Gå til innhold

Etter 8år og litt bannskap er bilen ferdig... nesten, men bilder finnes

Ranger emnet


mihkku

Anbefalte innlegg

Originally posted by Mikke

Jeg fikk 21 hk til i Vectraen min, men da med chip, filter og eksos. 170 før benk 191 etter benk :) (2,5 v6)

 

Synes det var lite HK å hente fra chippen, skal jo ikke være så lite på en V6'er, trudde man fikk mere økning enn bare 21.

 

Ved å fjerne kat-, sette på filter og eksos så får man 20++ hester. Går en V6'er stasjonsvogn her i Alta og han har gjort det. Han fikk 193hk på benk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by mihkku

 

Synes det var lite HK å hente fra chippen, skal jo ikke være så lite på en V6'er, trudde man fikk mere økning enn bare 21.

 

Ved å fjerne kat-, sette på filter og eksos så får man 20++ hester. Går en V6'er stasjonsvogn her i Alta og han har gjort det. Han fikk 193hk på benk.

 

Uten og chippe? Vet v6'ern er lett og trimme. og tåler vist litt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Radiaki

snille benker i nord har jeg hørt...

 

Kan godt stemme :) Men er vel ikke lenge til så må dynotestene også følge etter vårt kjære hjemmland Norge, med strenge restriksjoner og avgifter :)

 

Får vel målt mine HK'er på sommertreffet, nøyaktig :)

 

Mikke, avhenger vel av merke også. Kan godt være mulig at man ikke får mere ut av en chip på en Opel V6'er. Men jeg mener at man skal få mere ut av det...

Blir nu i allefall en helvettes lyd, er en med en 1.6 Vectra i Lakselv som har chippa sin. Råere lyd enn det jeg har i allefall, fra motoren that is :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by funkes

 

Effektanlegg 10 hk

Luftfilter 8 hk

En ny kam 14 hk

En chip 13 hk

"Nå har jeg 46 hk mer..." Det blir litt feil men ;)

 

her er det nokk mye feilja..

 

effektanlegg? med mindre du har komplett med race grenrør fjerner cat osv. så får du sjeldent mere enn max 8-10hk.. du grå jeg vel utifra har kun en thorshov potte bak. dvs. du taper 5hk .

 

luft-filter?.... siden når fikk mann 8 hk?.... jeg vil tippe på 2-4hk OM du i det heletatt fikk noe.

 

kammer 14hk?. jah jøss..

 

chip 13hk?... Såfall bør denne chippen stilles inn 100% og selv da får du nokk ikke så mye..

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mihkku

Blir nu i allefall en helvettes lyd, er en med en 1.6 Vectra i Lakselv som har chippa sin. Råere lyd enn det jeg har i allefall, fra motoren that is :)

 

Hva har chip med råere lyd å gjøre? Vet du i det hele tatt hva en chip gjør?

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mihkku

Blir nu i allefall en helvettes lyd, er en med en 1.6 Vectra i Lakselv som har chippa sin. Råere lyd enn det jeg har i allefall, fra motoren that is :)

 

 

 

haha... Du er faen meg rå kar ass.. huff....

 

er du sikker på at han ikke kjører med en slik'en da?

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=38786&item=7913867255&rd=1

 

 

for da ruuuuuuuler han gata azz...

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

 

her er det nokk mye feilja..

 

effektanlegg? med mindre du har komplett med race grenrør fjerner cat osv. så får du sjeldent mere enn max 8-10hk.. du grå jeg vel utifra har kun en thorshov potte bak. dvs. du taper 5hk .

 

luft-filter?.... siden når fikk mann 8 hk?.... jeg vil tippe på 2-4hk OM du i det heletatt fikk noe.

 

kammer 14hk?. jah jøss..

 

chip 13hk?... Såfall bør denne chippen stilles inn 100% og selv da får du nokk ikke så mye..

 

 

Det var et eksempel på hvordan noen tror at man kan regne sammen effekt, ikke et forsøk på å komme med riktige effekter...

 

Men koselig at du kommenterte det og fikk slått i hjel to minutter av livet ditt.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske utrolig at det er så mange som tror at det er så mye effekt å hente i å fjerne katalysatoren også..

 

170hk av en ecotek med filter, eksos og fjernet kat, jaja..

om du er heldig har du litt over 140, ikke noe mere!

 

Tape-R: Hvorfor skulle ikke kammer gi 14 hk?

Har jo veldig mye å si hvilke kammer det er da. kan muligens være vanskelig å klemme ut 14hk ekstra med originalt innsug og grenrør/eksos dersom det allerede er annen trim, men hvis ikke, tror jeg det er mange kammer som kan gi dette og enda mer.

 

er selvfølgelig enig i tankegangen din.. skulle en ha regnet slik, ville jeg (vectra 2000, 150hk originalt), hatt ihvertfall 360hk :D

1990 Vectra 2000 16v Turbo

1986 BMW E-30 325i

 

 

...motorer uten turbo suger...

...bokstavelig talt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår