Gå til innhold

Gringo

Bruker
  • Innholdsteller

    654
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Gringo

  • Bursdag 11/24/1974

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Dama og bil :)
  • Modell (eks S4)
    80 Quattro
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1984
  • Yrke eller sivil status
    UNKNOWN
  • Motor (eks 1.6)
    ?
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    ?

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.wot-racing.tk
  • Bosted
    På en høgger nær deg...

Gringo's Achievements

Løyntant

Løyntant (5/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Som topic sier, noen runder med 80quattro.com/Sølvpilen på VACN sitt treff på Rudskogen i september. Youtube; http://www.youtube.com/watch?v=__XR_0_xEOU eller lagre mål som; http://home.online.no/~pa-guill/Car%...om%20@%20VACN%
  2. Ser du fikk med noen bilder av min gamle 80q, har du noen bilder av den fra banen ?
  3. Dytter den ut her også for de som skulle være interessert i gamle Audier :) http://home.online.no/~pa-guill/Car%20Movies/80quattro.com@dyno.wmv
  4. Kul film :) Får til og med sett Audien min på bane i noen sekunder ( sølv 80Q ) takk takk :D
  5. Nye speil er monter, listene er kjøpt inn. Den kommer tilbake :race
  6. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=16538 Om du ikke alt har sorte dørpanler og baksetebekledning da.....
  7. Du leker deg mye med fwd skjønner jeg ? Eller kanskje du leker deg med 4wd og gateslicks ? Vi bygger alle biler etter forskjellige kriterier og resultatet er at de egner seg for forskjellige ting. Å kjøre fort, les; pushe rundetider, er like viktig for noen som å legge den største "breien". Uansett så er det å teste seg selv og bilen en like viktig del som å ha det morro. Hvis alle viser hensyn til hverandre og bruker speil flittig så er det uproblematisk at vi alle har det morro samtidig.
  8. Plager ikke meg egentlig å kjøre med driftere på banen samtidig så lenge de bruker speil som alle andre og slipper forbi de som er raskere. Eks som du nevner med EVO`n er jo perfekt, du kjørte raskere enn han uansett kjørestil og han burde brukt speil og sluppet det forbi.
  9. Jeg personlig har ingen problemer med drifting biler på banen, men jeg ser det skaper endel problemer for andre. Det ble også nevnt av noen andre i denne tråden at Kenneth M. måtte holde igjen pga andre biler på banen, det jeg poengterte var at dette ikke er noe enmanns show, og at også han med sin noe spesielle kjørestil hindrer andre på banen. Stillestående burning på banen synes jeg derimot skulle vært forbudt da dette er fullstending unødvendig og skaper farlige situasjoner. De som vil bruke opp dekk kan vel få 10 minutter til det på slutten av dagen. Corradoen var kanskje ikke den raskeste på banen, men det er heller ikke poenget. Faktum er at den var raskere enn mange andre, både blant de som kjørte idealspor og de som driftet. Til tider ble man liggende å "stange" rundt hele banen fordi man desverre ikke hadde nok pulver til å passere på rettstrekket ( for der tør jo alle å holde flat pedal ). Det viktigste når man ser på treffet som helhet er at alle MÅ lære seg å bruke speil, vike for de som ligger å stanger bak dem og at flaggvaktene bruker det blå flagget hyppigere. Alt i alt ting som gir oss sikkrere og morsommere banekjøring.
  10. Nei, de stillte til disposisjon slik at barna kunne få sitte på under kontrollerte forhold.
  11. Takk til Konrad og gutta fra Bauda for bra organisert opplegg og mye morro. Stå på ! Synd du er skuffet, jeg lurer nesten på om du kjørte på banen selv. Det er nemlig aldri en skuffelse å få kjøre på bane. Det jeg kan nevne til ditt inspill er at folk som kjører må lære seg å bruke speilene. Jeg har kjørt på div banetreff og merker at det er stor variasjon i speilbruk. Regelen er at man skal vike for raskere biler og slippe de pent forbi på ett sted som er egnet for dette; rettstrekket etc. Du nevner at feks Kenneth Moen hadde sluppet å holde igjen på kjøringen. Vel, med hans kjørestil så er det vel nesten heller tvert i mot. Drifting er og blir en showstil og for oss andre som pusher rundetider med idealsporkjøring så er det faktisk han som ligger i veien for oss selv om vi skulle hatt halvparten av hestene hans. "Drifterene" var til tider irritasjonsmoment da de bruker hele banen og det er fullstendig umulig, for ikke å nevne risikablet, å kjøre forbi de. Ved en anleding mistet en av "drifterene" kontrollen i langsvingen og ble nesten topedert av en "idealspor kjører". Sånn til ettertanke så føler jeg at drifterene burde kanskje få kjøre i egne heat og at "vi andre" burde øve på speilbruk slik at vi slipper å ligge å stange i tregere biler. Film og bilder må jo bli lagt ut snart. Så ørten karer med kamera der.
  12. 3 vs 4 bar fpr har med dyseoppsettet og pumpeoppsettet på henholdvis langsgående og tverrstillte 1.8T. Det ene er ikke bedre enn andre fordi slik løsningen er fra fabrikk så blir resultatet det samme. Hva gjelder K03 så er det mye "myte" og mye forvirring. Langsgående/inline A4,Passat, A6 etc er levert med standard K03 fra fabrikk. Her er det ingen variasjoner, selv ikke på 180hk utgaven. Tverrstillt/transverse A3,GolfIV,Bora,Leon etc er levert med endel forskjellig. K03 vanlig K03 "sport" med annerledes wastegate actuator K03 SPORT med K04 innsugsturbin, denne eksisterer ikke i følge produsent men den er allikevel levert oginalt på endel VAG. Hvilken av de tre nevnte turboene du har på din bil er umulig å si. Det er ingen logikk eller system på hvilken motorkode/prod år som kom med de forskjellige turboene. K03 og K03 sport kan man finne på delenummer om man er heldig, for å sjekke om du har K03 SPORT så må du rett og slett ta av turboen/bruke speil og vite hva du ser etter. Håper det ble litt mer klarhet i det du lurte på.
  13. Jeg har sluttet å poste her, men greier ikke la være. Over 200hk i bilen som han har med kun chip, filter og bakrepotte nytter ikke. Har du 200hk på det oppsettet så blir livet på den motoren meget kortvarig. Bytte til 4 bar fpr er i hans tilfelle meningsløst da han alt har det. 4 bar fpr er standard på VAG 1.8T inline motorer, mens på transverse 1.8T så er det standard med 3 bar. Som det blir nevnt her så er problemet turboen. Den greier rett og slett ikke å levere nok luft til 200hk på en driftsikker måte. Dersom man har litt mer en gjennomsnittet greie på dette og ikke lest seg til all kunskapen sin på div nettsider så kan man se på compressormappet til denne turboen at man har problemer dersom man ønsker 200hk av en K03. Man vil kunne se at man kommer utenfor området hvor virkingen er høy og over i ett område hvor flow er lav og temperatur bli høy. Jo varmere det blir jo mindre hester får du. Filter gir deg NULL hk på en turbomotor. De som sier noe annet kan ryke og reise. Turbotrykket ditt er styrt elektronisk, dvs ber du om 1 bar så vil turboen din levere 1 bar hverken mer eller mindre. Det eneste du oppnår ved å forbedre luftintak/filter oppsett er å få hurtigere respons. DVS du får 1 bar FORTERE men like fremt 1 bar og null og niks mer. Respons gir ikke HK. En bolt on turbo for din bil er 5304 988 0015 fra KKK ( Borg Warner ), den er større enn den du har i dag er oppgitt med max power output på 162Kw/220hp (DIN). Max continuerlig eksostemp på 930 grader og 950 grader i peak. Denne turboen kan tynes til å gi 250hk med det rette oppsettet. "Det rette oppsettet" har en tendens til å koste endel; 5 bar fpr, custom chip, frontmontert intercooler, 3" downpipe fra turbo - 2.75" bakover, ny bypassventil + div pakinger. Dette og det faktum at turboen i seg selv lett koster 11.000.- +mva gjør at andre "kit" er mer kostnadseffektive og gir ofte mer HK i tillegg. Om bilforumet.net skal ha noen verdi så må folk slutte å poste svada her. Kanskje forumet greier å vinne tilbake noen av de brukerene som ikke tror på alt de leser på nett.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår