Gå til innhold

Min Stratus 1997 modell

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Utvalget av lykter er ikke så stort til Stratusen, dessverre. Mange som modifiserer lyktene med både angel eyes, lisner, leds osv.

 

Så det er ikke å få kjøpt lykter med angel eyes, men det går ann å lage selv. Søker man litt rundt på nettet dukker det opp en og annen tråd som viser hvordan det kan gjøres.

 

Selv er jeg ikke noe stor fan av angel eyes (med mindre det er en bmw), og har enda tilgode å se en Stratus som ser bra ut med det :P

 

8060190275_large.jpg

 

Men vi er nå heldigvis ikke alle like, så noen liker det vel.... :)

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns nå den så litt stilig ut hvis den hadde vært litt mer gjennomført :P Hadde kanskje sett bedre ut me de "City LIghts'ene" så du får hos andy's ? Der er det jo Prosjektor linse til nærlys og reflektor til fjernlys. Hadde nok passet bedre me Angel eyes ringer der, siden lykta er delt opp inni ;)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok jo ikke fram det fineste bildet da ;)

 

Her er en med "retrofit"-lykter:

 

DSC02319.JPG

 

DSC02292.JPG

 

Det er det mange som gjør. Ikke det dummeste, kan bli ganske bra om man gjør det rett :) Men jeg ville holdt meg unna angel eyes uansett :P

 

En annen sak er at disse lyktene vil du jo aldri få godkjent. Dumt egentlig, siden lyset blir utrolig mye bedre og gjort rett vil jeg si at det er mye tryggere både for deg og de rundt :)

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden eg har skrive noke her inne no, pga eksamen og diverse. Men no er det sommerferie, så då blir det nok litt meir ;)

Eg har som nemd tidlegare nemd at eg har eit par delebilar ståande, og må no prøve å få demontert og fått vekk den eine.

Så er det noko deler nokon treng, så er det berre å ta kontakt på ei melding. Så får du vete om eg har det du treng. Kjekt å kunne vete at noko kjem til nytte ;) hehe

Bilen er ein sølvfarga 1996 modell LE, med 2,0l motor køyrd ca 200.000 (trur eg, hugsar ikkje heilt)

Her er nokre bileter, som ein ser har eg demontert litt inni, og litt ute. Har også lyktene som er demontert liggande inni bilen.

 

[ATTACH]23324[/ATTACH]

 

[ATTACH]23325[/ATTACH]

 

[ATTACH]23326[/ATTACH]

Interiørfargen er litt vanskelig å sjå, men den er grå, litt lysare/besjare enn den fargen som er i 1997 modellen.

[ATTACH]23327[/ATTACH]

 

[ATTACH]23328[/ATTACH]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har hatt eit lite prosjekt på gang i det siste, har jobba med å få skifte ut til led i det midterste bremselyset på bilen. Ville ha noko heilt spesielt, så meg ned og funderte. Enda opp med at eg ville det skulle stå "STRATUS" med LED bokstaver. Så eg laga meg ein mal som passa inni glasset på lyset:

 

[ATTACH]23474[/ATTACH]

 

Deretter fann eg meg ei plexiglass-plate som eg kunne skjere stil, og pusse på til den også passa perfekt inni lykteglaset. På plata limte eg på eit ark med "STRATUS" bokstavane på, den hadde eg tidlegare målt opp å satt eit merke for kvar 5mm, sidan eg hadde bestillt 3mm ledlys. Eg brukte ei nål og satte merke gjennom arket og ned på plexyglasset:

[ATTACH]23475[/ATTACH]

 

Neste steget var då å bore hull på kvar av merka, bora med 3mm bor sidan led'sa var 3mm.

[ATTACH]23476[/ATTACH]

 

Etter det måtte eg vente nokre dagar før led'sa som var bestillt på ebay kom i posten. dei kom med resistans for 12v, men valde heller og seriekople 7 og 7 lys, sidan dei skal ha 2v, og bilen leverer 14v under kjøring.

Så når dei kom var det berre å lime dei i plata, 79 ledlys til sammen :P og begynne å lodde i hope. Måtte teste litt under vegs også :P

[ATTACH]23482[/ATTACH]

 

Sånn ser den ferdig lodda plata ut:

[ATTACH]23483[/ATTACH]

 

Sidan det berre går ann å laste opp 5 bilder i slengen her, så får eg lage ein del to også, der eg viser det endelige resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg var ferdig meg "kretskortet", var det på tide å teste ut det heile, hadde berre 12V tilgjengelig der og då, så vart litt dårlig lys, men kom seg betre når det kom på bilen:

[ATTACH]23488[/ATTACH]

 

Og så var det berre å putte plata inn i glasset og legge på eit par stoppere med limpistol så plata ikkje er laus.

[ATTACH]23487[/ATTACH]

 

Så var det berre å montere og kople på bilen, og nyte det ferdige resultatet;)

 

[ATTACH]23484[/ATTACH]

 

[ATTACH]23485[/ATTACH]

 

[ATTACH]23486[/ATTACH]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår