hifiman Skrevet Mars 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2012 Hei! jeg har en VW GOLF 2 1,6 91mod idag kjørte jeg en liten tur men syntes at bilen dro så dårlig (dårligere enn før) så når jeg kom hjem så sjekka under lokket der jeg fyller på olje og der var det nesten som majones under ikke mye men litte grann. Jaja tenkte jeg da er toppakningen gåen :( men etter å lest litt på internett så gikk jeg ut for å sjekke litt mer da var det nesten 3 timer siden jeg kom hjem og da var det ikke noe "majones" farge under lokket der jeg fyller olje. det er heller ingenting enn olje på peilepinnen, kjølevæske var også mer enn nok av. Sjekka også eksosen og den var blank og ikke hvit. er da toppakningen gåen ? eller var det bare kondens under oljelokket ? men hvorfor dro bilen så dårlig , med engang det var en liten stigning på veien ? på forhånd takk for alle svar :) PS! siste oljeskift var juni ifjor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mars 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2012 Litt "majones" p.g.a. kondens under oljepåfyllinga er normalt etter litt vinter. Tørk det av. Kommer det ikke igjen, og oljen på peilepinnen er OK er alt vel. Om det heller ikke er forbruk av kjølevann eller olje, er trolig topp-pakning OK. Dårlig trekk-kraft, var det bare et engangstilfelle, eller er den blitt slik? -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hifiman Skrevet Mars 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2012 Litt "majones" p.g.a. kondens under oljepåfyllinga er normalt etter litt vinter.Tørk det av. Kommer det ikke igjen, og oljen på peilepinnen er OK er alt vel. Om det heller ikke er forbruk av kjølevann eller olje, er trolig topp-pakning OK. Dårlig trekk-kraft, var det bare et engangstilfelle, eller er den blitt slik? -- ok det var gode nyheter , da kan jeg ihvertfall kjøre med bilen ? :) bilen har bestandig vært treg når det har vært oppover bakker, for eks når jeg ligger i 80 i femte gir så må jeg ned i 4 ellerså går det veldig tregt... vet ikke helt hva det kan være ? forgasser problem kanskje ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2012 Det er jo en 1,6 så det er jo ingen racerbil så det er nok ikke noe galt :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hifiman Skrevet Mars 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2012 Det er jo en 1,6 så det er jo ingen racerbil så det er nok ikke noe galt :) takk for alle svar :) da ble jeg litt lettet var veldig redd for at toppakningen har gått , men nå ser det ut som det ikke var det å"det er bra :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2012 ville ikke bekymret meg før det var utelukkende majones på peilepinne. dårlig motorkraft, kan jo være en sliten kam, om du har sjekket ut de vanlige tingene først. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2012 Emulsjon kan også komme av hygroskopisk olje, som Shell sine motoroljer. Der blir motor, slanger, innsug mm fylt opp av dette svineriet, enda mer ved hypprig småkjøring. Skift olje til annet merke og problemet er som regel borte. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hifiman Skrevet Mars 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2012 Emulsjon kan også komme av hygroskopisk olje, som Shell sine motoroljer. Der blir motor, slanger, innsug mm fylt opp av dette svineriet, enda mer ved hypprig småkjøring. Skift olje til annet merke og problemet er som regel borte. når jeg tok oljeskift ifjor på verksted så brukte dem statoil olje. etterfyllte for en uke siden med den olje jeg hadde liggende det var Castrol er vel det VW bruker visst jeg ikke tar helt feil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2012 Møller bruker mye Shell-olje, beklageligvis. Oljer bør heller ikke blandes, har du olje fra Statoil så etterfyll med samme olje. Er mest sannsynlig Statoil-olje de selger på Biltema, kjøp evt. der (5W-40 eller 5W-50 helsyntetisk). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2012 Shell-olja vil jeg fraråde, Reis heller på COOP OBS!Bygg og kjøp Mobil1, Det merket jeg stor forskjell på en 1.8-20V, motorgangen endret seg positiv, bilen brukte mindre og motoren ble reinere inni. Dyr er shell-olja også, og tynn som vann. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg