Jump to content

karsktoppen

Bruker
  • Posts

    59
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

karsktoppen last won the day on June 6 2020

karsktoppen had the most liked content!

Recent Profile Visitors

717 profile views

karsktoppen's Achievements

Korporal

Korporal (2/13)

4

Reputation

  1. Ja det er motorer med noen snedige utfordringer, og det vet vel du alt om nightking som jobber med disse. Synd motorene ikke er enklere og mer servicevennlige, for bilene ellers er knakende gode. Skal sjekke glødepluggene ja, enkleste først, rekner med de løsner fint, håper hvertfall det.
  2. Nei vet ikke om pluggene virker, må vel skru dem ut å prøve. De er jo nye, men det er vel egentlig ikke noe garanti for at de virker likevel. Hadde samme problem sist vinter også, da bytta jeg høytrykkspumpa og trykkregulatoren og det ble bra. Så no er det på'n igjen
  3. Hei, fikk målt glødepluggene i morrest og de får strøm. Da er vel Glødereleet sikkert i orden... Da er det bare å fortsette feilsøking, tips mottas
  4. Hei, ja okey kan ta prøvelampa på pluggene, det tenkte jeg ikke på. Takk takk, skal gjøre et forsøk.
  5. Hei, Xl7 2,0 rhw er treg å starte når det er kaldt. Pumetrykk er ok så jeg lurer litt på om det kan være Glødereleet som jukser ettersom den går litt ujevnt på tomgang noen sekunder etter start. Har skifta glødeplugger. Kan noen fortelle meg hvor dette releet er plassert? Og andre tips mottas gjerne
  6. Takk for svar Nightking, kjekt å vite før man begynner å fomle:) Har hatt bilen i noen år nå, så det kan nok være greit med en sjekk og rengjøring inni tromlene
  7. Hei, håndbrekket på min 07mod xl7 henger seg opp noen ganger. Hvordan tar man av trommelen på disse? Må man ut med hele greia, stikkakslingen og hele sullamitten eller går det å løsne bare trommelen fra utsiden?
  8. Hei, så bra det ordnet seg, men synd man må bruke så mye tid å penger på å finne ut av en slik skitfeil.
  9. Har de sjekket trykket fra hovedpumpa? De får opp dette på diagnose utstyret når motoren går, det bør være over 150bar. Visst trykket faller og motoren stopper, så er pumpa gåen. Mulig verkstedet har sjekket dette på gamle pumpa, men kan være greit å sjekke det på nye pumpa også, i tilfelle.
  10. Hei, Ja overhalte pumpa med rep settet og skifta trykkregulatoren. Siden har bilen gått fint. Enn du, har du funnet noe feil?
  11. Okey takk for det, blir spennende å høre
  12. Okey da er den utelukket. Kinkig dette når du har skifta så mye å den ikke blir bedre... Har bestilt ny trykkregulator jeg, så får prøve med den når den ankommer. Har også bestilt rep sett til høytrykkspumpa .
  13. Dette spjeldet (til virvelkammeret) i bakkant er et kjent problem. Disse kan stripses fast i åpen stilling hvis staget bare hopper av.
  14. Jo den ble bra den gang men mye ble bytta samtidig, og det gjorde meg usikker på hva som egentlig fremprovoserte feilen. dette her gjelder en annen xl7. Den ledningen jeg skrev om i annen tråd gjorde at den ikke startet i det hele tatt, verken kald eller varm. Trykkregulatoren er skrudd på pumpa med to skruer. Hvis de på verkstedet skiftet pumpa og flytta over den gamle trykkregulatoren, så kan det være lurt å prøve med en annen.
  15. Hei, nei ingen svar her inne, men fått noen tips om å prøve en annen dieselpumpe(høytrykkspumpa), og eller skifte trykkregulatoren på pumpa. Har ikke prøvd dette ennå. Har du skifta trykkregulatoren?
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy