Jump to content
Bilforumet.no

karsktoppen

Bruker
  • Content Count

    51
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

karsktoppen last won the day on June 6 2020

karsktoppen had the most liked content!

About karsktoppen

  • Rank
    Korporal

Recent Profile Visitors

552 profile views
  1. Har de sjekket trykket fra hovedpumpa? De får opp dette på diagnose utstyret når motoren går, det bør være over 150bar. Visst trykket faller og motoren stopper, så er pumpa gåen. Mulig verkstedet har sjekket dette på gamle pumpa, men kan være greit å sjekke det på nye pumpa også, i tilfelle.
  2. Hei, Ja overhalte pumpa med rep settet og skifta trykkregulatoren. Siden har bilen gått fint. Enn du, har du funnet noe feil?
  3. Okey da er den utelukket. Kinkig dette når du har skifta så mye å den ikke blir bedre... Har bestilt ny trykkregulator jeg, så får prøve med den når den ankommer. Har også bestilt rep sett til høytrykkspumpa .
  4. Dette spjeldet (til virvelkammeret) i bakkant er et kjent problem. Disse kan stripses fast i åpen stilling hvis staget bare hopper av.
  5. Jo den ble bra den gang men mye ble bytta samtidig, og det gjorde meg usikker på hva som egentlig fremprovoserte feilen. dette her gjelder en annen xl7. Den ledningen jeg skrev om i annen tråd gjorde at den ikke startet i det hele tatt, verken kald eller varm. Trykkregulatoren er skrudd på pumpa med to skruer. Hvis de på verkstedet skiftet pumpa og flytta over den gamle trykkregulatoren, så kan det være lurt å prøve med en annen.
  6. Hei, nei ingen svar her inne, men fått noen tips om å prøve en annen dieselpumpe(høytrykkspumpa), og eller skifte trykkregulatoren på pumpa. Har ikke prøvd dette ennå. Har du skifta trykkregulatoren?
  7. Hei, Sliter med at min xl7 06mod med 2.0 rhw motor stopper da den når driftstemperatur. Starter ikke igjen før den blir kald, ingen feilkoder. Har skiftet matepumpa ved tanken og sjekket dens ledninger, skiftet diesel filter men hjelper ikke. Noen som kan hjelpe?
  8. okey folkens, da er det liv i bilen igjen. syns nesten jeg må fullføre chaten ettersom så mange ble engasjert med masse hjelp og tips. Etter masse skruing, leting, måling ,fundering og røsking i håret måtte jeg selv gi opp. Fikk FALK til å kjøre bilen til et lokalt verksted som heller ikke fikk start på den, da endte den til slutt på et merkeverksted. Der måtte de også røske seg litt i håret etter at den ikke startet når de koda om nøkler og skifta startsperre modulen. Men de fant da til slutt et ledningsbrudd ved batteriet, under sikringsholderen i motorrommet. Der var en rosa ledning r
  9. Yes, må vel ringe suzuki verksted på mandag, er bare 10 mil til nærmeste så håper jeg slipper å dra bilen dit. og multimeter med den funksjonen må det nok gå å skaffe en plass. Joda det er litt interessant å lete feil, men dette ble litt vel omfattende etter min smak, derfor er det superkjekt med tipsa fra dere på forum. Skifta også over alt som har med startsperra å gjøre fra en delebil, alt fra rattstammen, medh.nøkkel, bsi-enhet, startsperre rele, styringsenheten(hovedhjernen ) men ifølge nightking så var visst ikke det noe vits, og det ble jo heller ikke noe bedring.
  10. Hei, har ikke et sånt multimeter men får forske litt videre på denne. Er litt merkelig at spenningen er redusert ja... Signalet til injektorene er positive, og likens på alle fire.
  11. Hei Konrad Rød den linken du skrev om er jeg meget interessert i å få dele med deg. jeg har startsperre trøbbel på min suzuki xl7 2007mod
  12. Har sjekket injektor kontaktene med prøvelampe nå, og det blinker svakt. Prøvde også på en annen xl7 med samme motor og der blinket lampa sterkere..... Den motoren starta riktignok men signalet skal vel ikke være sterkere av den grunn vil æ tro...
  13. Hei, ja det bunner nok sikkert i noe med startsperra. Fikk i kveld fram en feilkode nr 1517 coded anti start operation function faulty. Så ikke meldinga di Xr4ti før nå, men skal prøve å sjekke med prøvelampe på injektor kontaktene imorra. Hvis det er trøbbel med startsperra så er det visst ifølge andre tråder her inne vanskelig å fikse, men håper noen kan ha noen gode råd allikevel...
  14. Okey, nå fikk jeg sjekka registeret på ordentlig vis og det har ikke vært noe reimhopp. Alt ser greit ut, men ikke noe liv.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.