LuxXxuS Skrevet Desember 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2009 hei:) har en 240 med 230a motor(2,3 l forgasser motor) (1986 gle) så vurdere jeg å trimme bilen litt, men har ikke så stor økonomi til å bygge bilen til ei monster maskina med 1000 hester. så lurer jeg på om dere kan komme med noen forslag til "billig" trim. tusen takk på forhånd :) Siter Opel Ascona C GT 1989(Solgt) Volvo 240 1986 (Solgt) Opel Vectra A 8v 1990 (vraka) Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet Desember 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2009 Lite "billig" trim som gir merkbar effekt på disse motorene, dessverre. Detter hverfall hva jeg er blitt fortalt.. Siter - 85' Volvo 240 Turbo - 89' Range Rover 3.5 V8 X 88' Toyota Corolla 1.3 12V "Rally" Død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Desember 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2009 bygg om til forgasser turbo! :D tar deg en ettermiddag og funker fett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LuxXxuS Skrevet Desember 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2009 forgasser turbo? du meina skifta motor eller bygge på turbo? Siter Opel Ascona C GT 1989(Solgt) Volvo 240 1986 (Solgt) Opel Vectra A 8v 1990 (vraka) Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Desember 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2009 r-sport turbokit f.eks r-sport turbokit. kittet består av: "forgasser, (kan modifisere det innsuget og "gulkorkgasser" hvis du har dette i fra før, HAR JEG HØRT.) Turbo, trykkammer(liten svart boks det står turbo på), Oljekjøler, r-sport mekanisk bensinpumpe, bunnpanne med oljeretur(kan sveise på en tapp). Sikkert noe jeg har glemt her... Har et slikt kit liggende selv, men desverre ingen volvo. :p Vurdere faktisk å finne meg en gammel volvo å ha som et "leketøy." Men tror heller du bør gå for en annen motor som løsning. Kan ikke hente allverdens ut av en b230at. b230FT f.eks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Desember 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2009 forgasser turbo? du meina skifta motor eller bygge på turbo? bygge om motoren til turbo. går fint på A motor, bare å hive på en trykkboks på gassern så funker det fett. får en 140-160 hester avhengig av ladetrykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LuxXxuS Skrevet Desember 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2009 har muligens en 740 tic motor jeg kan få tak i men lure på om det berre er plug and play... eller må jeg bygge om noe? eller er det berre å sette inn motoren og bytte hjerne og ferdi? :P Siter Opel Ascona C GT 1989(Solgt) Volvo 240 1986 (Solgt) Opel Vectra A 8v 1990 (vraka) Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Devils Skrevet Desember 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2009 Hvis du gidder og søke litt her på forumet så finnes du masse info om ombyging fra b230a til b230et eventuelt ft. trim av b230a må du gjør noe med topp, ana kam,dobble gassera, grenrør, få montert elektrisk vifte heler for den orginale, bygge eksos Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Desember 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 (endret) OT, vil bare spørre deg om en liten ting. Hvor mange bar kjører du på? (i mellom 0.5 - 0.7 ? ) Og hvor mye effekt henter du ut ca... 150 - 165 hk? Endret Desember 14, 2009 av x8|volvo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo_boY Skrevet Desember 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2009 bygge om motoren til turbo. går fint på A motor, bare å hive på en trykkboks på gassern så funker det fett. får en 140-160 hester avhengig av ladetrykk. Det går overhode ikke. Du får masse trøbbel med oljetrykk Siter Lupoline<3 Not slow but Low;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2009 Hvorfor problemer med oljetrykk..? Det er jo det minste problemet.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo_boY Skrevet Desember 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2009 Hvorfor problemer med oljetrykk..? Det er jo det minste problemet.. jeg har bare hørt av mange "volvo" folk att den a Blokka er noe dritt å få ordentlig oljetrykk med. det er veldig lett å få forlite og da havari Siter Lupoline<3 Not slow but Low;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Desember 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2009 det er ikke noe annet enn møkk preik! samma blokka i alle de gamle volvoene, bare litt forskjellige forandringer på råder og slikt. funker fett å bygge forgasser turbo. har ett oppsett på det selv på K motor faktisk. 530 topp, plana 2mm og sveist igjen EGR hullene. (får komp på rundt 8,5:1 gasser tetta etter denne veilederen: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=6249&postdays=0&postorder=asc&start=0 grenrør har jeg TIG`a selv. olje tar jeg ut på hullet til olje trykksbryteren, lagde meg egen T-kobling der. bunnpanna lagde jeg fra scratch. fant ut at det var lurt med større oljevolum når jeg ikke hadde noen oljekjøler i passende størrelse. har selfølgelig retur rett i bunnpanna. har elktrisk pumpe fra K-jet bil. men har enda ikke montert den, syns det funker helt fint med bare mekaniske pumpa nå som jeg kjører 0,5 bar. har også en knøtte bitteliten turbo fordi jeg fikk den gratis og jeg har ikke råd til noe annet enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2009 folk har jo bremsa over 400hk på A-blokka.. B230a er forresten samme blokk som b230FT/FK.. Dersom man får oljetrykksproblemer, er det ikke blokka som er feilen.. Er heller oljepumpa.. Men er litt lurt å shimse opp oljepumpa når man holder på.. Gjort på 5 minutter, og øker oljetrykket endel. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet Desember 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2009 (endret) Jeg tok en B230F motor og satt på A forgasser (blå solex) 2,5L.(slipt ned) Intercooler fra 940 940 grenrør Gr a turbo (splitter ny) T3/T4 Splitter ny wastegate Splitter ny dump oljeretur og oljedunst filter olje adapter til turbo/oljefilter kjører på mekanisk pumpe men har elektronisk koblet utenom systemet når det er snakk om større pådrag. Justerbart turbo trykk (MAX anbefalt av turbo service på en slik motor er 0,8 bar) Dette er ikke vanskelig å få godkjent i vognkort heller. Og det er jo billig forsikring tilfelle du blir stoppet.! Men volvo godkjenner IKKE IC OG justerbart turbotrykk.! Dette må setter på ETTER du har fått det i vognkortet. Min første motor var en B230A motor med turbo på. Den kostet meg 8000kr.. Og den dyreste delen jeg kjøpte kosta 2000kr og det var topp pakninga.. En god forsikring for at motoren skal holde.! A blokk tåler mer turbotrykk enn F blokk (Gjelder ikke FT/FK) Endret Desember 18, 2009 av JokkmokkTurbo Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.