Gå til innhold

Min Stratus 1997 modell

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Koss blei lyden i Stratusen din? Fekk du mye lyd fram te der du sitter, eller e det så tett at lyden e litt dempet?

 

Ska sjøl ut og montere ferdig anlegget mitt i dag ;) Har en Audiobahn kasse me doble 12" å foreløbig T1 elementer, men blir nok bytta ut ganske kjapt..

 

Noen tips te lett plass å dra strøm kabel? :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koss blei lyden i Stratusen din? Fekk du mye lyd fram te der du sitter, eller e det så tett at lyden e litt dempet?

 

Ska sjøl ut og montere ferdig anlegget mitt i dag ;) Har en Audiobahn kasse me doble 12" å foreløbig T1 elementer, men blir nok bytta ut ganske kjapt..

 

Noen tips te lett plass å dra strøm kabel? :)

 

har noen bilder på hvordan jeg gjørde med strøm kabelen i begge bilene ;) og en link med foskjellige stratus bilstereo og en neon.

 

http://www.todoautos.com.pe/f110/proyecto-stratus-ii-64405.html#post519921

 

http://www.bilforumet.no/bilmerker/chrysler/stratus/252116-bilstereo-i-stratus.html?daysprune=365

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må lage deg en prosjekt tråd ;) Elskar å sitte å lese om andre stratus entusiastar ;) hehe

 

Xenon er å anbefale ;) Får mykje betre lys, men man må vere nøye når man justera dei, så man ikkje blenda alle andre ;)

 

Det er mulig, har ikkje tent så mykje på det, men sikkert ikkje umulig ;)

 

Skal prøve å å legge ved litt meir linker ;)

 

 

Hehe, ser litt mindre "søt" ut i vanlig lys, var dårlige bilder :P

Skal legge ut nåkken bilde av når eg dreiv å bygde kassa seinare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ThomasEK:

Eg e meget fornøyd med lyden ;) Ikkje så mykje demping i baksetet, sidan det er berre stoffsetet som er mellom kupeen og bagasjerommet..

Men eg har også installert nye 6*9 i hattehylla, og nye i høytalere i dørene forran for å få bedre/finere diskantlyd ;)

 

matador har i grunnen brukt samme vei for strømkabelen som eg gjorde ;)

Noen tips te lett plass å dra strøm kabel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er eit par bilder av ekstralysa mine..

Dei er altså montert inni grillen på bilen. Ikkje så veldig bra bilder, men ilustrerer litt korleis dei er montert.

Også på desse har eg xenon kit.. så har riimelig greit lys på fjernlysa mine no :P hehe

 

Montering på gang ;)

[ATTACH]20880[/ATTACH]

[ATTACH]20881[/ATTACH]

Resultatet ;)

[ATTACH]20878[/ATTACH]

[ATTACH]20879[/ATTACH]

[ATTACH]20877[/ATTACH]

 

Skal legge ut nokon meir detaljerte dagslysbilder seinare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ThomasEK:

Eg e meget fornøyd med lyden ;) Ikkje så mykje demping i baksetet, sidan det er berre stoffsetet som er mellom kupeen og bagasjerommet..

 

Nei, det stemmer ikke :) det er en metall platte med forsterkninger i ryggsettet -har montert høyttalere der- og i tilleg er det nakke støttene som også sitter i den samme metal platten og av den grunn også den er som sagt extra forsterket ;)

 

Er ikke sikker om jeg har lagt ut bilder av de flatte høttalerne i ryggsetten -de elementen er smalere enn ryggsetten og 2 x 12", tidligere hadde jeg 4x 10" i bagasjeroms gulvet.

 

 

Men eg har også installert nye 6*9 i hattehylla, og nye i høytalere i dørene forran for å få bedre/finere diskantlyd ;)

 

 

Det er en "dårlig løsning" å bruke en kasse inne i bagasjerommet og 6x9" oppe i hattehyllen samtidig... ;) du vil faktisk spille bedre uten 2x9" da trykket fra bassen fra kassen slipper bedre frem gjennom åpningen -slik det du bruker nå begrenser du slaglengde som kasse systemet yter, da 6x9" ikke vandrer lengre enn sin egen x-max... ved høyt volum vil du høre en tidlig "klakk" i 6x9" -dette er spolen som båtner i elementen.......

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du har xenon både i vanlig lyktene + extra lys kasterne bak grillen? haha... forkjelleng må være dag som natt bokstavelig talt, da original lyset er extrem dårlig... husker at til og med neon lyste flere ganger bedre...

 

Ellers ville anbefalt deg å kanskje burdere å montere forsterkeren rett under hattehyllen/ryggsette, slik at kassen kan fjernes/flyttes om du skulle ha behov for litt plass i bagasjerommet, da trenger du bare en hurtig kobling mellom forstekeren og elementen ;) jeg har foreks hatt bruk for å legge ski og diverse ikea pakker noen ganger -og derfor bruker en bass montering kalt Open Air (elementer uten en dedikert kasse)

 

Apropos, mange stratus har et par 4" oppe i dashen -de er faktisk av ållreit lyd :) dog de må brukes med en pasivv filter, da vil dette løfte opp lyden ganske betraktelig, og elementene i dørane må også filtreres med slik at den overlapper elementen i dashen=enkelt og billig måtte å forbedre lyden på stratus -selv med original anleg faktisk :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matador:

Du har tyydelig vis veldig god greie på bygging av stereo (har snikt litt på trådene dine ;) ) så du kan gje mykje beire svar på slike ting enn eg kan ;)

Men har jobba litt med stereo, så eg skjønnte det du skreiv her ;) Høres ut som eit par enkle knep eg kan gjere for å få bedre lyd i bilen ;)

Får sjå om litt bedre tid på ettermiddagane dukker opp :P hehe

 

Jepp, forskjellen på lysene er som dag og natt.. Før var det rett og slett ekkelt å kjøre på våte mørke kvelder, men no er dette en fryd ;) hehe

 

Her er nokon (ikkje så bra) dagslysbilder av ekstralysene..

[ATTACH]20899[/ATTACH]

Her er den eine trafoen til xenon lysa i ekstralysa...

[ATTACH]20902[/ATTACH]

Her ser en at eg har limt fast både festet til ekstralysa, og trafoen i traversen. Dette for å sleppe å bore i traversen...

[ATTACH]20901[/ATTACH]

[ATTACH]20900[/ATTACH]

Endret av Stratus97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kven er ikkje lei av å stå opp om morgonen, og sette seg rett i iiiskald bil ?

Eg liker det vertfall ikkje ! hehe

Eg var komen inn på tanken om å kjøpe meg kupèvarmer til Stratusen då i dei tider eg kræsja den gamle, kaldt i Førde! hehe

 

Men då eg fann meg ny bil, var eg så heldig at det var montert kupèvarmer i den eg kjøpte.

Kupèvarmeren som er montert er av typen "Defa WarmUp 1400" og ligger på ein pris mellom 3500 og 4000kr. http://kemanord.no/art-8.asp?id=513&iPageID=157

 

I pakken er: Kupèvarmer på 1400W, styringsenhet (timer), og batterilader(vedlikehaldslader), og utetemperatursensor.. Motorvarmeren er ikkje med i pakken!

Eg er blitt ufattelig glad i produktet :P Spesiellt batteriladeren; og kupèvarmeren :P

 

Her er nokon bilder av monteringa i min bil:

Motorvarmerkontakt:

[ATTACH]20904[/ATTACH]

Batterilader/vedlikehaldslader:

[ATTACH]20905[/ATTACH]

Kupèvarmeren:

[ATTACH]20906[/ATTACH]

Styringenheten:

[ATTACH]20903[/ATTACH]

Her er også eit bilde der cd-spelaren min er med ;)

[ATTACH]20907[/ATTACH]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på kor du har festet de Grøftelysene? :) å kor du har henta strøm? Du vett at det ligger ledninger klar te tåkelys/ekstralys allerede? Bak dekselet på framfangeren ;)

 

Ja, kan ta å legge ut en Tråd om bilen imorgen :) bare få tatt noen bilder av anlegg osv. Eg har 6,5" komp sett framme i dørene å diskanter på dashbord. Hertz HSK-165 :) Spille rått og absolutt verdt de 3000kr.. Bak e det orginale 6x9'er. Funke helt greit å ha 6x9'er i hattehylle siden eg har sotte crossover på 80hz, så då får eg ikkje den skurringå når de bevege seg. Har en Knall god cd-spiller me en kraftig forsterker( har forbedret lyden me 200% i alle bilene eg har hatt an i me orginale høytallere) e en Clarion dhzx ( et eller annet, ska finna modellnr i morgen.. men kosta 4995 hos bernhards) Baki har eg jo en "litt" større kasse enn deg :P Audiobahn sin plexi båndpass kasse, inni har eg bare 2 stk T1 subber.. Å dette blir drevet midlertidlig med en altfor liten forsterker: Power Acoustic Sapphire som e 2x 125Rms watt. Men alt i alt så spille det faktisk ganske bra siden elementene e veldig lett drevne.

 

Åsså et te spørsmål te deg: Hvor lang tid tok det på frakt for det xenon kittet? og va det vanskelig og montere? :)

 

Så tråd på bilen min komme i morgen ;) du har jo allerede fått bilder o så :P hehe

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikkje grøftelys på bilen.. men er på utkikk etter nokon som har som vil selge til meg :P

Ja, er klar over at det ligger fram ledninger til grøftelys framme i skjermen ;)

 

Høres ut som eit heftig anlegg i forhold til billiggreiene mine :P hehe

Blir kjekt å sjå tråden ;)

 

Var litt lang frakt på denne leveransen.. men ikkje allt for lenge tok vell 20-25 dagar trur eg.. Men verdt å vente på :P hehe

Veldig enkelt å montere ;)

Eg brukte ikkje bruksanvisning en gang, i og med at eg har montert sånne sett vertfall 4 ganger før :P

Men er i grunnen innlysende korleis det skal gjerast ;)

 

 

Gleder meg ;) hehe Ja, har fått ein forsmak :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve å montere tusenmetere i grill eg o då ;) Lurte på om eg bare sko kjøpe det xenon kittet på Jula då... Funke vel helt greit det o.. men kosta litt mer.

 

Nettopp kjørt 110mil fra natt te onsdag å natt et torsdag, merka at lyktene ikkje va i beste laget.. men hjalp veldig å stoppe innimellom å vaske de me spylervæske..

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår