Gå til innhold

mtb2003

Bruker
  • Innholdsteller

    60
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om mtb2003

  • Bursdag 03/26/1990

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Elektronikk, båt/hav, bil og motor.
  • Modell (eks S4)
    740
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990
  • Yrke eller sivil status
    slask, med litt jobb..
  • Motor (eks 1.6)
    2.3
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Aircondition og cruise control
  • Fylke
    Nordland

Contact Methods

  • Bosted
    Bodø

mtb2003's Achievements

  1. Etter mye feilsøking og nesten gitt opp hele bilen, så bestilte jeg ny coil til slutt og det ser faktisk ut til at det var hele problemet. Halleluja :p Bilen starter nå og går som normalt! Så mye kødd kan coiln gjøre. :-/
  2. Det bildet av 230F er ganske likt min motor, bare at jeg har ikke coilen helt til venstre i bildet, min sitter omtrent rett over der du ser slangen fra luftfilteret kommer inn.
  3. Bilder kan jeg skaffe :-) Er det noe spesielt du vil ha bilde av eller bare generelt? Motoren er en B230F, står det på dekselet til registeret. Og tenningssystemet er Bendix/Regina med EZ 116K. Jeg har ikke fått sjekket om registeret har hoppa over, det er noe som jeg har hørt at jeg skal sjekke.
  4. Dette var mye info! :-) - Vi har prøvd å spraye startgass i innsugsslangen, ingen vesentlig forskjell på noen ting som helst. - Pluggene er våte etter startforsøk - Jeg har verkstedhåndboka, men lite forklart i den om Bendix/Regina systemet, finner ingen informasjon om hvor mange ohm coiln min skal gi, jeg har dessuten en annen type coil, den er firkantet og sitter på venstre støtdempertårn. - Bilen har en egen dyse på undersiden av innsuget til kaldstart, ja, Denne er ohmet og ok. - Bilen har en lufttempsensor som sitter i slangen fra luftfilteret, denne er byttet og ok. Er forøvrig orginalt filter på. - Vakumslanger sjekket og ok. Vis du gir rolig gass å får den opp i turtall så gir du fullgass fjuser den da hele veien i turtalls registeret?? Om jeg eksempelvis står i et lyskryss og får grønt lys, så gir jeg gass for å komme fortest mulig opp i 60kmt, så hoster den og putrer. Gir jeg yderst lite gass så er det akkurat så den kommer seg opp, bare veldig sakte og forsiktig. Holder jeg 60kmt og gir mye gass så starter den med hosting igjen. Mekanikeren som var og så på bilen mente på at kompresjonen var ok, hvordan han vet dette vet ikke jeg.
  5. Ehh, ny styreenhet på lokale volvo-forhandleren koster meg 8500,-. Så jeg tror nok jeg skal vurdere en brukt ;) Burde jeg bytte denne? Ca 1600,- brukt =/
  6. Pratet forøvrig med en svenske på bildelsbasen.se, hvor han sa at styreenheten til tenning er et kjent problem på disse bilene, står plassert under A-stolpen på pasasjersiden. At dette kan være et problem? Tenning Styreenhet - Volvo 740 -91 - W84856
  7. Interessant bilde, kan det ha noe med at jeg har det fordømrade Bendix Regina-systemet at jeg ikke finner denne boksen? :/
  8. Vel, nå fant jeg ikke ut nå fornuftig angående måling av coil. Ny coil vil koste meg 2500,- (vel og merke IKKE på biltema). Fikk et tips om å prøve å bytte tenningsmodul først, hvor sitter denne? Den sitter ikke der mekanikern sa. Han sa den sto like ved siden av luftfilterboksen, men der har jeg ingen boks. :wonder:
  9. Riktig, det var det jeg trodde. :p Lenge siden jeg har hatt elektro :D
  10. Kan coilen være et problem her? Fant en engelsk tråd om at en kan ohme denne, må den være tilknyttet bilen strøm/jording da? Eller kan jeg ta den med innomhus? (Har ikke garasje :( )
  11. Han sa bare at det var litt for lite gnist, at gnisten skal være mye større, og blå. Denne var visstnok bare gulaktig.
  12. En liten oppdatering her; Etter jeg hadde mekanikern på besøk som kunne med stor sikkerhet si at det var tenningslåsen som var syndern, så har bilen stort sett alltid starta. Meeen den er ikke frisk enda nei. Starter bilen en kald dag og skal kjøre til butikken så virker den fint, helt til du gir den litt mer gass (ut av lyskryss etc.), da hoster den til den vil kutte helt ut. Kan det være en coil? Siden mekanikern også tydet på at det var lite gnist.
  13. jeg har ikke tenningslampe nei. I dag har en mekaniker vært og sett på bilen i full fart, han tipset meg om når jeg vrir på tenningen, at jeg ikke vrir den helt til høyre, men bare akkurat så startern slår inn, da startet faktisk bilen med en gang. Kan det være så enkelt som slitasje i tenningslåsen? O.o Før han tipset om det med tenningslåsen så mente han at jeg skulle prøve å bytte coilen, for det var litt for lite gnist sa han..
  14. Det tyder på at pluggene er våte, ja. Det er også diagnoseuttak, i form av lysglimt som du må telle. Der får jeg opp 1-1-1, som i følge Haynes-boka betyr "Inget fel" :-/
  15. Vet ikke om den får for fet blanding. Jeg har nylig skiftet alt av tenningsdeler, orginale volvo-deler. Så pluggene og kablene er bra. Prata nylig med en som mener at så lenge jeg hører bensinpumpa summe når jeg vrir på tenninga, så skal den være i orden. At jeg også fikk start leeenge etter jeg filer, tyder på at det kunne være en sensor eller noe, sa han. Den puttrer en del når jeg kjører, men det merkes ofte ved lyskryss, når jeg må stoppe på rødt, så begynner den å puttre. Gir jeg da mye gass, så hoster den til den dør. Gir jeg veldig rolig gass, så kommer den seg opp i fart på et ok vis.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår