Gå til innhold

Min Stratus 1997 modell

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Du vil ikke anbefale å bruke motstand,du anbefaler heller ikke å skifte ut en potte som er defekt da anbefaler du heller å reparere. Hvor er logikken? Jeg lurer bare...

 

logikken? en motstand utvikler varme i større grad enn lyspære, dvs at det kan smelte plastik eller lignende som er inntil, -LED bruker minimal med strøm :) hvorfor bruke et motstand som skal frobruke det man "sparer"? ja -da sier jeg: hvor er logikken? eneste må være levetid isåfall. Du må gjerne kjøpe ny potte eller hele eksos anlegg -de er dine penger :tannløs:, men jeg nevner hva som kan gjøres som ALTERNATIV. noe mer du lurte på? :)

Endret av matador

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

logikken? en motstand utvikler varme i større grad enn lyspære, dvs at det kan smelte plastik eller lignende som er inntil, -LED bruker minimal med strøm :) hvorfor bruke et motstand som skal frobruke det man "sparer"? ja -da sier jeg: hvor er logikken? eneste må være levetid isåfall. Du må gjerne kjøpe ny potte eller hele eksos anlegg -de er dine penger :tannløs:, men jeg nevner hva som kan gjøres som ALTERNATIV. noe mer du lurte på? :)

 

 

Fare for varmgang i en motstand til en blinkpære? Seriøst? Mine motstander er montert på stål og kommer ikke borti plast. Dette ble gjort fordi jeg ikke liker å ha løse ting som slenger rundt.

 

Alt bør ikke måles i penger. Når det gjelder rep av eksospotte så bør den taes av for å bli reparert. Dette er så å si umulig å få til uten å ødelegge stuss på potte eller rør. Alle som eier en bil bør ha råd til å skifte ut deler på sitt eksosanlegg på samme måte som de kjøper nye dekk når de gamle er utslitt.

 

Jeg vil ikke anbefale å reparere et eksosanlegg som et alternativ fordi det er tidkrevende og den tiden bør du heller bruke på noe mer fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at vi -eller jeg- gidder å skru på min egen bil skyldes ikke pga "penger" :lol: men fordi jeg har det som hobby... det er self opptil hver enkelte å prioritere hva man føler for -men betaler ikke selv for noe jeg kan gjøre bedre enn andre, og i tilleg betale blod pris for å få gjørt det...:klovn: så, skal jeg betale for å få gjørt noe så skal det være noe jeg ikke klarer selv :)

 

og ja, alt kan ikke måles i penger: derfor man har en hobby der effekten av det man gjør gir mer glede enn å tjenne "mange" kr i timen... :)

 

da bør du fortelle at det skal festes og monteres på den måtte, husk at det er mange brukere som ikke tar det for gitt -som fagmann bør du vite det. Og siden det er viktig å tenke på tiden man bruker: hvor lang tid bruker du på å lodde og feste, osv -istedenfor å skifte et relle? :wonder: :) eller bestille en ferdig led for å koble til normal relle -de har den parallele motstanden innebygd faktis :)

 

eksospotten på 2L bilene ruster i øvre siden, og den blåses i stykker på vinteren da man rigger inn i en snø kant og stussen tettes -da går den.... :) å bøye en platte tar mindre tid enn å skifte faktis... men det er forkjell på å spare penger på dekk eller bremser eller andre viktige deler som har med sikkerheten å gjøre :) ville jeg spart penger ville jeg nok ikke satt en cd spiller som koster mer enn bilen gitt...:hammer

 

men nå er vi vel ferdig med den diskusjonen? send meg pm isåfall :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle bytte den bakre potten på min 2,5l stratus,så oppdaget jeg at røret den skulle innpå var så rustet at jeg måtte ha nytt rør også. Eksosanlegg er noe dritt å holde på med,tro meg har ikke tall på alle eksosanlegg jeg har reparet på opp gjennom årene,men det er endel. Kan faktisk egentlig ikke forstå at jeg har holdt på med dette. Bilene mine er kun på verksted ved EU-kontroll og når det er ting jeg ikke finner ut av selv.

 

Jeg synes det er dumt å ha en fin bil også har du en plate suret rundt eksospotten,det er nå min mening.

 

Kontanterer at vi er uenige og kan leve med det,så får vi avslutte denne diskusjonen.

 

Men hvor i europa kan jeg få kjøpt kombinerte led-pærer med parklys og blinklys som har innebygd motstand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle bytte den bakre potten på min 2,5l stratus,så oppdaget jeg at røret den skulle innpå var så rustet at jeg måtte ha nytt rør også. Eksosanlegg er noe dritt å holde på med,tro meg har ikke tall på alle eksosanlegg jeg har reparet på opp gjennom årene,men det er endel. Kan faktisk egentlig ikke forstå at jeg har holdt på med dette. Bilene mine er kun på verksted ved EU-kontroll og når det er ting jeg ikke finner ut av selv.

 

Jeg synes det er dumt å ha en fin bil også har du en plate suret rundt eksospotten,det er nå min mening.

 

Kontanterer at vi er uenige og kan leve med det,så får vi avslutte denne diskusjonen.

 

Men hvor i europa kan jeg få kjøpt kombinerte led-pærer med parklys og blinklys som har innebygd motstand?

 

fint :) da er vi enig om å være uenig :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som skreve tidlegare modifisert instrumentpanelet mitt (sett inn blå led's) men dei led'sa eg hadde lyste for kontrollert, så vart flekkar som lyste sterkare enn resten.

Så eg bestillte som sagt nye som skulle spreie lyset betre.

Desse fekk eg i dag

[ATTACH]21985[/ATTACH]

Her er resultatet når desse var skifta:

[ATTACH]21983[/ATTACH]

[ATTACH]21984[/ATTACH]

[ATTACH]21986[/ATTACH]

 

Ser også no at nålene lyser blått :D

 

Var eit problem til med instrumentpanelet. Trippteller og turteller kutta ut å funke av og til.

Dette viste seg å vere nokre brende baner på kretskortet.

Så dette vart fiksa også ;)

[ATTACH]21987[/ATTACH]

 

Fornøyd med resultatet ;)

 

å ta ut org lys er ok jeg bruker nål for å rette så dra dem ut.

men jeg har problemer med å montere dem nye inn. skal en fjerne dem 2 metalplata først? :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår