Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 diskusjons/mediatråden

Ranger emnet


Yelsent

Anbefalte innlegg

Er det flere som har lagt merke til at ganske mange biler fra forskjellige merker har 276hk? Spesielt Skyline, men ganske mange andre og, husker bare ikke alle. Er det tilfeldig at så mange biler har like mye hk?

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

For de som ikke har lest dette:

http://www.pressfire.no/spesialer/intervjuer/2801/-GT5-fr-viktige-oppdateringer-i-lpet-av-neste-uke

 

Litt gode nyheter fra en noenlunde sikker kilde iallefall:)

 

Kjørte rally intermidate i går. Brukte '98 Impreza, trimmet til 345hp som er maxgrensen på de løpene. Justerte bremsene til 5 fram og 6 bak, og på snørallyet vant jeg med over 1min sammenlagt. Anbefales om det er noen som sliter med den delen:)

 

Hvordan har dere justert 240'n for drifting? Min er trimma opp til 302hp, max på stivhet og senk og 4/5* camber, og først fikk jeg ikke til å legge den ut i det hele tatt. Kjøpte så en LSD og justerte alt på max, da gikk det breiere, men vil gjerne ha et bra oppsett om noen har noe som fungerer optimalt:)

 

Forresten, hvilke hjelpemidler bruker dere? Jeg kjører med alt avslått, bortsett fra TCS på 1 om jeg kjører en litt kraftig RWD og ABS på 1. Hjelpelinja kommer jeg til å bruke til jeg lærer meg å kjøre;)

 

Hvor fikk du taki imprezaen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble meget skuffet av GT5, er verken fanboy av det ene eller det andre, da jeg har både x360 og ps3. Men jeg, som mange andre, hadde litt vel store forventninger til et spill som blir utsatt og utsatt (tenker bare "oi, kanskje de skal gjøre det enda bedre til det kommer ut!"), men den gang ei. Nå har jeg ikke fulgt veldig godt med i serien, sist spill jeg prøvde var GT2 :p Men her holder jeg enda fingern på Forza3. :) GT5 var morsomt akkurat da jeg gikk ut fra elkjøp med det i hånda, så kom jeg hjem, prøvde det, "neh, alt tar så forbanna lang tid.." Loading, Levling, penger, jeg er nå lvl 13 og er enda masse løp jeg ikke får kjørt fordi jeg ikke får penger nok. Såå for min del ser det mørkt ut. Grafikken var på noen (!) biler bra nok, men mye skuffende. Mest skuffet av alt var det å finne over 100 biler på feks Mazda, Nissan, Honda, Toyota. Men kun et par på de resterende merker.

Og hva i all verden er vitsen med de småe K-Cars ? Gurimalla xD Nei dette blir nok ikke et spill jeg fullfører like raskt som Forza 2 og 3 :D Nå får ikke fanboys hate meg, jeg spiller begge spill på begge konsoller, så jeg er en av alle ;) Dette var bare min mening, slett den om den er ufin ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos en kamerat på søndag og prøvde det der. Hadde ikke så store forventninger ettersom jeg hadde lest en del om spillet på diverse fora.

Må si det er et helt OK spill. Pen grafikk på premiumbilene og god kjørefølelse. Lyden skuffet, spesielt når man er borti noe, høres ut som om du slår med ei gummiklubbe på ei plastflaske. Standardbilene, tja... noen så faktisk rimelig greie ut, men må si kvaliteten var varierende der ja. Synes også GT er litt for låst også i forhold til Forza, må gjøre trimming i steg for eks. I stedet for å kunne gå rett på det trimnivået du ønsker selv. I tillegg til det at en ikke kan være i nærheten av ei kjegle eller være det minste av banen på lisenstester og for eks. TopGear eventene. Kunne godt vært mer muligheter til å pynte på bilene også, men ikke noe som på død og liv må være der. Så helt OK. Men Forza er fortsatt en bedre totalpakke, alle muligheter tatt i betraktning. Håper for de som har kjøpt GT og spiller det sin del at de rette oppdateringene kommer. Helt klart potensiale til å bli enormt bra, men er litt uferdig slik det er nå. Ser absolutt ikke bort fra at jeg sitter med en PS3 og GT5 en dag, men ikke slik det er per i dag.

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nesten bare brukt tid på lisenser og spesial løpene. Mye penger og xp og tjene. Så kjører jeg løp med de bilene jeg vinner.

 

Kjørte rally intermidate i går. Brukte '98 Impreza, trimmet til 345hp som er maxgrensen på de løpene. Justerte bremsene til 5 fram og 6 bak, og på snørallyet vant jeg med over 1min sammenlagt. Anbefales om det er noen som sliter med den delen

Jeg brukte 190E Evo trimmet til 341 hk, på asfalt delen. En sikker vinner.

 

Nå sliter jeg med å få gull på s-4 og s-8 Noen som har klart de?

Spiller bare med pad..

 

Noen bilder til slutt.

Kyoto-Gion.jpg

Kyoto-Gion_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fikk du taki imprezaen?

 

Fant den i bruktforhandleren ganske tidlig. En mørk grå en, tror det var '98mod. Kan legge ut bilde og fullt navn etter neste spilløkt:)

 

jeg blir gal av meny musikken...... kan jeg skru den av ?

 

Gå inn på innstillinger og bla nedover. Husker ikke på hvilken del det er, men om du blar til høyre på hver linje kommer du til Audio-innstillinger. Der kan du skru av Race BGM og Menu BGM (BackGroundMusic).

 

MMORE: Hvordan får du til sånne close-up-bilder? Når jeg zoomer inn for mye får jeg bare beskjed om å flytte meg lengre fra objektet. Hvis jeg kommer nære nok blir bildet helt skrudd. Kan legge ut eksempel senere. Har dog bare prøvd fotografering på replay, og ikke Photo Travel, er det noen forskjeller der?

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MMORE: Hvordan får du til sånne close-up-bilder? Når jeg zoomer inn for mye får jeg bare beskjed om å flytte meg lengre fra objektet. Hvis jeg kommer nære nok blir bildet helt skrudd. Kan legge ut eksempel senere. Har dog bare prøvd fotografering på replay, og ikke Photo Travel, er det noen forskjeller der?

Har du prøvd å ta bilde av premiumbiler i replay?

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte teste kvaliteten på ett gammel cature card jeg hadde liggende. Ingen HD men kun composite / s video :(

 

Meg og momo som drifter :)

 

 

Se der ja! Du fant et par klipp der det ikke gikk rett ut i barrieren ja :D

Ble helt grei kvalitet da.. Ja på filmen altså. :tannløs:

Forresten. Jeg har headsett nå :D

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår