Gå til innhold

Feil med dieselvarmer og ABS

Ranger emnet


MrTiger

Anbefalte innlegg

Har misstenkt at dieselvarmeren ikke fungerer som den skal. Plugget i en osb2 blåtann adapter og en app til mobilen.

Fikk lest ut disse feilmeldingene på 18 - Aux.heat

00664 Fuel gauge

01406 No flame

02251 Heater unit locked.

 

Det skal være nok diesel på bilen, den står ikke på reserve.

Noen forlag på hva som kan være feil her?

 

Det har dukket opp en varsel på abs og esb i dashbordet. De tennes likt etter at jeg har kjørt en 50-100m

får opp denne feilmeldingen under 03 - ABS brakes

00287 Right rear ABS wheel speed sensor - G44

 

Er det sensoren på bbakhjulet som er kaputt?

 

 

Håper noen kan komme med noen tips til meg:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt abs føler da den er slitt sitter bak på bilen, er ikke noe stor jobb dette gjort på ca ti min

Den første der er feil på ekstra varme motorstyring?

fuel gauge betyr at du har kjørt med litte diesel så prøv og slett feilmeldingen og fyll på bilen kjør noen uker så kan det hende den blir bra igjen.

Kan hende det står at den er lukket da må du åpne den igjen får å slette meldingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hadde samme problemet med golf 04 mod den lyste abs esp sammen bytta hjullager på den nå får bare litt sia da ble det løst

Kan ikke skjønne at det er noe forskjell på disse bilen da det er samme system?

abs ringen går vel ikke å bytte på disse bilene da den er  ligger sammen med ytre drivledd?

Om ikke hjullageret får kontakt med dette så vil den ikke virke sammen med abs?

Om abs er defekt så skal ikke esp lyse heller.

Nå skal jeg ikke påstå at det er dette som er problemet her men høres sånn ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABS sensor og ABS ring brukes av ESP systemet for å vite verdier.
ABS ringen sitter i hjullageret derfor ble problemet ditt løst ved bytte av hjullager.

Om ABS systemet er defekt vil også ESP slutte å virke.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har nok rett når det gjelder at det er hjul lageret som er defekt. Kjøpte en ny abs sensor og kunne ikke måle noen forskjell på disse. så jeg monterte ikke den på. Får byttet den inn igjen. Kjøper da et nytt hjulnav. Ser at abs kransen ser ganske slitt ut, så jeg tenker at det er denne som er problemet.

Noen som har erfaringer med autodeler.co.no . ser at de har veldig bra priser...eller er kvaliteten veldig dårlig på produkter fra de?

 

Noen som har en guide på hvordan man bytter hjulnav på touran? Hva trenger jeg av verktøy....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av med hjul, skru av caliper og brakett, ta vekk bremseskive, fjern senterkopp og skru ut bolt/mutter.

Nå er det bare å trekke lageret/navet ut, men dette kan sitte litt så du må nok bruke en hammer.

Rengjør huset godt og smør det litt slik at det nye lageret glir lettere inn, vær litt varsom når du gjør det så du ikke får det inn skjevt.

Nå er det bare å montere alt sammen igjen, bolten/mutteren skal ha 200nm + 90 grader hvis jeg ikke husker helt feil.

 

Før du gjør noe som helst, sjekk at du har verktøy til å ta av sentermutter/bolt.

Dette kan være en 6 kant mutter, 12 kan mutter eller en 12 kant bolt. 12 kant kalles også XZN

Husker dessverre ikke dimensjonen på de.

 

Ang. delebestilling så har jeg hørt litt av hvert som de du refererer til, jeg ville heller kjøpt HER eller HER

Sistnevnte er jo en god del billigere.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Dette er et lukket lager å trengs ikke smøres med fett, det er gjort under produksjon. 

Til info, når hjullager settes inn med fett, brukes hjullagerfett. Fåes hos Würth, Biltema ol.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår