Gå til innhold
Bilforumet.no

karsktoppen

Bruker
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Har en xl7 2007mod med rhw motor som ryker fælt hele tiden, blå røyk. Spesielt mye etter litt tomgangskjøring. Dette oppsto ganske så plutselig i vinter og er fremdeles likens. Bilen går som normalt og ikke noe feildiagnose. Kan det være dysene? Noen tips?
  2. Hei, skulle ta av returslangen til dysene for å kontrollere returmengden. På retur fra dysene dryppet det jevnt med diesel, men fra andre enden av slangen fosset det diesel, altså den slangen som via en liten treveis ventil kommer fra returen fra pumpa. Er dette normalt? Etter min forstand, med det trykket fra pumpa vil den da trykke diesel MOT dysereturen, synes det er merkelig.... Noen som vet?
  3. karsktoppen

    feil på trykkregulator? 2.0 RHW motor

    okey, da skal jeg sjekke dette. takker igjen
  4. karsktoppen

    feil på trykkregulator? 2.0 RHW motor

    tusen takk for mye god info nightking har sjekket kontaktene på matepumpa, de er Ok. har også sjekket ledninger til regulatoren som var Ok, men skjønner at jeg må konsentrere meg om sensoren istedet. Men hvor sitter den? synes det er bedre å spørre først og lete etterpå
  5. karsktoppen

    feil på trykkregulator? 2.0 RHW motor

    yes den er grei, litt dumt å miste sånne små deler på trange plasser. er mange "gjemmesteder" på disse motorene håper noen leser dette som har peiling på parametrene på regulatoren.
  6. karsktoppen

    feil på trykkregulator? 2.0 RHW motor

    Hei, takker for linken står mye bra der håper noen kan fortelle meg hvor mye motstand det skal være i regulatoren, vært greit å vite om den er defekt eller ikke før jeg betaler for en ny. Så lurer jeg også på om det er kurant å skru ut regulatoren, om det eventuelt kan bli innviklet å montere den igjen, er livredd for at det kan være mye smådeler som detter ut og små fjærer som spretter i hytt å pine fra pumpa når jeg tar den ut....er litt trangt der den står og vanskelig å se.
  7. Hei, Har en XL7 2007mod, med feilkode P0089 fuel pressure regulator 1 performance. Har sjekket ledninger fra regulator gul og grønn/hvit Ok. den gule har 11,4 volt med tenning på og null volt med tenning av, sjekket kontakter på matepumpe under bilen Ok, fjernet isolasjon på ledninger i plastskinne og sjekket nøye Ok. lurer litt på om det er selve regulatoren som er problemet, men er usikker på om det er bare å skru den ut og måle den? og hvilken motstand det skal være mellom kontaktene? svar mottas med takk
×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.