Gå til innhold

elboco80

Bruker
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

elboco80's Achievements

  1. Vært inne på tanken om at det kunne være noe sånt. Men regner med at ingen regulatorer er like ettersom det er forskjellige leverandører. Hvis alt hadde vært likt kunne jeg jo bare brukt den på den andre dynamoen jeg kjøpte
  2. Det er jeg litt usikker på selv også. Men merket av hjulet på den nye snurret betydelig lettere enn på den gamle.
  3. Reim er strammet og i orden. Skulle bytte dynamo i dag, men festene passet ikke så måtte sette inn igjen den gamle. Men fått bekreftet av dynamo ikke lader hos Toyota. Neste prosjekt blir og finne en dynamo til kurant pris. Er visst ikke og oppdrive på huggerier til diesel. Og ny koster fra 2500 og oppover😅 Sure penger for en så gammel og shabby bil
  4. Hei alle sammen. Jeg har en gammal Toyota Corolla som jeg trur dynamoen har ryki på. Starta egentlig under den verste kulda da batteriet røyk. Trudde det var dynamoen da også da jeg hadde flust av lamper i dashbordet. Men alt ble borte da jeg handlet nytt batteri. Hørte også en liten slark i Reina på dynamoen + en sval uling. Fikk strammet og da forsvant de siste lampene. Men i går så ble ulinga plutselig sterkere og batterilampa lyser konstant. Samt at drivstoffilter lampa lyser. Kommet ett par andre lamper også i dag. Men det jeg ikke skjønner hvis dynamoen er røket er hvordan batteriet kan veksle mellom 11.7 og 12.2v under kjøring? Skulle ikke v da gått nedover og ikke opp og ned? Ladet batteriet litt nå og da viste den 12.5. i går under kjøring så viste den 13.7 som er normal? Jeg vil tru det er dynamoen. Eller har dere noen andre hypoteser om hva det kan være?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår