Gå til innhold

Vw Passat b8 2015 mod, Feil med varme i bilen

Ranger emnet


Kai1997

Anbefalte innlegg

Hei, 

jeg har problemer med å få varme på førerside i bilen. Jeg har sjekket att spjell/motor går, (bare utvendig av luftkanalene) jeg har også flushet systemet på den etter som det var masse drit. Jeg har også målt med varmesøker på rør inn/ut på varmeveksleren og temperaturen er den samme. Kan den ha gjennomstrømning men tett i kjøleriller?

Til info kommer bilen som vanlig opp i  90 grader. 
 

noen tips ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt merkelig at det, på en såpass relativt 'ny' bil var nødvendig å flushe pga masse drit? Har det blitt etterfylt med feil frostvæske, eller kan det ha gått hull på silikapose i ekspansjonstank, som gjør varmeregister mer eller mindre tett? Får du normal varme på passasjersiden så er årsaken spjeldmotor eller innfestning mellom denne og spjeld. Flere motorer har også to kjølekretser, med to separate termostater, slik at normal motortemperatur ikke nødvendigvis betyr at det er normal temperatur til varmeregister.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Uhyre sjeldent varmen blir borte på førersiden først hvis registeret er tett, varmen forsvinner stortsett først på passasjersiden.

Større sannsynlighet at spjeldmotor til temperaturspjeld har hoppet av eller gått istykker. Sitter opp til høyre for pedalene. 

 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår