Gå til innhold

Min Stratus 1997 modell

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

aaa... my bad... :) det lokket var blank -hva har du brukt? det eneste som ikke "passer" er de store bokstavene med "stratus" på ;) jeg fjernet de og ble penere -desuten vil passe bedre hos deg som har helt mørke tåke lys :) sommer felgane var også kule men det er så jævlig irriterende å ha det store gappe mellom yter kant og karroseriet... men på stratusen til kona er det mindre avstand enn det er på min, jeg byttet om felgene men det var ikke det som gjørde forkjelleng -hennes er 100% likt din med store "stratus" bokstaver og samme farge tom ;) hvilken dim har du på dekka/felg?

 

ja, godt du er enig om "barbis plass" :yodude::titties::D

Endret av matador

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :P

Prøvde noko nytt denne gangen her " http://www.autocare.no/autocare/produkter/turtle-wax/ice-fra-tu/ " Prøvde denne her, og er veldig fornøyd med resultatet ;)

Ja, er i grunnen enig, så regna med dei forsvinne straks ;) hehe

Ja, er enig med det, men har ikkje lyst å senke heller, bilen blir på en måte "ødelagt" kan ikkje kjøre alle plassa ein kan kjøre med en bil som ikkje er senka :P

Men hadde gjort seg med mindre gappe mellom dekk og hjulbue ja ;)

 

Eg har 215/45-17 både framme og bak ;)

Du skulle posta eit bilde av dama di sin bil ;)

Skulle forresten laga en tråd på bilen din og dama di sin ;)

Endret av Stratus97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

se der ja :) skal kjøpe Ice imorgen ;) har en eller annet turtle med mikropartikler men pokers mye jobb med å gni det av... trenger ikke større biceps...:boxing :)

 

jeg prøvde før å skaffe godkjent senkesett men fant ikke til stratus, og jeg tror at på den dimmen du bruker skulle ha fungert greit da 225/45/17 subber lett når bilen er tung lastet, særlig i ytre kanten og den skjærer litt i dekka... men slik jeg ser det så hadde passet bra å valse ut skjermene og jeg tror ville vært det beste måte til å få karosseri kanten lengre ned -self det er det som er ulempen med senking -men med nok fart så kommer den lett over de vanligste hindringer.... haha...

 

215 er litt smal vel? husk at dette er en "stor" bil og krever litt breddere dekk synes jeg, blir som mange som pumper jern og har store overkropper men så tynne bein at de ser ganske snålle -derfor passer jeg på å ikke ha så stor overkropp self... slitter nok som det er med alle innpåslitne damene som er bare ute etter kroppen min... :angelsmili:

 

skal se om jeg ikke får satt noen bilder av bilen hennes i det minste :) men det ligger et par bilder i en annen forum, skal kanskje sette ferdig bildene av den uten alle bokstavene og slik, men si ifra om det er noe du lurer på -om du ikke er så god på spansk :)

 

http://www.todoautos.com.pe/f110/proyecto-stratus-ii-64405.html

Endret av matador

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, eg vart vertfall veldig fornøyd med den Ice'en ;)

 

hehe, sant det, er berre å gje full gass så kjem ein alltids over hindringar :P

 

Ja, godt mulig det er litt for smalt, men vi sliter med mykje spor i vegane her eg kjem fra, så med breiare dekk blir dei nedslitt på sidene fort som f***, men godt mulig eg prøva 225 neste gang ;)

Hahah.. :P

 

Aha, kjekt forum detta her ;) bortsett fra at eg ikkje skjønna eit ord spansk.. hahah :P

Men mykje bilder hjelper på;) såg blandt anna du har skifta lysa i knappane på førardøra ? Var det vanskelig? Har lenge lurt på å gjere det sjølv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

I dag fekk eg somla meg til å kjøpe meir sotspray, og fekk sota baklyktene mine :)

Så no er det berre det tredje bremselyset igjen, og det blir gjort i morgen. ;)

Endte med tre strøk til slutt, ville ikkje ha dei så mørke som tåkebaklysa.

 

Førbilde:

[ATTACH]22733[/ATTACH]

Etterbilde:

[ATTACH]22732[/ATTACH]

Før vask:

[ATTACH]22734[/ATTACH]

Etter vask:

[ATTACH]22731[/ATTACH]

 

Helt greit resultat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det så bra ut faktisk :) får vel prøve på bilen til kjerringa self :) apropos: har du fjernet eller høvlet over de bokstavene som er i baklyktene/tåkelys? (de sitter på yter/nedre kanten mener jeg å huske) jeg prøvde og det ble mindre polerings støv, brukte et skarp blad først og deretter våt slipte med 1000 slippe papir ;)

 

hvilken spray var det? kjøpt hos mekonomen var ikke det?

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt våres andre stratus noen mnd nå. solgte den første som pokker jeg angret :P

jeg blir motivert til å pusse opp stratusen som vi har etter å ha lest tråden din!

 

Jeg merket på tur hjem over etter kjøpet at turteller ikke reagerer så plutseleg funker den. speedom. nålen hopper av og til nesten som det fjusker opp og ned kjapt. har byttet til et brukt et panel betaler ikke 5000,- for et nytt. men samme problem der også.

 

kanskje jeg må lodde også. men har du et bilde som viser hvor jeg skall lodde får dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kjekt å høre at det kan vere til inspirasjon til andre ;) hehe

Ja, dette er visst eit problem som mange har. Eg lodda, men fekk tilbake problemet etter eit par månda, så i går faktisk, bytta eg kretskort fra instrumentpanelet i delebilen min. Har desverre ikkje noke anna bilde enn det som er brukt i ein tråd på side 4. Men tar du ut kretskortet, så sitter det tre motstander rett ved siden av kvarandre. på baksida kan du sjå at det er litt brent rundt, og dei vil virke lause am du beveger på dei. Desse som må loddes fast igjen, og om banene på kretskortet er gåen, må ein lodde på så ein får kontakt med eit anna punkt på samme bana.

Her er ei lita teinkng som viser kor motstandane står slik eg hugsa det:P

[ATTACH]22801[/ATTACH]

 

Håper dette kan vere til noko hjelp ;)

 

Ps. hadde vore kjekt om du laga deg ein tråd på stratusen din, så det går ann å følge med på kva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Var det eg tenkte også :P Men er elektriker, og har lodda diverse oppgjennom tidene, så skulle alltids fått fiksa opp om eg gjorde feil :P

Har jo no tatt i bruk eit nytt kretskort, men skal reparere det andre også.. Skal prøve å hugse å ta litt bilder ;)

Ja, det må du gjere ;) er kjempe kjekt å lese sånne ;)

 

Koss bil du har da ? modell og farge, motor ? Bilde? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en stratus 96 2.0l fikk kjøpt den i haugesund for 8000,- skulle egentlig bare innom Biltema :P

har nett fikset hjulstillingen bak og nye stag. platen som holder staget i chassis var knekt av ikke rart det dunket hehe

så hadde vist forgie eiger for sterke pærer så kontakten var smeltet. bare laget kabelsko foreløbig.

skal ut å ta noen bilder nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikket på xenon kittet som du hadde. under 400,- det var fanken ikke gale :) eneste h4 6000k som koster vist en må kjøpe nye.

jeg vil ta sjangsen å prøve dette. må vell lære meg en eller annen gang.

hadde en nær døden over haukeli en natt. husker enda hva jeg sa" F..... Døds dårlig lys" bokstavlig talt.

skal prøve å lodde i morrn fikk kjøpt tynt loddetin i dag :)

jeg likte det du gjorde med lysa på instrument panelet :) kanskje jeg kopiere det senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha ;) blir kjekt å sjå bilder ;)

Treng ikkje å vere for sterke pærer, for soklene til pærene er dårlige på desse bilane, og smelter. Men kabelsko erjo ei god løysing ;)

 

Nei, eg er veldig fornøyd med xenon kittet eg kjøpte no sist. ;) Berre å satse på ;) Billig og enkelt å montere..

Ja, du får melde i fra korleis det gjekk med loddinga;)

Hehe, kjekt å sjå at noken kan ha nytte av set ein legge ut her inne ;) Blir bra når du får deg ein tråd på bilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår