Gå til innhold

Etter 8år og litt bannskap er bilen ferdig... nesten, men bilder finnes

Ranger emnet


mihkku

Anbefalte innlegg

nei man får vel få bevis på det jeg sier eller få bevis på det motsatte under en dynotest så får man jo se hvem som tar feil og hvem som tar riktig, er vel ikke noe særlig vanskeligere.

Er bare litt rart at jeg holder tritt men en Vectra V6'er med 193HK, eller er det så stor forskjell på en sedan og stasjonsvogn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

syns 21hk'ers økning var ganske mye jeg ;)

 

her er trimmings guide vet dere:

 

5stk powerfilter 50hk

2stk thorsov potter bak 30hk

hull i grillen så motor får mere kjøling 10hk

vindavvisere 10hk

fjerne katt 15hk

sette på enda en katt for så å ta den vekk igjen, 15hk

effektanlegg 20hk

 

da får vi 150hk

 

monter dette på ecotecen å du har en 286hk'ers motor uten å røre motoren! hahahahaha :D :D :D :D

 

(håper virkelig ingen tenker sånn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mikke

Jeg fikk 21 hk til i Vectraen min, men da med chip, filter og eksos. 170 før benk 191 etter benk :) (2,5 v6)

 

2,5 V6 motoren er en av motorene RamAir bruker som eksempel på hvor mye effekt det er å hente på å bytte til "åpent filter".

 

MEN RamAirselvfølgelig har de da valgt en motor som tjener mest mulig på å bytte bort fra original, siden original filter i noen tilfeller er det svake leddet. I andre tilfeller kan det være eksos.

 

Når dette er en motor RamAir selv bruker som eksempel, kan det stemme med 21hk fra filter, chip og eksos.

 

Står det +8hk på boksen, så ikke regn med mer enn 4hk. MAKS.

Og om det står +15hk på neste ting du bytter, så ikke regn med mer en 5-7hk ved å bytte denne......

 

Jeg hadde 156hk i celica`n. Byttet deler av eksos + filter. Kunne ikke tenke meg å si at jeg hadde noe mer enn 160hk i den bilen.

Kjør den i rulle. Få med deg noen andre fra forumet. Tipper du kan legge deg på ca 150-155hk med chip i tillegg til åpent filter og eksos.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart klart. Men finner vel ut under dynotest når jeg nu får tak i peng til deg, Koster litt over 1000lappen her.

 

 

Hva har chip med råere lyd å gjøre? Vet du i det hele tatt hva en chip gjør?

Noen biler får råere lyd mens andre ikke, har erfart begge deler.

 

Beskrivelsen din:

Når du setter i en chip, så endrer du den orginale styreenheten i bilen. Chip'en endrer tenningspunktene på bilen samt kontrollerer at bilen bruker rett drivstoff mengde(Innsprøytingen). På turbobiler: turbotrykket.

Har nok chip'et biler så kom å spør noe annet ?

 

Ved bensinbiler så burde en chip gi 5-8% økning på HK mens på turbobiler så varierer det fra øhm... husker ikke :D

+

Viktig å montere eksos og effektfilter for bedre effekt.

 

-LoCDoG- bilen var fin forfra, men baklyktene var stygge ble nesten litt lei meg

Nei de passet ikke helt til den stylingen, men får se hvordan det blir når jeg legger på bakfangeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mihkku

Noen biler får råere lyd mens andre ikke, har erfart begge deler.

 

Men du svarte jo ikke på spørsmålet.. HVA er det som gir råere lyd med en chip? Er det dysene som flower mer, er det hjernen som tenker kjappere?? :rolleyes:

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irmscher sitt sett til X20XEV (136hk ecotec) gir 150 ærlige hk.

Det som følger med i pakka er grenrør og kammer, ta det til etterettning at så "mye" gir så lite.

 

Er Opel mekaniker selv, og en kollega på jobben har '97 Vectra B med samme motor. Den har eksos og filter fra før, tviler på at det er mer ca 140hk i den nå. Skal montere Irmscher pakka til uka.

Han bare fnøys av 160hk uten grenrør og evt å gå inn i motoren.... (Sett bort fra kompressorsett da)

 

Just my 2cents worth....

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke helt.

På c20xe får en ihvertfall endret på en resonans som er i grenrøret originalt, men forsåvidt enig med deg, endrer normalt sett ikke lyden mer enn evnt. flytting av turtallssperra..

1990 Vectra 2000 16v Turbo

1986 BMW E-30 325i

 

 

...motorer uten turbo suger...

...bokstavelig talt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har bare chip og det er gjort i Tyskland. I følge de forige eierene er det ikke gjort noe mer. Litt rart da at bilen har grom lyd ? Spes med den stusselige potta

 

Originally posted by Chevy350

160hk x20xev???

Irmscher sitt sett til X20XEV (136hk ecotec) gir 150 ærlige hk.

Det som følger med i pakka er grenrør og kammer, ta det til etterettning at så "mye" gir så lite.

Er nu merkelig at man får 23hk mere på en x25xe (V6) ved å fjerne kat, eksos og filter. Med mer eller mindre at han som tok den testen målte alvorlig feil.

Når det gjelder settet så kan du plusse på 8-10 ved å sette på effektanlegg 2.5".

 

Når det gjelder min bil så er det ikke bare effektanlegg og filter. Bilen har ytterligere modifikasjoner under panseret. Eksosmanifoilen er sveiset i Sverige og de sa at jeg burde få noen hk mere etter sveisingen. Hva som er gjort har jeg ikke peiling på. Så er bilen trimmet av en som har trimmet biler lenge og som har skrudd på Opel motorer en stund, han sa at jeg ville få en del HK mere av det han gjorde, hva som er gjort vet jeg ikke. Les litt bedre før dere setter i gang med all den jamringen over ditt og datt.

Det er bare ca. regnet ut at jeg har 160hk under panseret . Motoren er jo 8år så det kan jo være at jeg bare har 120hk under panseret, men den er blitt holdt i god stand helt siden jeg fikk bilen.(Skiftet kammer, smurt motoren, service og skiftet ut et stempel)

 

Kjøpte nye baklys i dag pga. mange som ikke likte lyktene, så satt jeg enda peng inn i et tanklokk deksel fra steinmetz.

Og fangeren fra Mattig er enda ikke kommet, mistet under transporten eller noe slikt.

Fikk i tillegg xenon lyktene til å virke uten høydejusteringen. Slet litt med de, i og med at verken Bosch eller de tekniske folkene hos Opel i Tyskland hadde peiling på hvordan de skulle kobles. Alt de sa var at "du må ha de xenon lyktene montert på orginalt"

Mens hos Opel forhandlere her i Norge hadde ingen peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh fy faaaaaaaaaaaaaaaen!!!!!!!1

 

 

Holder dere på ennå?!?!

 

gi faen i den trim prosessen deres kom dere heller ut på bane og vis hva dritten deres er god for!!!

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by InFlames

jeg har 192,394 hk i min bil, har fjerna katalysatorn å så har nån skrudd på den (men vet ikke hva) men det er det jeg ca mener jeg har :D :D

 

Sier den "pthssssh" når du girer? :D

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår