Gå til innhold

*haster* er topp pakningen min gåen ?

Ranger emnet


hifiman

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har en VW GOLF 2 1,6 91mod

idag kjørte jeg en liten tur men syntes at bilen dro så dårlig (dårligere enn før)

så når jeg kom hjem så sjekka under lokket der jeg fyller på olje og der var det nesten som

majones under ikke mye men litte grann. Jaja tenkte jeg da er toppakningen gåen :(

men etter å lest litt på internett så gikk jeg ut for å sjekke litt mer da var det nesten 3 timer siden

jeg kom hjem og da var det ikke noe "majones" farge under lokket der jeg fyller olje.

det er heller ingenting enn olje på peilepinnen, kjølevæske var også mer enn nok av.

Sjekka også eksosen og den var blank og ikke hvit.

 

er da toppakningen gåen ? eller var det bare kondens under oljelokket ?

 

men hvorfor dro bilen så dårlig , med engang det var en liten stigning på veien ?

 

på forhånd takk for alle svar :)

 

PS! siste oljeskift var juni ifjor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt "majones" p.g.a. kondens under oljepåfyllinga er normalt etter litt vinter.

Tørk det av. Kommer det ikke igjen, og oljen på peilepinnen er OK er alt vel.

 

Om det heller ikke er forbruk av kjølevann eller olje, er trolig topp-pakning OK.

 

 

Dårlig trekk-kraft, var det bare et engangstilfelle, eller er den blitt slik?

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt "majones" p.g.a. kondens under oljepåfyllinga er normalt etter litt vinter.

Tørk det av. Kommer det ikke igjen, og oljen på peilepinnen er OK er alt vel.

 

Om det heller ikke er forbruk av kjølevann eller olje, er trolig topp-pakning OK.

 

 

Dårlig trekk-kraft, var det bare et engangstilfelle, eller er den blitt slik?

 

--

ok det var gode nyheter , da kan jeg ihvertfall kjøre med bilen ? :)

 

bilen har bestandig vært treg når det har vært oppover bakker, for eks når jeg ligger i 80 i femte gir

så må jeg ned i 4 ellerså går det veldig tregt... vet ikke helt hva det kan være ? forgasser problem kanskje ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emulsjon kan også komme av hygroskopisk olje, som Shell sine motoroljer. Der blir motor, slanger, innsug mm fylt opp av dette svineriet, enda mer ved hypprig småkjøring. Skift olje til annet merke og problemet er som regel borte.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emulsjon kan også komme av hygroskopisk olje, som Shell sine motoroljer. Der blir motor, slanger, innsug mm fylt opp av dette svineriet, enda mer ved hypprig småkjøring. Skift olje til annet merke og problemet er som regel borte.

når jeg tok oljeskift ifjor på verksted så brukte dem statoil olje.

etterfyllte for en uke siden med den olje jeg hadde liggende det var Castrol er vel det

VW bruker visst jeg ikke tar helt feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møller bruker mye Shell-olje, beklageligvis. Oljer bør heller ikke blandes, har du olje fra Statoil så etterfyll med samme olje. Er mest sannsynlig Statoil-olje de selger på Biltema, kjøp evt. der (5W-40 eller 5W-50 helsyntetisk).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shell-olja vil jeg fraråde, Reis heller på COOP OBS!Bygg og kjøp Mobil1, Det merket jeg stor forskjell på en 1.8-20V, motorgangen endret seg positiv, bilen brukte mindre og motoren ble reinere inni. Dyr er shell-olja også, og tynn som vann.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår