Gå til innhold

Radiaki

Bruker
  • Innholdsteller

    274
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Radiaki

  • Bursdag 09/09/1977

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    535i
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1996
  • Yrke eller sivil status
    IT prosjektleder ting tang
  • Motor (eks 1.6)
    3.5
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    coilovers, bremser osv osv

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Oslo området..

Radiaki's Achievements

  1. Hartge felger er aldri feil sier nå jeg.. :)
  2. Det skal være greit med plass der, siden kassa på 1.8'n er ganske liten.. men en løftebukk er sikkert fint uansett :)
  3. For å være op på irc må du være - gal - gammal - mer gal - full av obskøne meninger Det er derfor jeg og Dr_S er ops der.
  4. 1.18 med Z3 coupe 2.8, med org understell og punga dempere bak.. ikke prøvd på tørt føre i år med komplett nytt understell, men utifra oppførselen til bilen på autoslalom bør jeg kunne lukte på rundt 1.10 på skogen nå, såfremst det viktigste komponentet funker (dvs meg). Synes forøvrig at banedekket blir værre og værre der, så tidene går sikkert noe opp :)
  5. Du kan ihvertfall velge oppretter selv (så lenge det er et verksted godkjent av forsikringsselskapet). Såvidt jeg vet kan du ikke velge takstmann selv, men du kan kreve en annen vurdering. Det normale er vell at man selv velger verksted, de tar takst, så kommer forsikringsselskapets takstmann og går igjennom taksten sammen med verkstedet og ser hva de blir enige om. Når dette er gjort kan man velge om man vil ha kontantoppgjør (fikse selv) eller igangsette rep., evt. krangle på at bilen bør vrakes hvis skadene er av ca samme omfang som bruktpriser på en tilsvarende bil. Forøvrig, hvis man er så uheldig å påføre bilen skader som tilsier at større flater vil bli lakkert, og man vet at resten av bilen ikke er kosmetisk pen, lønner det seg å spandere på lakk av resten av bilen samtidig.. Da ender man stort sett opp med en bruktbil verdt mer enn det man startet med, i motsetning til en hvor halve bilen er lakka og resten er gammal og jævlig..
  6. Er ikke noe bonustap ved glasskader. De fleste selskaper (alle?) har en gitt egenandel ved skifte av rute (stort sett lavere med fullkasko enn med delkasko, har du kunn ansvar betaler du alt selv), og gratis rep. av småskader. Generelt sett får du bonustap hvis du velger å benytte deg av kaskodelen av forsikringen (i.e. i saker med delt ansvar eller alt ansvar på deg). Blir du derimot f.eks. påkjørt bakfra er det motpartens forsikring som dekker skadene, uansett hvilken forsikring du har, og du bruker ikke egen kasko. Dermed heller ikke noe bonustap.
  7. Han har da bygget bilen for bruk på bane, samt lisensiert kjøring i driftbattle, så selvsagt skal han beholde buret :)
  8. Da er bilen solgt, og jeg ønsker ny eier lykke til videre :)
  9. Active Autowerke selger ferdig dobbel-kompressor kit til E39 M5.. http://www.activeautowerke.com/supercharger/e39m5/main.php Men som nevnt over, du vil få en liten utfordring mtp. elektronikken, siden S62 (og M62) motorene ikke er bare bare å putte i her og der uten tilhørende elektronikk :)
  10. 235/40/18 front og 265/35/18 bak på min E39, senka maks av hva H&R coiloverne klarer. Subber ikke. 18" E60 M5 felger, husker ikke bredden i farta ,)
  11. 235 forran og 265 bak går helt gull på E39 hvis man ikke har spacere, feil felger og møkkaunderstell ;) Min har aldri subbet, sikkert fordi H&R coiloverne er så stive at du ikke klarer å rikke på dem manuelt .. :)
  12. Stiv er den i massehvis, med H&R coilover og powerflex foringer her og der, samt tårnstiver. Men den er så jevla tung ;) Mye masse som skal bevege seg smidig gjennom ekle trange svingete små drittbaner.. en liten lettere bil er så evig mye morsommere på norske baner ;) Men vi får se.. tuktet den litt på Våler i fjor, og et par runder på Rudskogen, går jo tåelig greit unna.
  13. Den bilen egner seg dårlig på norske baner, en av årsakene til at jeg vil selge.. noe E30 retta kunn mot bane frister mer.
  14. Nah, men bilen har stått i garasje i vinter, og den egner seg dårlig til prøvekjøring på vinterføre/dekk. Jeg har fremdeles lyst til å selge (dvs fornuften har lyst..) og anskaffe en mere snusfornuftig bruksbil + et rent banebygg.. får se :)
  15. Jada, men siden jeg har en flott e34 518i som vinterbil har ikke interessen for bil vært helt på topp.. men nå som sommerdekka er på e39'n og tørr asfalt titter frem så kommer den vell tilbake.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår