Gå til innhold

LuxXxuS

Bruker
  • Innholdsteller

    391
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om LuxXxuS

  • Bursdag 11/14/1989

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    bil,data
  • Modell (eks S4)
    Ascona c GT
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1987
  • Yrke eller sivil status
    samboer
  • Motor (eks 1.6)
    2.0
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    bodykit,anlegg,kvass kam,senking
  • Fylke
    møre og romsdal

Contact Methods

  • Bosted
    Fiksdala

LuxXxuS's Achievements

  1. God dag :) Jeg vurdere sterkt å få på en kompressor på motoren min, motoren er en c20ne. og har allerede lest en del om det og hvordan det skal gjøres men har fortsett et par spørsmål. Jeg skal kjøre en komrprssor (eaton m65) Fra Mercedes motorene og de yte vell rundt 0,5 bar og jeg har lest at motoren min kan fint kjøres på dette trykket uten å være nødt å gå ned i kompresjon. og jeg har plana om å kjøre dette uten datasprut. No lure jeg på om styreenheten greie å takle 0,5 bar og greie å justere seg sjøl til å sende inn nok Drivstoff i forhold til luft eller om det blir for masse? om styreenheten ikke takla de verdiene så har jeg funnet at det finnst 2 andre måta å gjør det på, her trenger jeg en bekreftelse at det kan fungere. alternativ 1: Koble opp en BDR (vil då dysene klare det eller bytte dyse også) andre alternative er å lodde inn en regulerbar motstand på tempfølern slik at jeg kan lure bilen til å gå i kaldtstart og sende inn bensin, dette forutsette også at dysene har muligheten å spryte inn den mengda bensin. er det en mulig måte og gjøre det på? og etterpå teste dette med en lambdamåler for å sjekke rette blandinger? og eventuellt regulere motstanden til rette blandinger er der? hva er i så fall beste verdiene på lambda? er jeg helt på bærtur og det er mer komplisert enn dette? Er det noe annet jeg må tenke på? Tenkte å kjøre uten IC siden jeg kjøre lav trykk og Kompressor produsere ikke like mye varme som en Turbo. tenkte å koble det slik: luftfilter-luftmengdemåler, kompressor, gasspjeld. Effekt er ikke hovudprioritet, vil heller har noen ikke mange andre har og de fleste gå for turbo og jeg digger den Kompressor Lyden.
  2. god dagen :) bilen til dama mi har stått utenfor jobben min i helga pga sommerdekk og det har vore glatt her i rundt og minus grader, i går tenkte jeg at jeg sku starte bilen, jeg koblet opp startkabler og bilen min (hun har dårlig batteri) satt meg i bilen henna og vridd rundt nøkkeln for å starte bilen, det jeg hørte var en vondt skrape lyd av motoren, så jeg stoppa bilen med en gang, når jeg prøvde igjen ei stund etterpå var motoren ikkje villi til å dra seg rundt i det heile tatt, då sjekket jeg motoren og merket at kjøeslangan var steinhard og vannet i radiatoren var frøse, helvettes dude av en kompis som solgte bilen sin til dama mi og mente det var kjølevæske på den xD nå er spørsmålet, hva kan gjøre det? kordan kan is låse motoren? er det berre å kaste bilen eller bør jeg vente til litt mildere vær eller prøve å tine isen og prøve å starte bilen igjen? Takk på forhånd :D
  3. Slo på katalysatorn og hørtes ut om d låg en tennisball nedi der så jeg åpna den og tok ut innmaten til jeg får tak i en ny katalysator:-):-) og bilen gjekk igjen:-) tusen takk for all hjelpa:-):-)
  4. nice!! skal på verkstedet i dag og sjekke litt men vil det være nok å skjære et hull rett forran katalysatoren og kjøre, berre for å sjå om den går noko bedre, for å teste lissom, i steden for å ha ned heile anlegget i tilfelle det ikke er det?
  5. har no skiftet bensinfilter og bilen får bensin, men kan tett eksos lage en slik lyd?
  6. Har nå vore ute å sjekka litt forskjellig og drog ut den magneten (ser bilde) som går på bensinslanger slik at alt av bensin som ligger i fuelrailen renner ut, i tillegg rensa i den magneten og satt den på igjen. Når jeg då starter bilen og ruser den fikk jeg ruser den opp til turtalls sperra uten noko problem men når jeg då lukka igjen panseret og skulle ut å kjøre gjekk den dårlig igjen. Tok så av igjen den magneten og bensiner fikk renne ut av fuelrailen igjen, satt den på igjen ogq fikk dratt motoren opp til turtalls sperra igjen, så slapp jeg gassen og skulle ruse den igjen og da drog den dårlig igjen. Så kvar gang jeg la bensiner renne ut av railen og starter den får jeg rusa den en gang då den går som den skal og så går motoren dårlig igjen :-( hva kan det være? Tviler på registeret etter jeg fannt ut dette.
  7. Lyser ingenting, men skulle ikke bilen då ha vore tungstarta om reima har hoppa over?
  8. Hva skal jeg sjekke der? om den er slitt eller hoppa over? Hvordan finner jeg ut om den har hopper over?
  9. hei:-) Har en vectra a 2 liter 8v 1995. Problemet med den er at den drar utrolig dårli. Greie ikke å dra den lenger enn rundt 4500-5000 rpm så vil den ikke mer. I tillegg akselere den utrolig tregt. Men det som er rart er at fra 3000 rpm så brøla det ut av luftfiltern, har skifta filter og mengdemåler men blei ingen forandringer, noen som har en ide? :-) Er veldig takknmelig for all hjelp:-)
  10. Hei:-) Dama mi ha fått en bil ma farn som ikkje starta, fannt ut at pumpa ikke går og pluggan ikke tenne mn når jeg tok å kobla over den sikkerhetsbrytern som ligg at med clutchpedalen og ledninger rett på batterie fikk jeg pumpa å gå og pluggan å tenne men biln vil fortsett ikke starte. Ha sjekka litt og funne ut at dysan ikke åpna mn veit ikke hvorfor, noen som ha en anelse hva som kan gjøre at dysan ikke åpna? Takk for hjelpa av en kar med dame som akk ha fått lappen og bruka biln min hele tia xD
  11. hei! Jeg har en c20ne liggenes, og i dag kom en kompis av meg på at han har en gammel turbo fra en 525 tds liggenes. så nå vurdere vi å bygge en turbo på den c20ne motoren jeg har liggenes og sette den inn i vectran min. men trenger litt tips. må jeg bruke noe spesiell sveis for at den skal tåle tempen når jeg skal sveise flensen på org. manifolden? hva annet bør jeg tenke på når det kommer til justering av motoren slik at den går greit med turbo. større dyser, veivhusventilasjon, luftmengde måler, olje til turbo og retur? har hørt at man kan justere de luftmengdemålera, hvordan gjør man det? hva annet bør jeg tenke på? kan vell kjøre på 0,7 i ladetrykk selv om jeg tviler det bli så masse. noen andre som har gjort dette og kan skrive hvordan dette går og om effekten? dette er berre for gøy så ikke noe kommentarer om at det er unødvendig, dette "prosjektet" bli gjort for vi syns dette er en bedre måte å resiruklere gammle bildeler på:) Tusen takk for meg:)
  12. ska finne ut dette men skal ikke da forsterkan fungere når jeg kobler på forsterkan rett på batteriet uten noko høgtalera? for når jeg gjor dette går den fortsett i protection :S
  13. hei! var ute å kjørte i sta og plutselig gjekk forsterkan i protect, kom hjem og sjekket jording og denne virker fin. så jeg skrudde ut forsterkan og tok andre ledning og kobler "+" "remoten" og "-" rett på batteriet uten noe lyd kabler. men forsterkan går fortsett i protect. ha også sjekket de sikkringerne som står på forsterkan og de virker fin. hva kan være galt? er det noe annet jeg kan sjekke?
  14. hei! Har noen en 2000 fanger til salg ? helst kvit men godta alle farger:( ta kontakt på PM :)
  15. såg bra ut detta:) har de originale grøftera som skal i den fangern om du er int. i å kjøpe de ;) send meg PM :D Lykke til videre:) Har vurdert å convertere til turbo jeg også men droppet dette siden de motorene begynne å bli ganske gammel og slitt. det vil sier at du bør helst overhale lagrene og diverse før turbo converteringa ;) går heller for en c20let ;) men det blir litt større sak, må skifte ledningsnett og alt det der ;) men lykke te ja :D
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår