter.. og fått fine sladder med håndbremsa.. men synst det er litt kjedelig..

Om andre liker FWD bedre, gjør ikke meg noe. Dette var bare et innspill fra min side.

 

Mvh.

Fredrik

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smak kan ikke diskuteres nei, det stemmer :)

 

Det står mye sant i denne tråden egentlig, fra begge "sider".

Men å gå til personangrep på personer uten noe særlig saklig grunnlag blir for meg bare noe som slår tilbake på den enkelte selv. I mine øyne ihvertfall. Kanskje andres også, hva vet vi?

 

Litt tilbake til topic igjen :)

FWD og RWD _ER_ etter min mening to forskjellige verdener. Spesielt på vått/glatt underlag kommer denne forskjellen mer fram.

Det går ann å leke seg/føle kjøreglede med en FWD også, bare man kan å beherske det (teknikker). Jeg vil vel si at jeg har kjørt like mange FWD biler som RWD biler hittil, og kan bekrefte at man kan leke seg med begge, men på hver sine måter, det må jeg nesten bare erkjenne.

 

For min egen del, sverger jeg til RWD. Det åpnet seg nesten en hel ny verden for meg da jeg begynte å kjøre RWD'r. Den lille prikken over "i'n" var liksom der , hvis dere skjønner :) Vil ikke gå mer i utdypelse, av fare for å irritere andre.

 

Men alt i alt, FWD og RWD har sine egne teknikker på å beherske kjøretøyet.

Synd å se en som ikke er fornøyd med bilen sin, de har vi altfor mange av :(

Men ser meg selv i et par av situasjonene du beskriver.

 

Men men.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smak kan ikke diskuteres nei, det stemmer :)

 

Det står mye sant i denne tråden egentlig, fra begge "sider".

Men å gå til personangrep på personer uten noe særlig saklig grunnlag blir for meg bare noe som slår tilbake på den enkelte selv. I mine øyne ihvertfall. Kanskje andres også, hva vet vi?

 

Litt tilbake til topic igjen :)

FWD og RWD _ER_ etter min mening to forskjellige verdener. Spesielt på vått/glatt underlag kommer denne forskjellen mer fram.

Det går ann å leke seg/føle kjøreglede med en FWD også, bare man kan å beherske det (teknikker). Jeg vil vel si at jeg har kjørt like mange FWD biler som RWD biler hittil, og kan bekrefte at man kan leke seg med begge, men på hver sine måter, det må jeg nesten bare erkjenne.

 

For min egen del, sverger jeg til RWD. Det åpnet seg nesten en hel ny verden for meg da jeg begynte å kjøre RWD'r. Den lille prikken over "i'n" var liksom der , hvis dere skjønner :) Vil ikke gå mer i utdypelse, av fare for å irritere andre.

 

Men alt i alt, FWD og RWD har sine egne teknikker på å beherske kjøretøyet.

Synd å se en som ikke er fornøyd med bilen sin, de har vi altfor mange av :(

Men ser meg selv i et par av situasjonene du beskriver.

 

Men men.

 

Sant!

 

FWD har sikkert sine fordeler.. Og samme har RWD.

Sladda litt med FWD i vinter.. Det går and å ha det kjekt med det også..

Men jeg synst liksom det er enda gøyere med RWD :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår