BLACK.PEARL Skrevet Mai 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2004 Hei Får en 97' Mercedes E220CDi til en veldig billig penge. Haken er km. standen som er skummelt høy. Bilen kjører bra, og merkes ikke så sliten som den kanskje er. Tenkte å hive ut den motoren som er i nå, og installere en brukt-ny en. Enten på bilopphøggeriet i Norge/Sverige eller Tyskland. Hvordan er dette med avgifter da? Tenkte å bytte til motor samme volum og effekt. Hvordan straffer avgifts-Norge slike motorbytter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cathan Skrevet Mai 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2004 Det er et eller annet med at man må betale avgifter for kreftene hvis den er registrert fra 1/1-96, så du må nok betale for det. Tviler på at det er billig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dalheim Skrevet Mai 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2004 trenger vell ikke betale noe hvis du bytter til en motor med samme effekt og volum. de avgiftene ble jo betalt når bilen ble kjøpt. Siter 07 suzuki GSXR750 08 subaru outback 2.0D premium 06 subaru impreza wrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Mai 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2004 tror det lønner seg helt klart for deg å bytte motor i norge hvis du vil ha byttet godkjent... er ikke helt sikker på hvordan det er med import av motor fordi, om du må betale på avgiftene der... ingen som kan noe om det her? jeg er også interessert i mulig kjøp fra utlandet Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cathan Skrevet Mai 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2004 Originally posted by dalheim trenger vell ikke betale noe hvis du bytter til en motor med samme effekt og volum. de avgiftene ble jo betalt når bilen ble kjøpt. Jeg leste visst ikke hele innlegget. Han trenger ikke å betale ved lik effekt. Du må betale noen import avgifter hvis du henter motoren fra et annet land. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Mai 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2004 So far so good :) Andre med kommentarer til saken? Menne... Søker på nbfbildeler.no etter deler på nettet, andre nettsider dere kan anbefale meg å søke gjennom? Takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Mai 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2004 Originally posted by Cathan Jeg leste visst ikke hele innlegget. Han trenger ikke å betale ved lik effekt. Du må betale noen import avgifter hvis du henter motoren fra et annet land. Kan du ikke øke effekten med max 15% uten å betale avgift for det....?? mener å ha hørt det en plass Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet Mai 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2004 hvis du skal importere motor fra utlandet så er det kun moms som skal betales. Hvis du da kjøper motoren din av en næringsdrivende, så kan du stikke innom tollkontoret i det landet du kjøpte motoren. Hvis du da har med deg kvitteringa, som du fikk når du kjøpte motoren, og legger den fram for tollerne så får du refundert den momsen som er blitt betalt på den motoren i det landet. I norge så har vi ikke toll på bilutstyr.Når det gjeder avgifter i form av effektøkning så må du nok betale noe til den norske stat hvis du kjøper en sterkere motor. som nevnt tidligere dette gjelder på biler som registrert første gang i norge etter 1.1.1996. Hvor mye avgift det kommer på avhenger av hvor gammel bilen er og hvor mye effekt økning den nye motoren har. I ditt tilfelle så skal du ikke trenge å betale ekstra avgifter til staten siden du har den samme motoren. ps. Norsk moms 24% Svensk moms 18% Tysk moms 14% Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cathan Skrevet Mai 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2004 Originally posted by VolvoMan Kan du ikke øke effekten med max 15% uten å betale avgift for det....?? mener å ha hørt det en plass Ikke hvis bilen er reg etter 1/1-96. Skal se om jeg finner link. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlaLarsen Skrevet Mai 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2004 Hvor lang har egentlig denne bilen har gått? Antar det der en gammel taxi. Disse bilene er jo ofte fulgt service osv til punkt og prikke. Tror ikke det er motor som er det første som ryker på disse bilene, har sett flere av disse som har gått 700k uten problemer. Da med kun skifte av vanlig deler som dempere, foringer osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Mai 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2004 Originally posted by Kjasse Hvor lang har egentlig denne bilen har gått? Antar det der en gammel taxi. Disse bilene er jo ofte fulgt service osv til punkt og prikke. Tror ikke det er motor som er det første som ryker på disse bilene, har sett flere av disse som har gått 700k uten problemer. Da med kun skifte av vanlig deler som dempere, foringer osv Den har gått 700k den og :p Menne... Demping av dempere etc. tror jeg kommer uansett :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.