johnseen Skrevet Juni 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2011 Hei:) det er ikke lenge siden jeg var og kjøpte bilen, og la merke til at den stiger till litt over 100 grader før viften starter ;s også er det satt inn hvite Audi S4 instrumentskiver, så jeg lurer på om det kan være at de ikke viser det samme som originale gjør? hvis ikke, hva kan det være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2011 Det kan være pga instrumentpanelet, men har mer trua på at termostaten ikke åpner da den skal. Termostat koster mellom 2-300,- Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juni 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2011 Er det nok kjølevæske? Sjekk både tanken og radiatoren. Ellers skal termostaten opne ved ca 90 grader. Virker som det er vanligt å teste denne i kokende vann. (for å sjekke om den åpner) Eg kjenner ikkje til Audi, men på ein del biler kan vannpumpa gje seg litt. Da blir det dårligare sirkulasjon og den lekker nok litt kjølevæske. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Juni 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2011 For det første, termostaten skal godt gjøres å bytte uten å ta av reg-reimen.. Se guiden jeg lagde. Den dekker termostat, reg reim, og vannpumpe http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a6-ur-s4-s6-100-c4-1991-1997/278573-guide-registerreim-bytte-audi-a6-c4-2-6-2-8-v6.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnseen Skrevet Juni 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2011 kjølevæska er grei, termostaten og vannpumpa ble byttet av forrige eier, så da var jeg fri for ideer, derfor jeg begynte og tenke på instrumentene, ettersom de ikke er originale;s er ikke noe tegn på at motoren blir for varm eller noe heller, men takker for kjapt svar, skal sjekke opp litt i morgen! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Juni 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 Ja du har et poeng der. Sikkert kalibreringen som er litt off Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Juni 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 Er det ikke å enkelt som å ta et Steketermometer i vanntanken? for å se hvor mange grader "off" den måleren i dashbordet er.... Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 At radiatorviften begynne å gå ved ca 100 grader er normalt. Om temperaturen ligger på rundt 90 grader under normal kjøring så er alt som det skal være. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Juni 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 Er det ikke å enkelt som å ta et Steketermometer i vanntanken? for å se hvor mange grader "off" den måleren i dashbordet er.... Tja, ikke så dumt det. Eller bruke en lasertermogreie og måle tempen her og der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnseen Skrevet Juni 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2011 viften begynner å gå på ca 100 grader, men hvis du ligger på 70-80 km/t i 5 giret, blir den litt over 90 grader ;s Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2011 Altså er alt som det skal være. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnseen Skrevet Juni 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2011 hm, okei.. i dag, når bilen gikk på tomgang, testet jeg litt, å da gikk den opp til 110 grader(ifølge måleren). ingen tegn på at den kokte eller var spess varm, men er litt kjedelig uansett da, blir liksom litt bekymret :b Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Juni 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2011 Med mindre du hører hissing og fresing så går det nok greit. Husk at frostvæsken hever kokepunktet så det begynner ikke å koke ved 100c Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krest Skrevet Juni 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2011 Hadde samme opplegget på min audi 80 2.8, var termostaten som fusket. Siter Audi V8 3.6 Audi A4 1.8 20V Quattro Ford Granada 2.8 Gl Audi 80 2.8E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg